Bassen&Spira <3 Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Skal ha fagprøven neste mandag. Noen som har noen tips å komme med? Hva må jeg huske - og ikke ha med? Skal være på ei skjermet avdeling. Veeeldig takknemlig for alle svar jeg får. Tusen takk?
Bad habits har tre små Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Det første som slår meg er "menneskebehandling". Det medisinske skal jeg ikke mene noe om (her har jeg ingen kompetanse), men akkurat det å behandle mennesker anstendig selv om de er demente - det tror jeg vil bli vektlagt positivt. Helt konkret vil dette si å hilse, forklare, bruke tilstrekkelig tid, snakke til - og ikke om, spørre, etc etc. Selv om du i noen tilfeller ikke vil få svar, eller kanskje få svar som ikke henger på greip - så har ihvertfall du vist at du har respekt for det mennesket du har i din omsorg. Lykke til da:-)
Gjest uni kum Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Sånn praktisk må du: ta av alt av ringer, armbånd, ikke ha hengende øredobber. Hårstrikk dersom du har langt hår. Husk stellefrakk Vær høflig, oppmerksom. Tenk brukermedvirkning. Ta deg tid, husk gebiss/ tannstell. Obs! dovaner. Ernæring. Tja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå