angelica85 Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Hei Skal egentlig ikke hit inn før neste tirsdag, men lurte på en ting... Jeg har en datter som fylte 7 år for 1,5 uke siden, og venter en sønn i januar (altså det året datteren min fyller 8 år). Jeg regnes vel da som førstegangsfødende igjen, har jeg hørt...? Det jeg lurer på er hvordan deres barn har kommet i forhold til termindato? Og om noen av dere også har et stort sprik mellom barn? Lurer litt på om lillegutten min kommer ut før temindato, slik som datteren min (Min mor fikk meg dagen etter termindato, og min søster dagen før termindato, men det er kun 1,5 års aldersforskjell på oss - ikke 7 år som det blir med mine barn.)
Skrømti Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Min første kom dagen etter termindato, tror jeg det var. (men fødselen begynte dagen før!) Nummer to kom 17 mnd senere, fire dager før termindato. Nå venter jeg nr tre, og har termin om 20 dager, blir spennende å se! Lykke til!
idagravida Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Hei. Min første kom ti dager over termin. Han er nå 5 år, og jeg er veldig spent på når denne har enkt seg ut... hmm... håper ikke hun blir like lenge inne som storebror, for overtid er slitsomt, puh... :-)
gledes Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg hadde åtte år mellom mine. Nr.1 kom fem dager over tremin, nr.2 (åtte år senere) kom tre dager over termin. Nå venter jeg nr.3 to år etter det igjen og er spent på når det skjer denne gang. :-) Lykke til!
Mem Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg trodde også jeg ble regnet som førstegangsfødende (hadde hørt det ett eller annet sted), for jeg venter nå attpåklatt Minsten min ble 8 nå i okt. Men det ble jeg ikke, sa jordmor da jeg hadde omvisning på føden for et par uker siden (spurte henne om dette). Hun sa man ikke blir regnet som førstegangs igjen når man har født før, selvom det er mange år siden. Jeg har forøvrig 3 veldig forskjellige fødsler bak meg, der førstemann kom 2 dager før termin, nr 2 kom 5 dager etter, og nr 3 kom 13 dager etter, og jeg ble da igangsatt med henne... Så det lover IKKE godt når jeg ser på utviklingen, he, he... men nå har de lovet at jeg ikke skal gå lengre enn 12 dager over da...
angelica85 Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2011 Takk Hmm, så man regnes ikke som førstegangsfødende lenger... Hmm. Hvorfor ikke...?
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Min første kom 7 dager etter termin, seks år etter det kom min andre 11 dager etter termin.
angelica85 Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2011 Har googlet dette litt, for å se om det gikk an å få en pekepinn...og det ser ut som om det er ganske likt med de to-tre første barna i alle fall Er selvfølgelig ikke det for alle, men har ikke sett noen store spriker...
nyttårsprins Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Så lenge man har født tidligere, blir man ikke regnet som førstegangsfødende. Det blir 9 år mellom min første og denne som kommer i desember, og jeg trodde som deg at da var det "back to basic" igjen. Men det stemmer ikke. Kroppen husker at den har født før uansett hvor lang tid det er siden. Det eneste man kan forvente er at det nødvendigvis ikke går raskere med nr.2 dersom det er lenge siden forrige gang. Men dette er jo aldri sikkert uansett hvor lang tid det går mellom fødslene!!! Så du får "trøste" deg med at kroppen vet hva den gjør, og hva den skal gjøre når den tid kommer! Du har imidlertid fordelen av dine erfaringer fra sist!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå