junijente2011 Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Hvordan gjør dere det? Ammer dere som "vanlig" og gir MME i tillegg etter hvert måltid? Eller gir dere et eller flere fulle måltid MME i tillegg? Evt bytter ut amming med MME? Har kanskje noen av dere prøvd litt forskjellig? Hva fungerte best for dere? Mange spørsmål dette.. Hehe. Virker som om jeg har for lite melk,blir nok til å gi litt tillegg,om jeg ikke må kutte ut ammingen helt... Håper ikke det,synes det er koselig å amme!
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Hei, jeg har delammet helt siden jenta ble født pga av at melkeproduksjonen kom seint igang og når den først kom, så var det aldri nok. Jeg ammer først og gir deretter tillegg. Dette gjør jeg til hvert måltid. Mener å ha lest/hørt at jeg bør amme like ofte for å beholde/ evt øke produksjonen. Jeg har også pumpet litt innimellom, spes i starten for å se om jeg fikk opp produksjonen til å fullamme (det gjorde jeg da ikke...) Jeg syns også det er koselig å amme, og for meg blir den stunden viktig også for min egen "mestring". Det at jeg ihvertfall har litt melk til henne. Det kommer nok av at hun er et virkelig ønskebarn som ble til etter mye prøving og venting. Hun kom på 3.ivf forsøk. I tillegg endte hele fødselen i hastekeisersnitt og full narkose pga at hun var alt for stor for bekkenet mitt. Så selv om snuppa hadde klart seg helt fint på kun mme, er det nok, i tillegg til de viktige antistoffene, mye for min egen del at jeg fortsatt ammer. Snuppa er 3 mndr nå, og jeg kommer nok til å amme henne så lenge hun vil ha:o)
junijente2011 Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2011 Hvilken type MME gir du,og hvor mye til hvert måltid? Og bruker du kopp eller flaske?
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Vi bruker Collett, men har tenkt å prøve babysemp. VI startet med Nan, men den fikk hun skikkelig hard mage av. Collett har fungert bra, men etter at jenta plutselig ikke var så ivrig på flaske lenger, så tenker jeg å prøve noe nytt for å se om d rett og slett er smaken hun ikke liker eller er lei av. Vi har prøvd ferdigblandet nan på reise og den likte hun ikke, men derimot ferdigblandet babysemp syns hun smaker godt, for da drikker hun ganske godt. Vi har som du skjønner en prøveperiode for tida, pga at hun plutselig ikke tok avent eller medelaflasker lengre. Og jentungen har fått flaske siden hun var tre dager gammel! Etter mye prøvingen er altså resultatet her i huset at mamflasker er de som hun liker. Og så vil tida vise om hun drikker mer når hun får babysemp pulver. Det varierer hvor mye hun drikker til hvert måltid. Jeg lar henne styre dette selv, men lager alltid litt mer enn jeg tror hun vil drikke, og om hun drikker alt er for øyeblikket bare en bonus, siden hun er litt småspist. Som regel blander jeg 120 ml vann, men hun drikker nesten aldri så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå