Gå til innhold

Du som tilbydde meg, din manns hjelp? Han som jobbet med ungdommer som sliter(?) Er du her enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, unødvendig å skrive slike ting i tråden. Skype er uansett anonymt, så der kan hun være sikker på at mannen ikke melder videre. Håper det ordner seg og at HI ønsker å snakke med mannen til Zellica.

Skrevet

Har ikke forsvunnet helt enda, bare trekt meg litt tilbake.. Ble satt litt i det skeptiske hjørnet..

Skrevet

Håper du velger å ta kontakt. Jeg tror du vil dra godt nytte av å komme i kontakt med denne personen som av fri vilje ønsker å hjelpe deg.

Har svart deg flere ganger her inne på forumet.

Jeg vil fortelle deg om meg selv. Jeg har selv opplevd å vokse opp i en familie der ikke ting var OK. Jeg ble slått av stefaren min.. ikke nok med det men han psykisk torturerte meg. Jeg hadde mange annlednninger til å si ifra men turte aldri pga lojaliteten min som barnhar til sine foreldre. Dette angrer jeg dypt og inderlig på den dag i dag. Sitter igjen med en veldig vond følelse av hjelpesløshet fordi jeg ikke tok steget ut å ba om hjelp.

Vær så snill å gjør dette for deg selv. Du kan få det så mye bedre! Og det fortjener du virkelig.

Skrevet

Kom inn igjen Hi! Dette klarer du!

Damen (hva var nicket?Hehe :o) og mannen, Samt flere av oss her inne heier på deg! vi alle vil du skal ta kontakt..

Skrevet

Ok, jeg forstår at du ble skeptisk. Men min mann har ingen mulighet til å spore deg opp. Punktum finale!

Det er ikke slik som man ser på csi, og andre krimserier at man kan spore opp epostadresser ol slik helt uten videre. Da må det ligge noe svært alvorlig bak som drap og alvorlige overgrep. Da kan kanskje politiet gå inn, men en enslig barnevernsarbeider har ingen slike muligheter, og ikke vil de ha det heller.

Uansett hva som skjer, så ta iallefall kontakt med noen. Feks helsesøster,

eller noen av de hjelpetelefonene du finner her: http://www.ung.no/hjelp/186_Oversikt_-_hjelpetjenester.html

Lykke til:-)

Skrevet

Det var jo så nært, trådstarter.. Kom igjen, før mannen til zellica trekker seg..

Skrevet

Mannen min trekker seg nok ikke. Han er genuint opptatt av barn og ungdommer, og gjør iblant litt mer enn det som er vanlig i den bransjen for å hjelpe "sine" videre med hjelp og støtte.

Men slike ungdommer som Ts, er svært sårbare og da gjør en enkelt kommentar, slik som den over, det nesten umulig å lage nok tillit til at de tør å ta opp den kontakten som de så sårt trenger..

Jeg håper du TS kan opparbeide deg nok styrke til å kontakte noen, slik at du kan få snakket gjennom det som er vanskelig for deg og familien din.

Nå er mannen min i seng, men jeg skal se etter deg i morgen, i tilfelle du ombestemmer deg.

Skrevet

Dette er kun positivt ment altså, men kjære jente, du er i en vond situasjon og du burde så absolutt gjøre noe med det!

Gjør det før det er for sent!

Du kan ikke velge fortiden, men du kan velge fremtiden.

Hva velger du?

Ta styrken i deg og forandre fremtiden.

Hvilket liv ønsker du selv?

Se det for deg og grip tak i det.

Gjør noe nå,før det er for sent og du angrer for resten av livet!

Lykke til i fremtiden.

Skrevet

Synd en kommentar kan ødelegge.. Men skjønner på en måte hi, Uansett det kanskje ikke var så lett av hun andre og vite hva hun skulle skrive..

Skrevet

Hvis Skype er anonymt, så er vel det greit?

Jeg syns bare ikke det var så lurt at de spurte etter telefonnummeret hennes først.

Men som sagt, hvis Skype er anonymt, er det ikke noe problem. Jeg ønsket ikke å ødelegge noen viktig hendelse. Personlig mener jeg at HI kan få hjelp av å ringe krisetelefoner.

Hilsen meg med den kritiske kommentaren.

Skrevet

hvorfor krisetelefon og mannen til ene som har svart?

Skrevet

Ja, altså... hvis hun skal sitte og chatte med denne barnevernsarbeideren, mener jeg hun like gjerne kan ringe til Mental Helse eller Kirkens SOS. Hun er skeptisk til Barnevernet. Men hvis dette virkelig er noe hun MÅ prøve en gang i livet, så hvorfor ikke når det er anonymt?

Skrevet

Jeg vet hun ikke ville ringe til barnevernsarbeideren, men det blir noe litt annet å ringe til Kirkens SOS.

Skrevet

Vi er alle ansvarlige for våre egne liv.

Ta ansvar og slutt å syte.

Dette kan du du gjørme noe med, så gjør det!

Skrevet

Ja, ærligtalt.

Hva mer kan man gjøre for å hjelpe, tilby,tilby,tilby.

Jeg håper hun tar imot hjelpen. Virkelig, men det er snakk om å åpne øynene og faktisk ta ansvar.

Skrevet

Av det jeg har fått med meg, så er dette en ung jente som har tatt mer ansvar enn det som er forventet av jenter i den alderen! Tror ikke hun trenger kritikk for at det er vanskelig

Skrevet

hvorfor skriver du det her? Er det sånn du selv vil bli møtt om du sliter? Da har du aldri slite før. Man skal bli møtt med forståelse og støtte, eller så kan du la vær å svare!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...