Gå til innhold

Til dere som er sykemeldte!!!:)

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager får dere dagene til å gå?!?!?:)

Jeg har akkurat blitt 100% sykemeldt pga masse kynnere og bekkenløsning. Sliter hvis jeg er i veldig mye bevegelse. ANER ikke hva jeg skal bedrive dagene med annet enn å sove:S

Snuppa mi på 4 er i b.hagen om dagene og sambo på jobb. Ensomt!:P

Litt deilig selvfølgelig, men til tider ekstreeeemt kjedelig.

Har ikke fotoapparat, printer eller penger til å kjøpe noen av delene. Eller penger til andre hobbyer. Det er kjedelig. Kunne godt tenke meg å drive med litt album, scrapping osv. Strikke eller hekle kan jeg ikke, bake er ikke min sterke side. Blir til at jeg vasker å rydder bare å da går det utover bekkenet og magen igjen.

Bah..Noen tips???:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143702248-til-dere-som-er-sykemeldte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begrenser seg litt selv siden man ikke klarer stort mer enn å ligge tidvis... Tja, selv hører jeg radio og leser litt aviser. Prøver å få i meg mat og vann. Sparer på kreftene slik at jeg kan være noe tilstede når barna kommer fra barnehage og skole.

Tungt - ja!

Ikke akkurat moro å være sykemeldt akkurat!

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Jeg føler det på akkurat samme måte som deg! Kjeder vettet av meg!

Har dessverre ingen gode tips, fordi man blir lei av alt i lengden. Sitter litt på pcen, leser noen bøker eller ser litt på TV. Er begrenset hva jeg orker, så forsøker å spare det jeg har av krefter til 2-åringen kommer hjem fra barnehagen.

Eneste jeg har gjort mens jeg har vært sykemeldt, er faktisk å sy en julekalender. Har ikke noe peiling (eller egentlig interesse!) for håndarbeid, men det har faktisk vært ganske morsomt. Bare enkle korssting, men kult at jeg for en gangs skyld har lagd noe jeg også;)

Ellers teller jeg ned dagene til jeg kan bli meg "selv" igjen*s*

- les bøker

- hør lydbøker

- se film/serier

- meditere

- spille spill på pcen/PS/Xbox eller hva du har..

- bake litt (dersom en klarer å stå litt på kjøkkenet)

- planlegge middagslister

- skrive ønskelister (jul, bursdager osv - surfe rundt på nettet for å finne noe en ønsker seg..)

- kanskje ta et kafe-besøk dersom en klarer å komme seg så langt (bare for å komme seg ut dørene..!:) )

- prøve å få venner og familie på besøk på dagtid (eller gå på besøk selv, som sagt en må føle på hva en klarer - om ikke annet bare for å skifte stue for noen timer..)

tja, noen ideer..? :)

Jeg har ikke energi til å gjøre noe likevel. Nå er jeg sykemeldt pga hyperemesis da...

Denne uken har jeg vært et par timer på jobb hver dag. Det hjelper på det. Men jeg må tvinge meg på jobb rett og slett. Resten av dagen ligger jeg som regel på sofaen med ekstrem kvalme og 0 energi.

Så lite tips her. Dagen går som regel i tv-titting her... (kjedelig det også i lengden)

Heia, føler med deg!

Hvordan er tilstanden din? Lurer litt fordi jeg ikke har hatt dette hypererermessetullegreiene før :-) og er nysgjerrig på om det er stor forskjell på symptomer fra person til person.

Jeg går og er konstant kvalm, kaster ikke mye opp, men brekker meg temmelig ofte - og går og spytter i vasken hele tiden, klarer ikke å ha noe spytt i munnen....svimmel og temmelig blek.

Annonse

Jeg har ikkje vert i arbeid siden posetiv gravid test. Pga ingen plass og plasere meg på arbeid. Så her har det gått LANGSOMT.

Går turer

shopping har god del og rutte med.

Rydde ,vaske ordne på plass

Så denna PC en da

Er begynt å strikke

Har igjen 5 pakker til jul

Skal snart vaske ned kjelleren (pusser opp heile kjelleren)

Har ordna til eit flott album av min avdøde sønn på 3 år.

Men det blir kjedligt lika vel.

skjønner litt hva du mener...hehe er i uke 25+4 og vært sykemeldt siden uke 12..og regner med å bli det resten av svangerskapet..(!) har to jenter på skolen som går på sfo 3 dager i uken,og en gutt på 5 som er i barnehage 3 ganger i uken... så har jeg en knøtt på snart tre som jeg har hjemme.... dagene mine går veldig mye i det samme.... rydde hjemme,lage mat...atter rydde...kan gå på veggen til tider...men har faktisk lært meg å strikke ( på nett) og har begynt på mitt 3 baby teppe... bare synnd jeg ikke klarer mere avangsert strikking for det tar tid å lage tepper... hehe

jeg merker når kvelden kommer at jegg er fryktelig sliten av ingenting... kjempe slitsomt..og får så vondt øverst i magen..så må bare legge meg ned resten av kvelde. har ingen spesielle tips til hva du kan gjøre desverre..sliter med å finne forandringer selv. lykke til resten av graviditeten :)

Jeg kjeder vettet av meg! og sliter med å ta vare på meg selv. Det har vært slik siden uke 7 og er nå i uke 21.

Jeg har følt meg helt ubrukelig i den siste tiden, MEN det som nå har løftet humøret mitt er at jeg har startet å lese fagstoff! Føler at jeg blir smart og får nye ideer :) Kanskje det kan være et tips for deg? Om du ikke har en jobb du vil lese om, så kanskje det er et område du interesserer deg spesielt for eller vil lese deg opp på? Morsomt med ny kunnskap, da føler jeg at jeg har noe å bidra med ved middagsbordet... "Visste du at..?" "I dag leste jeg at..." :D

SOVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hehe, ja jeg sover et par timer på formiddagen, er stuptrøtt. Jeg er sykemeldt på grunn av blødninger, har vært det siden uke 8 og er nå i uke 18. Kjedelig...

Planen er at jeg skal klare å karre meg på jobb noen timer et par ganger i uken, regner med det vil hjelpe på kjedsomheten.

Ellers strikker, hekler og broderer jeg en del.

Rydder litt i huset.

Prøver å ha middagen klar til de andre to små og mannen kommer hjem.

Baker litt.

Tv, pc og spill tar en del tid.

Jeg er veldig glad i brettspill, og det finnes masse muligheter til å spille brettspill på nett! http://www.yucata.de er min favoritt. Ellers er jeg en (noe saktegående) student som privatist, og jeg er veldig glad i å brodere.

Nå er jeg riktignok ikke sykemeldt, men jeg jobber bare deltid og tar det ekstra med ro, siden jeg forsåvidt har et risikosvangerskap. Tror aldri jeg kunne hatt problemer med å kjede meg og å få dagen til å gå. Med mindre jeg blir så dårlig at jeg ikke klarer noen ting da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...