gulda Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Han (snart 5 måneder) var så grei å legge, og sov så bra på nettene. Først begynte han for over en måned siden å tulle på nettene. Og nå går det ikke an å legge ham! Han bare hyler intenst! Det er ikke låsning, for den er fin (sjekket sist i dag). Aner ikke hva det er! Klarer ikke bare gå og la han hyle på det viset alene. Men ingenting hjelper! Kan ikke amme ham i søvn, ikke bære ham, ingenting! Og han er så trøtt! Vrir seg til siden og slukner nesten, før det er på'n igjen. Hjelper ikke å holde hånden, stryke ham eller noe slik heller. Tar tid å roe ham når han er tatt opp også. Hjelp oss!!!
min<3 Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Har dere prøvd og ta han opp i senga deres og ligge og holde han tett inntil?
Bad habits har tre små Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Har han hatt behandling i dag, eller var det bare en sjekk? Vi fikk beskjed om at de kunne få litt vondt etter hver behandling (før det ble bedre). Virker som han er skikkelig overtrøtt. Det funker ikke å bysse ham i søvn altså? Huff:-(
gulda Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2011 Takk for svar! Bare sjekk, en stund siden behandling. Men godt å vite at alt er ok.. Har ikke prøvd å ligge i senga med ham tett inntil. Har sittet med ham tett inntil, lent i lenestol, men det var ikke stas. Han har liksom ikke roen til å ligge å kose. Men er verdt et forsøk! Ja, han virker veldig overtrøtt! Kanskje på tide å skyve frem leggetiden enda mer. Det er så vanskelig, for han gir ikke tegn til å være trøtt på kvelden. Men på dagen kan han gi tegn til å være trøtt, og likevel ikke sovne på enda en time, tross trilling. Så jeg sliter med å lese ham. Stakkars liten, får så vondt av ham! Øy, nå roet han seg! Krysser fingrene! Men sånn er det hver kveld nå (
Maitrollet Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Noe annet som plager han? Tenner eller ørebetennelse eller noe?
min<3 Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Min her gir heller ikke tegn på at han er trøtt på kvelden,men TYDELIG når han er overtrøtt:/ Ja kanskje det er lurt og prøve litt tidligere? Stakkars små dumminger som ikke skjønner at de må sove:( Her funker det heller ikke så godt lenger og sitte med han på armen og gi kos når han er trøtt,akkurat som om han ikke finner en god stilling..det er da jeg har prøvd og legge meg sammen med han i senga. Med tassen i midten mellom meg og en dyne på andre siden,en hånd "under" rompa som "rister" han litt.. har funka her,men de er jo så forskjellige disse småingene. Min er 4.5 mnd...
gulda Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2011 Skal prøve. Høres veldig koselig ut å ligge med minsten inntil hvis det går ) Ikke tenkt på ørebetennelse. Tror ikke det, for godtar til en viss grad å bli lagt i vogna på dagtid (etter å ha sagt klart i fra at det egentlig ikke er det han vil.. ;o) ). Har trodd at tennene er rett rundt hjørnet i 1,5 måned, men ingenting skjer, så jeg vet ikke. Kanksje? Klarer ikke helt å finne ut hva som kan plage ham. He he, min<3, tenker også noen ganger at: "Kan han ikke bare forstå at han må sove! Hvorfor kjempe sånn i mot? Lille tufsen.. He he ;o)
gulda Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2011 min<3: Han ville ikke ligge tett inntil ( Bare blir helt stressa da og vrir seg unna. Så vanskelig å vite om han er overtrøtt, eller om vi faktisk legger ham for tidlig. Så vanskelig å vite hva en skal gjøre!
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Hadde jenten min oppført seg sånn, hadde hun vært overtrøtt:) Min jente på 6 mnd pleide å legge seg mellom 20-21 for ca 3 uker siden.. PLUTSELIG måtte vi legge henne 1830, og hun er sovnet innen kl er 1900:) Vi slet veldig med å finne ut når hun vi måtte legge henne før hun ble overtrøtt, så vi legger henne 1,5 time etter at hun har våknet fra siste luren (rundt kl 17 + -), og det er helt perfekt for vår jente:)
min<3 Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Stakkars lille da:-(hvis min lille hadde reagert sånn ville jeg tolket det som at han er overtrøtt. Her må vi legge vår lille max 2 timer etter siste dupp og da tar han kvelden fra 18,30- 20,00. Er han kjempetrøtt kl 18,får han sove i en halvtime før vi vekker. vil jo tro med din at hvis det bare var at han ikke var trøtt nok,så ville han kanskje ikke blittt så frustrert og sint? Andre trikset jeg bruker er å legge han oppå dyna og nesten rulle den sammen rundt han,ta han i armene og "riste"løs. Uff det er ikke lett. Når man endelig tror man har knekt koden,så skjer det noe nytt:-/
gulda Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg tror jammen dere har rett! Vi har slitt med dagsovingen også, så gjerne ferdig med siste lur halv fem (pg da hatt kanskje 1,5-2 timer i løpet av dagen). Lagt ham halv åtte, åtte. Funket ok, men ble plutselig helt kræsj! I dag sovnet han sent, rett før seks, og våknet litt før halv syv. Ble lagt under to timer etter han våknet. Han har ikke sovnet enda, men er ikke sur og skriker ikke! Hurra! Grunnen til at jeg var så i tvil, var at jeg hadde besøk en kveld, og da ville ikke mini sove. Holdt ham oppe, og han var superblid! Da jeg la ham, ca fire timer etter siste lur, sovnet han rolig og fornøyd. Var ikke noe sutring eller tegn på å være hverken trøtt eller overtrøtt da. Så da var det neimen ikke lett å vite! Håper vi er på rett spor nå! )
min<3 Skrevet 22. oktober 2011 #12 Skrevet 22. oktober 2011 Så bra:-) da må man jo bare fortsette i den duren og krysse fingrene for at det ordner seg. masse lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå