kinaputten Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Her får han noen ganger helmelk, men mest lettmelk. Ikke fordi det er store mengder melk han drikker enda. Han er ikke blant de tyngste guttene i gata, så det gjør nok ikke noe om han får litt ekstra fett Har lest litt rundt omkring på nettet og på melk.no står det at barn fra 1 år og oppover bør drikke lettmelk eller magrere typer hvis de følger en normal vekstkurve. men hva gir du til dine?
abella Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Min drikker skummet melk, for det er det samme som jeg og pappaen drikker! :-) Barn får allerede mer enn nok mettet fett gjennom kostholdet, så de har absolutt ikke behov for mer av dette fettet. Men derimot kan det være lurt å tilføre barn mer av det sunne fettet, altså det umettede fettet. Det finnes i fet fisk, avokado, oliven, kaldpressede oljer, nøtter og frø. Dette fettet har hjerner i vekst behov for, og det er ofte litt lite av det i vårt daglige kosthold.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Ekstra lett. Fikk det anbefalt av helsesøster, pga. d-vitaminene, og jeg drikker ikke melk så det er samme for meg hva som kjøpes inn så da ble det ekstra lett m/d-vitamin.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Ekstra lett her også
*LillaMeg* Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg gir lettmelk. Nå er jo min liten av vekst, og kunne sikkert hatt godt av det ekstra fettet i Hmelka, men hmelk metter mer enn lettmelk, og når han er småspist fra før, så blir det litt dumt her.
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Vi gir også skummet melk med de samme begrunnelsene som "abella" har. Vi har vurdert å gi ekstra lett i vinter pga d-vitaminene, men han spiser tran hver dag, så da er det kanskje ikke vits i? Han får lettmelk i bhg.
bitthen Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Han får helmelk som regel, men også lettmelk. Lunken H-melk er det beste han vet
2010 Mammaen Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 H-melk mest fordi han liker det best, og siden han er av den slanke typen har han ikke vondt av et par ekstra gram med fett i løpet av en dag.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Laktoseredusert melk, for det var det legen og helsesøster anbefalte til små barn sine små mager :=)
kinaputten Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 20. oktober 2011 godt å se at vi gjør som vi vil, har sikkert noe å gjøre med at vi er mammaer til ettåringer nå og mere trygge på oss selv Skal på vår første helsestasjonsvisitt i neste uke, det blir jo litt spennende å se om de forstår noe fra hans spanske helsebok
Pumba78 Skrevet 21. oktober 2011 #11 Skrevet 21. oktober 2011 Eh, min drikker mme hun, er det feil? (blir 1 neste uke). Hun vil ofte ikke hs frokost og da blir det mme, og så får hun en flaske på senga før tannpussen.
bitthen Skrevet 21. oktober 2011 #12 Skrevet 21. oktober 2011 Nei, gjør ingen ting det mini her fått også mme (eller nan3 da, ikke direkte mme) om vi har lite melk igjen. Men man anbefaler introduksjon av kumelk ved ettårs- alder. De er ikke nødvendigvis så begeistret for ku- melk i begynnelsen. Jeg begynte med laktoseredusert før vi gikk over til vanlig. Som nevnt over er det bedre for små sukkermager
lille frø, mor til to Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 Vesla liker ikke melk, så hun drikker ikke melk, kun MME nr 4. Jeg har heller aldri drukket melk. Melk har en fryktelig vond smak synes jeg. Æsj....
Blåbærmuffins Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 Han får helmelk, og han drikker mye melk. Er en slank gutt, aktiv hele dagen, så han kommer til å få helmelk så lenge han følger kurven sin fint.
Streisand Skrevet 24. oktober 2011 #17 Skrevet 24. oktober 2011 han er 16 mnd og drikker oppvarmet hmelk på tåteflaske før lunsjluren og før han skal legge seg på kvelden. Ellers går det i vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå