Mamma i lykkerus Skrevet 20. oktober 2011 #1 Skrevet 20. oktober 2011 Da vi kom hjem fra sykehuset kom vi raskt inn i en fin rutine. Baby fikk mat 23.00, 03.00 og 05.30, så sov vi til 09.30. Hver natt, uten unntak. Så ble baby forkjølet og alt var bare trist og leit. Nå er han frisk, men i den syke perioden var vi mye oppe på natten. Nå sover han heeele dagen, våkner og spiser, så sovner han igjen. På natten derimot er det full fest! Han kan ligge rolig og se i taket i maks 2 minutter før han må underholdes. Bære, vugge, amme, kose, leke, titte, hva som helst, bare ikke sove. Noen tips til hvordan jeg kan snu døgnet hans igjen? Føler meg litt slem når jeg vekker han midt på dagen. Men det må kanskje til?
Bad habits har tre små Skrevet 20. oktober 2011 #2 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg er en av dem som mener at søvn avler søvn, men ut fra det du beskriver så virker det som han har snudd døgnet - og av den grunn bør vekkes på dagtid. Det vil antakelig ta noen dager før han har kommet inn i riktig rytme, men du får bare holde ut;-) Nå aner jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er, så det er vanskelig å si noe om hvor lenge han skal holdes våken av gangen
Mamma i lykkerus Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2011 Takk for svar! Han er 3 uker gammel.
BabyMama<3 Skrevet 20. oktober 2011 #4 Skrevet 20. oktober 2011 Akkurat som mi lille knerte, men hun er nå syv uker. Hun har helt siden fødeselen av vært våken på natta og sover om dagen. Har prøvd mange ting, men får ikke endret søvnmønsteret hennes :-( tips tas mot med STOR takk
Mamma i lykkerus Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2011 Ahh! I natt hadde vi faktisk en drømmenatt! Etter noen netter med en svært aktiv nattbaby fant vi ut at han måtte over i egen seng. Jeg sover ikke ordentlig når han ligger inntil meg og er nødt til å være uthvilt hvis vi skal ha slike våkenetter. Første natt i egen seng! Han hadde sovet mye på dagen som vanlig, så jeg var ikke akkurat positivt innstilt da vi pakket han inn som en burrito og forsiktig flyttet han over i vugga ved siden av senga vår. Vi var overlykkelige da han ikke våknet i det vi la han fra oss. Og han sov, han sov med smokken og lille elefantsuttekluten sin over ansiktet. Og han sov der i 3 timer! Kl 03.00 tok jeg han opp og ga han mat og lot han sove inntil meg resten av natten. Vi skiftet bleie og spiste litt mer kl 08.00 når pappaen dro på jobb og har sovet til nå! Jeg er overlykkelig! Håper virkelig dette skjer inatt også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå