bamali 2rosa og 1blå Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Dette er mitt tredje svangerskap og har i de to andre hatt stålkontroll på ukene, men denne gangen er jeg rimelig forvirra.. Jeg var på ul i dag og fikk beskjed om at jeg er 17+6 i dag med termin 26 mars. Det vil da si at lengden på et svangerskap er 40+3 uker? Jeg har tidligere hørt at det er 40+2 og det står det også her på bim. Er det noe nytt som er kommet i det siste eller sa jormora feil til meg? Det er jo bare snakk om en dag i forskjell, men jeg ble litt opphengt i det her..
MammaMø med to små Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Er visst litt forskjellig praksis rundt omkring. Jeg har alltid trodd 40+2 Men noen regner 40+2, 40+3 og til og med 40+4! Så da vil jeg tro du er 17+6 idag:-) I følge den regningen stemmer det med min, jeg er 17+2 idag og har termin 29.mars:)
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2011 Hmm... kan ikke skjønne hvorfor det skal være så vanskelig å ha samme praksis overalt..jaja, det er som sagt bare snakk om en dag, så jeg må vel bare slutte å henge meg opp i det:)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Har nettopp "kranglet" med jordmødrene her inne om det. Det tok litt tid før de oppdaget "feilen" Det viser seg at mitt svangerskap er regnet til å være 40+4 Årsaken er todel; *De har fått nye hjul og i følge dette nye hjulet er svangerskapene 40+3 *Hjulene tar ikke hensyn til at det er skuddår enste år, så; din jordmor bruker nok det gamle hjulet som er 40+2 og så får du 29. februar i tillegg og derfor blir det 40+3 Min gynekolog bruker det nye hjulet som er 40+3, og pga skuddåret får jeg en dag ekstra og det blir 40+4...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå