Gå til innhold

Merkelig opplevelse... (detaljert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter. Tenkte spørre her inne i tilfelle noen kunne svare meg. Har søkt nettet rundt uten å finne svar. Jeg har ventet på mensen siden sensommeren, men nå kom den for et par dager siden. 1,5 dager med bare lett mørk brun blødning, men i kveld på jobb fikk jeg sterke magesmerter og en følelse av noe stort som kom ut. Gikk på wc og sjekket og da ramlet det en stor klump ut. Tok den opp og studerte den (vet det er litt ekkelt) og det var en slags tykk hinne, på størelse med en liten asjett. Den var helt glatt på ene siden og ruglete med små nupper her og der på andre siden. Etterpå begynte det blø en del friskt blod og nå på kvelden er blodet ganske lyst og jeg har litt mage og ryggsmerter.

Noen som har opplevd lignende? Kan det ha vært en abort?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe sånt, men jeg ville nok kontaktet lege/gyn i morgen for å høre. Det kan jo virke som om det har vært en abort, men få det sjekket. Kan jo være at du trenger en utskrapning i så fall.

Ta vare på deg selv!

Skrevet

Hei,

Dette høres ut som en veldig lik opplevelse jeg hadde for et års tid siden. Gikk da på P-piller og fikk en blødning utenom den vanlige som var tilsvarende den du har nå. Jeg ble bekymret og kontaktet lege. Jeg var nesten helt sikker på at det var en SA, men det var ikke legen. Hun sa at dette kunne skje dersom det var hormonforandringer i kroppen og at en SA oftere resulterte i flere mindre klumper som kom ut. Hun målte ikke HCG så sånn sett vet man jo ikke, men hadde ingen positive graviditetstester.

Fikk likevel en henvisning til GU som ikke viste noe unormalt. Fikk aldri svar på hva det var, men har heller ikke hatt problemer i ettertid. Ville nok likevel kontaktet lege om jeg var deg.

Skrevet

Du kan jo ta en graviditetstest før du drar til legen, så ser du om du er/har vært gravid. Hvis du har hatt en SA nå nylig vil testen som regel bli positiv alikevel. Du kan også dra til legen og ta blodprøver. Men hadde det vært meg hadde jeg tatt en test hjemme først. Har selv mistet i SA, men jeg hadde voldsomme magesmerter og så blødde jeg VELDIG mye på kort tid (med litt klumper).. Jeg var riktignok ikke mer enn ca 4-5 uker på vei... Jeg fikk positiv test både hjemme og hos legen.

Lykke til!

Skrevet

Takker så mye for svar jenter :) Var til lege i dag og ho var temmelig sikker på at det var tykke hinner som hadde bygget seg opp over tid. Ho kunne ikke garantere noe uten UL, men følte seg trygg nok til å sende meg hjem sånn uten videre. I dag er det greiere, men selve blødningen er ikke 100% som en vanlig mensblødning. Er tynnere og lysere på en måte. Tenker det kanskje er pga et stort sår etter det som løsna i går*?! Ikke blør det kjempe mye heller og smertene er bare svake kramper nå og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...