Gå til innhold

Du som tilbydde meg, din manns hjelp? Han som jobbet med ungdommer som sliter(?) Er du her enda?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du utdype litt om hva han jobber med? Og slike ting?

Skrevet

Han jobber i barnevernet. Og har jobbet der i mange år. Han har jobbet mye med barn og ungdom, samt foreldre med vanskelige problemer.

Jeg kan dessverre ikke fortelle deg hvor han jobber nå, for da vil han kunne spores opp.

Hva er det du lurer på? Kanskje du kunne ha snakket anonymt med mannen min på et chatteforum el.

Skrevet

Skjønner det at du ikke kan fortelle hvor han jobber, men takk for det andre av informasjon!

Jeg vet egentlig ikke hva jeg lurer på, men er bare på bristepunktet, hvor lenge det varer er jeg ikke sikker på - kryper vel snart inn i hulen igjen og ikke oppsøker hjelp.. Men jeg vil prøve..

Hvilket chatteforum isåfall?

Skrevet

Hvilken "del" av landet bor dere i?

Skrevet

Kan mannen min ringe deg? Hadde det vært et alternativ?

Det er alltid enklere å snakke over telefon, enn over chat. Isåfall kunne du ha lagt igjen nummeret ditt i en privat melding, og så kunne mannen min ha ringt deg opp. Husk at mannen min uansett ikke kan ta denne saken videre, så du trenger ikke å bekymre deg om det.

Skrevet

Er redd det går dårlig, da det er fryktelig dårlig dekning her jeg bor.. Er heller ikke så flink til å prate med folk om det, over telefon eller rett og slett helt vanlig til folk.

Er også oppdratt til å ha skikkelig "respekt" og ha frykt før folk som jobber med ungdommer/i helsevesnet, så det slår også inn med tanke på å utgi nummeret mitt..

Skrevet

Eller kanskje dere kan chatte sammen over skype, hvis du har det.

Skrevet

Har ikke skype, men er vel kjappe greier å få fikset seg? Men kan fortsatt ikke "spore" opp, før så å ta saken videre? Uansett hva..?

Skrevet

Nei det kan han ikke. Uansett hva. Så det trenger du ikke å være bekymret for.

Skrevet

Skal gi beskjed om jeg laster ned, må bare puste rolig ettpar ganger og muligens bare tenke litt igjennom..

Skal jo ikke måtte være "en byrde" før deg/mannen.

Skrevet

Du er virkelig ikke noen byrde:-) Han synes det ville være fint å kunne hjelpe deg. Husket deg fra sist gang jeg spurte ham. Så ikke tenk på det.

Kom deg på Skype, og så tar du en prat med mannen min. Jeg kan garantere at det vil kjennes lettere for deg etterpå. Det gjør det alltid:-)

Skrevet

Vi slet med jenta vår i fjor og meldte selv til barnevernet om hjelp.

Vi fikk et opplegg som heter MST http://www.bufetat.no/barnevern/atferd/mst/

Jenta vår stakk av på natta, hang med mye eldre venner, drakk, stjal på butikker og fra oss og andre i familien, røyka hasj, brukte amfetamin og piller. Skulka skolen åsså selfølgelig.

Dette var vår hverdag i fjor på denne tiden. Etter hjelp av mst terapeauten har jenta vår endret adferd totalt. Hun flytta kun til faren en periode (terapeauten jobbet i begge hjem) men er nå hos oss annahver gang hun er hjemme. Hun bor på et lite tettsted hos bestefaren. Går videregåender der dette første året for å komme unna byen.

Jenta er blid og god og tar jevnlige rustester.

Hun får lov å være ute og treffe venner i helgene, men jeg ringer henne flere ganger hele kvelden og nå tar hun telefonen :)

Sist kjørte jeg henne og ei venninne og da sa hun til venninna at hun var så gla for at jeg og hun har så godt forhold nå.

Håper dette kan være til hjelp.

Lykke til.

Skrevet

F.eks. kan jeg finne en tilfeldig person på gule sider og sende bekymringsmelding til den aktuelle kommunen. Selvfølgelig kan jeg det, så hvorfor kan ikke han? (Ikke HI)

Skrevet

Fordi han ikke kjenner hennes identitet. Man kan jo ikke bare sende en melding ut i hytt og gevær. Kjenner han ikke mer enn kjønn og alder, er det ikke mulig å gjøre noe med saken uansett hva den bringer av alvorlige opplysninger.

Skrevet

Ja, men du skriver det i sammen innlegget der du ber henne oppgi telefonnummeret sitt i en privat melding (noe som hun like etter avslår).

Skrevet

Har en av dere linken til der du Zellica tilbydde trådstarteren hjelp?

Skrevet

Det var mannen min som helst ville ha snakket i telefon. Det er av erfaring ikke så lett og snakke skikkelig når man bruker chat, skype ol.

Uansett synes jeg du gjorde noe dumt ved å skrive dette, for nå er det vel garantert at TS ikke tørr å ta kontakt med noen. Og da forsvinner den lille muligheten hun hadde for å få hjelp.

Skrevet

22.36

TS er ei ung jente med veldig vanskelige hjemmeforhold. Hun har skrevet om problemene sine ved flere anledninger.

Skrevet

Bare lest igjennom tråden.. Zellica og mannen vil jo bare hjelpe ei jente som trenger det.. ei som trenger noen å snakke med, noen som bryr seg.. Ingen av dem er ute etter å ta noen eller forsøke å lete opp identitet..

Skrevet

Spent på om trådstarter skriver mer nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...