Gå til innhold

Hvordan lager du hjemmelaget potetstappe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du kan ha litt ost i, feks cheddar og hva med litt gressløk.

Du kan gratinere den i ovnen med ost på toppen.

vil du ha en som er litt spicy, kan du tilsette yoghurt naturell istedenfor melk og curry pasta, feks korma og vårløk.

Nå har vi melkeallergi..

kok poteter uten skall, til de er skikkelig gjennomkokt. Så stapper du poter sammen med soyafløte og litt kokevann og herbalife-urtesalt. =) Den blir helt nydelig. Men når jeg lager den på ku-melk så tar jeg i litt smør også.

Jeg koker poteter vanlig. Moser med stappejern eller gaffel; ikke bruk stavmikser, da blir mosen seig. Sper med fløte og koker opp. Salt og pepper og eventuelt krydder og andre smakstilsetninger. Jeg bruker å røre inn en eggeplomme og en dæsj dijon-sennep. Gressløk/vårløk og parmesan er også godt å blande inn.

Annonse

Skreller og koker poteter. Moder dem med en gaffel oppi gryta. Tilsetter litt smør og melk (ikke så mye melk, da blir det blaut..), samt saltet og peprer etter smak og ønske. Rører det sammen over litt varme.

Evt litt gressløk på toppen..

That's it! Det enkle er ofte(st) det beste.. :-)

Ganske likt den siste her... Men man trenger ikke nødvendigvis bruke melk, her strides de lerde om hva som er "riktig"... ;)

Godt kokte poteter, evt skrelles(nypoteter er godt med skall synte jeg), stor klatt smør i kjelen hvor potetene er og mos det inn med potetmoser (ikke stavmix). Knus et fedd eller to med hvitløk i hvitløkspresse og strø på salt og pepper etter smak.

mmmm, super enkelt og mye bedre en "toropose" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...