Gå til innhold

Tempetråd:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja det er vel sann at tempen går ned for så opp når du har el :)

haha jeg gir opp med det nick greiene, men jeg er da den med alle de 3 talla i :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig gøy å tempe! Og FF sin side med kurver og alt er jo genial. Det som er synd er at jeg er så spent på hva tempen sier at jeg sover enda dårligere om natten! Det er jo skikkelig tåpelig og jeg føler meg sååå barnslig.......

Slik blir jo tempen mindre troverdig også, siden jeg knapt sover to timer i strekk en gang.......

Flere som temper om natten? Sånn i tre-fire tiden? Det er da jeg må gjøre det iallefall, for etter det sover jeg nesten ikke (og det har ikke noe med temping å gjøre, det er bare slikt sovemønster jeg har)

Jeg er på dpo6 i dag og lurer:

Om tempen synker veldig nå - og forblir lav - er det et tegn på at jeg produserer for lite progresteon????

Skrevet

Jeg venter på at EL skal vises på min "chart" at jeg faktisk sover dårlig for tiden. Jeg vil har EL nå!!! Spent på imorgen dagen :)

Jeg temper normalt mellom halv 6 og 6 men sover jo som sagt dårlig for tiden at jeg temper i 4-5 tiden..men klarer fortsatt å tyde charten..

Ååå, som jeg gleder meg til passert EL..

Skrevet

Venter på el jeg også! Vet ikke om jeg får bra nok målinger heller, for har bare øretermometer nå så det er ikke bra nok tror jeg;)

Først syklusen med temping, litt usikker på om jeg kommer til å bli stresset av å tempe eller om det er ok... Blir dere mer fokusert på syklusen av å tempe?

Håper vi får fine kurver etterhvert!:)

(hehe, både grafer og babymager altså;)

Skrevet

Jeg er nå spent på å se hvordan det blir med denne tempen, synes også det er så spennende:) Gleder meg til å tempe å registrere den hver morgen :P

Måtte legge inn noen temper fra første dag mens siden jeg begynte å tempe midt i..men det er jo ikke sikkert at det stemmer, tok bare utgangspunkt i sånne temper som jeg pleier å ha..har jo tempet litt i smug før jeg registrerte meg på ff :P Nå mener den at jeg hadde el allerede på dag 11, og det har jeg ikke noe tro på..så tror ikke denne temprunden er helt sånn som den skal..men moro likevel:)

Hvis noen vil legge meg til:

http://www.fertilityfriend.com/ttc/

Skrevet

Jeg får ikke til å legge til leah:(

Tror jeg får kikket på cornflake, har du sett meg der inne?

Hvordan fikk du lagt ut linken din da? var den jeg fant deg på:)

Skrevet

Hrmf..kommer ikke inn på ff i det hele tatt nå :( Skal prøve å legge ut en annen link hvis jeg kommer inn:p

Skrevet

Da har jeg sendt en forespørsel til deg leah:)

Syns det er litt rart at det står "add too friends" på meg selv også! Trykte på den og fikk en venneforespørsel like etterpå fra meg, hehe:)

selv om jeg har cornflake der så står det fremdeles add too friends når jeg er innom og ser der også...Rart!:)

Skrevet

Nå, hvordan går det med dere tempedamer?

Noen som har IKM snart?

Min skal aller helst ikke komme tirsdag.

Temping får virkelig dpo-dagene til å gå mye fortere!

Og fantastisk service på FF, så mye rart man kan sjekke der og finne ut av, skulle ønske jeg hadde vist om den for lenge siden.

Tempen min har fyki langt oppover et par dager nå, helt til 70-80-tallet , og jeg håper den holder seg sånn leeeeeeeeeeeeenge til. Hvis den ikke hopper ned i morgen tidelig er det kanskje et lite håp!

Skrevet

Lilleblomst: Jeg får fortsattikke opp grafen din :( Prøv å Add friend engang til på meg da, kanskje noe gikk gal forrige gang. Jeg ser jo graf til både Leah og drømmer.

Fortsatt 5 dager til ikm. Fikk et dipp i går, håper håper at det er festedipp :)

Skrevet

her har det ikke blitt noe temping de siste dagene,men tr prøver å komme og el har vist vært :S jaja blir ikke klok av det her

Skrevet

Hm...du linker bare til hjemmeside til FF. Prøv dette:

Trykk på "sharing"

Så "get code"

Kopiere html code

Lykke til :)

Skrevet

hehe, takk snuppa:) skal prøve igjen!;)

Er fremdeles ikke på godfot med ff... men prøver!;) hihi

Skrevet

huff da, finner ikke noen html code... så jeg får leve i uvissa enn så lenge:)

Skrevet

God morgen :) Jepp, jeg har fått oppgrafen din :) Flink lilleblomst :)

Skrevet

Jippi!:)

Endelig lest noen interessante lessons! Noen andre som syns det blir litt mye med 20 lessons? jeg har iallefall vært prøver i over ett år og syns noe av det er litt for kjent... sliter med å orke å lese skikkelig gjennom alle.

kanskje det er bedre en annen dag;)

Skrevet

Da har jeg bestilt basaltermometer med to desimaler hos billigetester.no, gleder meg til å prøve!:)

Skrevet

Hei mine medtempere:) Jeg har noen spørsmål som kanskje dere har reflektert over.. Er det sånn at tempen alltid er fasit på når EL er? Jeg opplevde denne perioden at jeg ikke var helt enig i det som FF foreslo i forhold til EL og igjen antall DPO dager før TR. Snakket med aku i dag og hun sier at på grunn av ubalanser i kroppen så kan tempen svinge ekstra mye rundt EL og også da ikke nødvendigvis gi tre høye temperaturer på rad, men at du ser en endring i mønstret fra tidligere (yin periode). Har sett masse på charts inne på ff og finner noen gravide charts som viser nesten samme trend som meg ved det jeg påstår er EL. FF påstår jeg hadde EL fire dager senere enn det alle de andre tegnene sier.

http://www.fertilityfriend.com/home/37c2ab/]My Ovulation Chart[/url]

Passord: focusen01

Skrevet

Hei Chamira!

Jeg har lest meg ganske opp på temping og det virker som at ingenting er helt sikkert, det er alltid regler med unntak, og at det som virker som regler, "som regel gjelder - men ikke alltid". SÅ her må det tolkes. Jeg har tempet denne perioden, men tatt cb el test samtidig, og selvsagt lagt merke til kroppens signaler. Og det stemte ganske godt på meg, tempen sank når den skulle og steg slik den burde igjen før og etter el, igrunn akkurat etter boka, når jeg analyserer alle hjelpemidler samtidig.

Min FF hevder jeg hadde EL en dag tidligere enn jeg selv antar. SÅ her må man nok bruke litt skjønn, ikke alltid maskiner er til å stole på 100 prosent.

Så det beste er jo å hoppe i høyer de dagene som er aktuelle så har man god treffmargin!!

MEN hvordan går det med dere tampere da? Stille på denne tråden.

Har noen noen gode nyheter? Noen fine kurver somk ansjke kan tyde på baby? Min kurve er veldig flott, akkurat slik jeg vil se den, men man vet jo aldri når tempen plytselig synker igjen. Det kan skje i morgen det! Leste at 12 prosent av de trifasisk kurve er gravide, men samtidig at fire prosent med det samme ikke ble det (Kan jo ha vært kjemisk - det har de ingen data på på FF) Så det er vel egentlig håp uansett da...

Vet noen hvordan temperaturen utvikler seg etter at man har fått positiv gravidtest? Skal den synke igjen på et tidspunkt eller? Og når er isfall det? Hvor lenge kan man egentlig forvente at den holder seg trifasisk?

Skrevet

Hei Lille Tordivel.. Jeg tror også man må godta at det kan finnes avvik her. Men man skulle jo ønske at det fantes to strek under svaret og at man kunne si at "slik er det". MEN det er absolutt ikke slik!!! Jeg stoler ikke 100% på denne, men denne perioden så skal jeg også bruke EL tester slik at jeg kan kontrollere. Aku sier forsåvidt at det skal være bedre allerede denne mnd med tempsvigningene så vi får se. Akkurat det er forholdsvis målbart når man bruker FF.

Skrevet

Hei jenter :)

Jeg har hatt det litt travelt siste dagene. Jeg er nå 10 dpo, og tempen min falt drastisk i dag, dvs tr er her om et par dager :(

FF har hatt rett på min el dag så langt, jeg har tempet i 7pp. Jeg tar da både el-test og temper. Dette for å bekrefte at jeg har virkelig hatt el og ikke at kroppen bare prøver og prøver. Det er også veldig greit å se om man evt kan forvente tr. Min lutealfase er på stabil 12 dager etter el.

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Vi må holde liv i tråden!

Dumt at tempen din falt da Cornflake...Er det sånn at du da er helt sikker på at tr kommer? Alt håp ute??

Jeg er dpo14 i dag, tempen har ikke falt ennå. Men det kan sikkert skje når som helst. Jeg er i allefall forberedt på det verste.

Nok en pinefull dag........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...