Gå til innhold

Jentenavn - blir ikke enige

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner ei lita jente som heiter Isa, nydelig navn (ho har ei søster som heiter Er@, som og er veldig fint :)

Symre er og fint, sjølv om eg synes Symra er litt finare. Soleie og er vakkert :)

Emma er noko oppbrukt, skjønner at det er storesøster sin favoritt, ho veit nok sikkert om mange søte små som heiter Emma?

Fride stiller eg meg noko nøytral til, det er heilt greit, men det får meg ikkje til å smila slik som Isa eller Symre gjer...

Annonse

Isa - tenker veldig på is og kulde, men det er vel litt fint også

Fride - ganske fint, men synes det høres litt puslete og barnslig ut. Liker Frida mye bedre.

Symre - ikke hørt før, om du ikke hadde skrevet det ville jeg vært usikker på om det var gutte- eller jentenavn. kunne nok blitt vant til det, men ingen umiddelbar favoritt.

Emma - helt oppbrukt

liker nok best Fride eller Isa

Synes også Emma er finest. Frida med a er også fint. Isa er det muslimene kaller Jesus, i tilfelle du ikke var klar over det. Er liksom den assosiasjonen jeg får.. Men Isa er fint nok det altså, synes jeg. Symre likte jeg ikke så godt.

For meg så blir det helt klart valget mellom to navn: Isa eller Symre :)

Isa er nydelig og feminint!

Symre var jo rett og slett bedårende! Har bare hørt Symra før, og det er jo også veldig vakkert. Kanskje hakket mer feminint enn Symre (også fordi det likner litt på guttenavnet Imre). Allikevel tror jeg at stemmen min må gå til Symre. Unikt og vakkert :)

Emma og Frida blekner totalt i forhold til Isa og Symre, så de ville jeg ha strøket fra listen :) Emma er fullstendig oppbrukt, og har, etter min mening, mistet all sjarm...

1. Emma - Nydelig navn! Yndig, gammelt og flott!!

2. Isa - Ja, det er et spennende navn. Jeg liker det!

3. Fride - Frida er vakkert! Fride er helt ok, litt rart med e-ending synes jeg. Minner meg litt om et navn på et firma eller noe.

4. Symre - Nei, minner meg bare om blomst. Ikke et fint navn! Hva med Synne?

Emma er absolutt på topp, men om du ikke vil ha et så utrolig populært navn gir jeg min stemme til Isa! To vakre navn! :-)

Lykke til!

• 2 uker senere...

Annonse

Isa - liker ikke helt, betyr Jesus på arabisk :P

Fride - njaaa... bedre med Frida

Symre - minner meg om Symra kino

Emma - det beste på lista di, men er egentlig veldig lei av det!

Her er de mest populære jentenavnene i Tyskland i perioden 1957-2006::

Andrea, Angelika, Anja, Anke, Anna, Anne, Annett, Antje, Barbara, Birgit, Brigitte, Christin, Christina, Christine, Claudia, Daniela, Diana, Doreen, Franziska, Gabriele, Heike, Ines, Jana, Janina, Jennifer, Jessica, Jessika, Julia, Juliane, Karin, Karolin, Katharina, Kathrin, Katrin, Katja, Kerstin, Klaudia, Kristin, Laura, Lea, Lena, Lisa, Mandy, Manuela, Maria, Marie, Marina, Martina, Melanie, Monika, Nadine, Nicole, Petra, Sabine, Sabrina, Sandra, Sara, Sarah, Silke, Simone, Sophia, Sophie, Stefanie, Stephanie, Susanne, Tanja, Ulrike, Ursula, Uta, Ute, Vanessa, Yvonne.

I 1900 var disse navnene mest populære for tyske jenter:

1.Frieda

2.Anna

3.Martha

4.Erna

5.Gertrud

6.Emma

7.Elisabeth

8.Margarete / Margarethe

9.Marie

10.Else

(kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/German_name)

Isa - er helt klart det fineste, elsker det navnet rett og slett, så enkelt og sterkt samtidig.

Fride - er litt kult det også, liker Frida godt også.

Symre - har jeg ikke hørt før, egentlig et vakkert navn.

Emma - er veldig oppbrukt, ville ikke valgt det...

Stemmer på Isa !!! (passer med mellomnavn bak, selv om jeg ikke vet hva det er ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...