Gå til innhold

Dere som ammer, tar dere noe kosttilskudd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er som nevnt i en annen tråd her veldig slapp og trøtt. Tar c-vit, b-vit. (begynte med omega-3 i går). Dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Jeg gikk til ernæringsterapeut før jeg ble gravid, og fikk anbefalinger for både graviditet og barsel. Jeg tar: 2x multivitamin (en til meg og en til baby, type Spektro), B-100 kompleks, c-vitaminer, Magnesium, kalsium(drikker ikke melk), ekstra D-vitaminer(til sammen minst 50 mikrogram), fiskeolje (3 dobbel dose pga amming), 30 mg sink. B-vitaminer og magnesium er bra for kvinner med stress (barsel=en del stress, lite søvn osv), fiskeolje er viktig ved amming, spesielt babys hjerne trenger omega3, sink er svært viktig for melkeproduksjon,

og c-vitaminer er også bra ved stress. Mødre som ammer trenger også ekstra d-vitamin. Jeg sier ikke at de samme dosene passer for deg, jeg ville gått til ernæringsterapeut hvis jeg var deg. Men ekstra vitaminer og sunt kosthold har hjulpet meg MASSE ved min 3.graviditet. Tidligere har jeg vært litt små-deprimert etter fødsel, men ikke denne gang. Så på meg virker det hele veldig bra! Og så tar jeg probiotika. Ha, det ble en laaaang liste. Jeg var veldig skeptisk før, men ikke nå lenger....

Les evt mer her: http://gladerebarn.blogg.no/1313818954_gravid_og_kosttilskud.html

Skrevet

Jeg tar Lifeline - Gravid & Ammende, kjøpes på apotek. Skal inneholde det man trenger i denne perioden, en dagsdose består av 4 piller; 1 kalsium, 1 jern/folat og 2 omega 3. Mulig de inneholder no mer også, husker ikke helt - og nå er pakka tom;) Må ut og kjøpe mer i dag! Har tatt det siden jeg var gravid (3.trimester), og har trua på denne altså!

Skrevet

Hei! Tar det samme som jeg gjorde da jeg var gravid, dvs Omega 3 (Møllers Dobbel) B-Vitamin og Multivitamin. Noen ganger tar jeg også en C-Vitamin brusetablett. Har lurt på å begynne med krom også, ettersom jeg er helt vill etter søtt nå :-(

Skrevet

jeg tar ingenting av tilskudd.. har troen på at et variert sunt kosthold holder:) ........... men nå om dagen merker jeg at jeg blir litt fort svimmel så nå skal jeg ta jern tenkte jeg så får vi se:)

spis og vær glad:) men spis heller mat som inneholder alle disse tingene istedenfor å proppe i deg dårlig fabrikerte piller... det beste får man gjennom mat... en ekstra appelsin for c-vitamin feks..... utrolig hva legemiddelfirmaer kan tjene penger på.. og dte finnes ikke et land i verden som sluker så mye vitaminer som her i norge.... til ettertanke.... :)

men selvsagt er dte noen ganger man bare måå tilføre kroppen litt ekstra.... men jeg foretrekker å helelr spise mer av en type mat... nå mangler jeg jern og da spiser jeg en ekstra brødskive med leverpostei og litt rødbeter så er det i boks :) håper uansett metode at du føler deg mer opplagt etterhvert da! ikke no særlig å gå rundt å være trøtt og slapp stakkar......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...