LykkeligSomMamma Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 På kontroll i dag hadde blodtrykket plutselig blitt 140/90, spor av protein i urin og vann i kroppen. Føden tok noen prøver og sa resultatet var "påvirket" så jeg må ta fler prøver i morgen og ikke vente til over helgen. Blir bekymret her og opplever ikke at de svarte så mye da jeg spurte om hvor farlig dette er, så bekymrer meg Ctg av baby var veldig bra, aktiv gutt. Er det noen av dere som har hatt sv.forgiftning og kan roe en bekymret sjel?
dianna Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Samme her. Var på kontroll i dag med forhøyet blodtrykk og spor av protein i urinen. Jordmor sa at jeg burde ta nye prøver relativt kjapt, men sa lite om hva det kunne være, alvorlighetsgrad osv. Hun sa at det evt kunne ha noe med min sykdom å gjøre (har influensa). Er i uke 32.
LykkeligSomMamma Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2011 Skummelt dette syns jeg. Hvilke prøver skal du ta og hvor forhøyet var ditt blodtrykk?
Miss Hemingway Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 hadde det forrige gang. Men er umulig å forutsi noe forløp. Noen jeg kjenner gikk med det fra uke 27 til 37, mens jeg gikk fra upåvirket til nesten død på 48 timer. men jeg fikk HELLP da, er ytterst sjelden, så ikke tenk på det. Du må bare avvente prøvene og ta det heeelt med ro. Går nok helt fint
cecca85 Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 jeg hadde sv.forgifning sist æ gikk gravid. d va bare flaks at d blei oppdaga. va på rutinekontroll i uke 34 da.. når æ komm så hadde jeg et blodtrykk på 194/98 og 4+ på protein. blei lakt inn me en gang da... blei forløset i uke 35. alt i alt gikk d bra... men et tips e å stå på kravan. for sv.forgifning kan være veldig falig. for man trenger ikkje å få ondt i hode eller magen for d... men få dem til å følge dæ tetter no.. kansje vær 2-3 dag me blodtrykk og urin.. stå på kravene.. alt kommer te å gå bra..
dianna Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 Mitt blodtrykk var 110/90. Var innom jordmor igjen i dag, hadde da 100/80 og ikke proteiner i urinen. Det er økning i undertrykket som er interessant iflg jordmor. Så tydeligvis normalt igjen. Synes det var litt merkelig, men det er jammen nyttig å ha kontroll. Jordmor sa at jeg bør tenke litt på å kutte ned på jobb (jobber 100%), da mine prøver har vist seg å være fine etter at jeg har vært borte fra jobb pga influensa. Håper dine verdier ikke forverrer seg, Cathy, og at du blir godt ivaretatt med kontroller hvertfall hver uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå