Gå til innhold

Neeei... negativ test...

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 dpo. Jeg vet at håpet ikke er ute, men jeg har hatt så store forventninger! Og tok en test fordi jeg håpet å få en svak positiv slik at jeg kunne roe meg litt ned. Nå er jeg like stresset som før testen.

Vi hadde så utrolig flaks når legene på Karolinska fant et friskt egg blant kun to gentestede - og jeg følte det største og viktigste hinderet var klarert! At man ikke har noen garanti for å bli gravid vet jeg jo selvfølgelig, men håpet er jo alltids veldig stort.

Det rare er at eggløsningstesten jeg tok først (billigstrimmel, tok mest for moro skyld) er svak positiv. Men jeg har vel kanskje en smule LH i kroppen da, for graviditetstesten jeg tok skulle være veldig følsom (20 enheter mot 25 som er typisk apotekvare), og da skulle vel den ha slått ut dersom det er hcg el-testen har fanget opp.

Får bare vente noen dager og se om det kommer blødning eller ikke, og ta en ny test.

JEG BLIR GAAAAL og har mest lyst til å gå hjem fra jobben og gjemme meg under dyna!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en slitsom karusell dette her. Jeg har lest et sted at en EL test ikke er positiv på graviditet om streken er svak. Streken må være like sterk som kontrollstreken evt sterkere. Men du kan enda teste positivt, så ønsker deg lykke til videre.

tvi tvi.

Skrevet

Takk for det.

Da jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag hadde den blendahvite testen faktisk fått en svaaaaaak farget strek, nesten usynlig! Så da ble jeg jo litt optimistisk igjen.... selv om jeg vet det ikke teller når tiden er "ute" vet man jo at mange tester positivt etterpå. Så nå er jeg spent på om det er kjemisk eller om det blir en strek!

Skrevet

Jeg testet med billigtester da jeg ble gravid forrige gang. De ble negative, men endret til positiv etter 5 minutter. Svak, men positiv.

Min erfaring er at billigtester ikke er så bra som alle vil ha det til. Etter to dager tok jeg på ny en billigtest og en fra apoteket. Den fra apoteket ble positiv, mens billigtesten ble negativ, men svak positiv etter 6 minutter. Så ikke gi opp du:)

Skrevet

Det er for tidlig! Jeg testet 5 dager etter innsett av 5 dagers blastocyst, som vil si 10dpo og det var negativt. Tror jammen det var negativt 6 dpo og, og paa 7dpo provde jeg en annen type test og da ble det positivt.

Krysser fingrene for deg og haaper du fortsatt faar positivt!

Skrevet

Ehem, jeg mente negativt 11dpo og, og positiv 12dpo...

Skrevet

Ååååå, så godt å høre! Håper det blir slik for meg også! Gratulerer forresten, er du langt på vei?

Med 6 og 7 dpo mener du etter innsett? Slik at du testet neg 10 dager etter uttak og 11 dager etter uttak - negativt, men positivt dagen etter dette igjen?

Jeg har ikke testet i dag. MEN jeg har mange graviditetssymptomer! Og har vært gravid fem ganger før så jeg begynner å kjenne igjen hvordan kroppen min reagerer på tidlig graviditet... så jeg føler meg faktisk gravid... og har null tegn til blødninger. Har bestilt noen billigtester så hvis de kommer i dag skal jeg teste igjen i morgen.

Er litt frynsete om dagen. Bjeffer til mannen min og griner av nyheter på TV jeg aldri ville sippet over ellers. Nervøsitet eller hormoner, who knows...

Skrevet

Hehe, nå så jeg at du hadde skrevet 11 og 12 dpo selvfølgelig.

Skrevet

Ja, skrev litt feil foerst.

Jeg er straks 16 uker paa veg saa tiden flyr :) Haaper du kommer etter snart! Jeg har daarlig erfaring med billigtestene, anbefaler en fra apoteket isteden (husker ikke hvilken som er mest sensitiv der men det finner du jo ut).

Masse, masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...