Farrah84 Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Gutten min på 6 mnd har fått masse sår og er helt rød på rompa, etter vi kjøpte noen våtservietter da vi var i Tyskland Har smørt med sinksalve, men ser ikke ut som det hjelper så mye. Noen som har noen tips og erfaringer?
Babyønske �� Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Sinksalven kommer som oftest til kort når det blir ekstra ille. Den beskytte, men behandler ikke. Salver som Inotyol, Bepanthen, Aderma Dermalibour, A-creme kan være mer til hjelp da. Selv sverger jeg til Ringblomstsalve når det er skikkelig sårt, den er veldig effektiv. Fås på helsekost.
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Det har min nå også, det som hjelper er kremen inotyol. Smør på tykt lag med den og sårene blir borte etter en dag eller to. Smør på etter hver bleieskift. Når førstemann ble så sår brukte vi den kremen og den fungerer bra, men vi fikk også beskjed om å bytte bleiemerke. Vi bruker pampers, men dem inneholder visstnok noe som kan gi såre romper. Vi byttet til libero da og han var aldri så sår mer. Bruker pampers nå også, men tenkte jeg skulle prøve å forsette for å se om den såre rompa kommer igjen. Er ikke fornøyd med libero for hver morgen var minsten våt igjennom, derfor gikk vi over til pampers... Krysser fingre:)
Lemonia Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Vi sverger også til Inotyol, det virker veldig raskt.
Farrah84 Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2011 Takk for svar, da skal jeg dra å kjøpe den kremen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå