januarbaby012 Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Har dere begynt å spise for to?? er d slik at man bør spise for to i fra 3 trim??
ninini Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 å spise for 2 betyr ikke å nødvendigvis spise mer, men det betyr at man skal spise dobblet så sundt, det gjelder hele sv. skapet. jeg spiser når jeg er sulten og spiser til jeg er mett, enkelt og greit.. eneste jeg merker er at jeg orker litt mer mat, eks 2 skiver istedet for 1 osv.. og at jeg blir kvalm igjen om jeg går for lenge uten mat (ble det i 1 trimester også ) ellers siser jeg som normalt. babyen tar det den skal ha, men at man lever sunt er viktig. noen trenger jo ikke mer mat, og føler seg ikke mer sultne, ingen grunn til å stappe nedpå da ihvertfall men spis variert og 6 om dagen av frukt/grønnsaker.
strikkedilla Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 For meg er det ikke aktuelt å spise så mye mer enn normalt. Det er rett og slett ikke plass til mer! For meg er magen blitt så stor at jeg kun kan spise normal måltider. Men jeg spiser litt oftere enn før. Så jeg tror kanskje jeg spiser litt mer enn normalt til sammen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Spiser mindre nå enn første trimester, men myyye sunnere! Helt fra uke 20 har matlysten normalisert seg igjen og jeg har kunnet spise de vanlige faste måltidene og passe store mengder.. Nå spiser jeg nok enda mindre pga plassmangel i magen, men det jeg putter innpå er bare sunne ting (har kanskje lyst på sjokolade en gang på en hel mnd eller noe) og så drikker jeg oppmot 3 liter vann hver dag... er så innmari tørst =) =) Aldri hørt at man skal spise for to i siste trim..... Men det betyr vel ikke å spise dobbelt så mye.... =) =)
GundaLaBunda Skrevet 20. oktober 2011 #5 Skrevet 20. oktober 2011 Det har seg nå engang sånn at du trenger mer mat. Det behovet øker i takt med at baby vokser. Men det er vel ingen som orker dobbleposjoner....det er jo ikke plass i magen..... Jeg spiser mindre mengder enn jeg gjorde før jeg ble gravid, men jeg spiser oftere...
*Miss Flua* Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Husker ikke hvor jeg leste det.. Men lest at man skal spise for to, men det betyr ikke at man skal spise SOM to! Litt ekstra mat en vanlig skal en ha, men det var ikke snakk om mange kcal. Jeg spiser mer enn jeg vanlig ville gjort, men det gjelder hovedsakelig frokost. Er så heftig sulten da
Minnie89 Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg kjenne hverfall jeg begynner å bli kraftig lei av at alle skal kommentere når jeg spiser noe. Kommentarer som " ja du må spise du" " du trengermaten du ja" Synes nesten det er flaut å spise sammen med andre...
vi3 Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Spise for to? Nei det har jeg ikke tenkt. Jeg spiser det jeg har brukt å gjøre- i tilegg har aktivitetsnivået gått ned, dvs kcal behovet mitt er mindre. En forbrenner ca 300 kcal ekstra på slutten av svangerskapet, noe som tilsvarer to brødskive.
januarbaby012 Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2011 takk for svar alle dere snille jenter ) Jeg spiser sun, men jg har så mye matlyts, jg merker at jg spiser mye uansett måltid. er sluten om morran til kveld før jg legger meg ) drikker mye og. og min prins som nå skulle vært rundt en kilo er mer enn en kilo : får se jg må nok begresne me mat, det er vanskelig for jeg har så bra appettit hehe
Krumelur Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Føler ikke at jeg spiser spesielt mye mer, men etter at jeg ble sykemeldt forbrenner jeg sikkert mindre også. Spiser i hovedsak tre måltid om dagen og litt frukt utenom. Og gjerne litt is om kvelden da;) Spiser når jeg er sulten, og tenker ikke så mye på det. Hadde likevel lagt på meg 5 kg på en mnd da jeg var på kontroll i går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå