Major HotLips Houlihan Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Og hvorfor? Jeg lurer på om jeg skal be om det for samboeren min har to fra før som var over 4500 gram da de ble født. Mine søstre har også fått store barn.
vi3 Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Hvor tung var du selv ved fødsel? Det er nok en av de beste indikasjonene på hvor tungt ditt barn blir.
Major HotLips Houlihan Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg vet ikke hvor stor jeg var da jeg ble født, men tror ikke jeg var spesielt stor. Men jeg tenker at hvis barnet kan være stort så vil jeg gjerne vite det, så jeg vet hva jeg har med å gjøre når jeg skal føde
Musemor med tre søte små Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Denne gang har jeg vært på vektestimering i uke 24 og 30, og skal en gang til. Får 3 vektestimeringer siden jeg går på Adipol på Rikshospitalet. Hadde jeg ikke fått det, hadde jeg spurt om det siden gutten var veldig liten. Han var helt nede på 2,5 % persentilen, 2734 g når han ble født på termin. Det ble oppdaget at han var så liten ca 1,5 mnd før termin, og da fikk jeg fler vektestimeringer frem til termin..
gutt på 2, jente i magen Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg hadde rift grad 3A forrige fødsel. Har fått valget mellom planlagt keisersnitt og vaginal fødsel denne gangen. Har valgt å føde, men dersom hun er veldig stor får jeg ikke lov å føde pga store sjanser for ny ruptur. Derfor skal jeg på vekstestimering i uke 37. Dersom det viser deg at hun er stor, skal jeg da ha keisersnitt.
nuffen Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Mitt første barn var ganske stort, 4,3 kg. (både jeg og barnefar veide 3,5kg) Denne gangen skal jeg på vektestimering i uke 37. Jeg har også fått valget mellom fødsel og keisersnitt (første fødsel endte i katastrofesnitt), men jeg vil prøve å føde vanlig. Dvs. dersom det viser seg at han i magen ligger over førstemann i vekt vil jeg trolig ikke få lov.
eam Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Det har vel ikke så mye å si hva du selv veide ved fødsel. Jeg veide ca 3,5 kg, mannen ca 3 kg. Vårt første barn veide 4450g og den i magen er estimert til samme vekt. Har mine svangerskapskontroller hos gynekolog som tar ul hver gang, han estimerer også størrelsen til babyen da, så vektestimeringen er ikke noe jeg har bedt om ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå