Gå til innhold

UL i uke 13, kan man se kjønnet?

Anbefalte innlegg

Har vært på første UL i ettermiddag på en privat klinikk. Heldigvis så stod alt bra til med den lille i magen. Spurte av nysgjerrighet om kjønnet og jordmoren sa at hun var nesten 100% sikker på at det var en jente. Kan de se det på ul så tidlig? Er min første og er ganske grønn på sånne ting ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143702570-ul-i-uke-13-kan-man-se-kj%C3%B8nnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

De kan se etter kjønn, men ville ikke stolt blindt på de 100% hennes, var selv på UL i uke 15 sist gang, og da sa de seg 100% sikre på at det var jente, ordinær UL så vi tydelig gutt, og det var gutt som kom.

Jeg var på ultralyd denne uken, er nå 13.4. Så helt tydelig noe hvitt som stakk frem mellom bena hele tiden i ulike positurer. Spurte jordmora om det var navlestrengen vi så, men det var det ikke. Jordmoren virket litt unnvikende på spørsmålet først. Men etterhvert sa hun at det kanskje var en liten tissemann der ja. Hadde ikke bedt om å få vite hva det var, men det var liksom så tydelig at kunne nesten ikke la være å spørre. Vet ikke om det var fordi jeg ikke hadde sagt at jeg ønsket å vite, eller om det var for tidlig å si at hun først virket litt unnvikende på spørsmålet.

UL i uke 12, legen sa "her ligger det nok en liten prinsesse"

(uten at vi hadde spurt..) -

UL i uke 19, helt tydelig for både meg, pappaen og jordmor å se at det ligger en liten GUTT der inne ;)

Ta svaret så tidlig med en klype salt, du.

Jeg er fristet til å si NEI, dette er faktisk veldig for tidlig.

Jeg har sett mange fostre i uke 13 ( i real life) og til og med da, når man (beklager detaljer) holder de i hånden er det noen ganger umulig å se kjønn.

Derfor er jeg veldig skeptisk til at de klarer å se det på UL altså... de kan selvsagt gjette, men..

Jeg har sett mange ul i uke 12, og det er nesten helt umulig å se kjønnet - da kjønnsorganene til jente og gutt nesten er helt identiske på UL så tidlig.

Jeg synes det er rart at noen opplyser om kjønn så tidlig, når retningslinjer sier at man skal unngå dette. Dette vet alle som jobber med UL og fosterdiagnostikk.

Noen ganger treffer man - men det skal jo ikke så mye til da det er 50% sjanse for at man har rett!!!!

Tror jeg ville ventet med å kjøpe farge på babyklærne til ordninær UL.

Lykke til!!

Annonse

Takk for nyttig informasjon jenter. Tar nok svaret med en klype salt. Trodde heller ikke at man kunne si kjønnet så tidlig, men jordmoren virket så sikker. Har ikke tenkt å begynne å kjøpe rosa ting enda.

Lykke til dere og :-)

Gjest MammanTilJentaMi

Det er vanskelig å se selve kjønnsorganet så tidlig. men har blitt fortalt at noen leger/gynekologer eller hva de er de som utfører UL, at de måler graden på urinrøret, og dersom det er svært tydelig hellegrad, kan de sr kjønnet ut i fra det.

men for all del, flere som er blitt fortalt feil kjønn ved UL..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...