Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så trist klar39, det var ikke slik det skulle ende! Gråt i vei, det er lov å sørge. Når det er tomt før tårer så håper jeg du klarer å løfte blikket og se fremover. I fremtiden er det plass for flere håp og drømmer som skal gå i oppfyllelse, for noen av oss tar det bare lang tid. Bak skyene er himmelen alltid blå, så solen vil igjen skinne for deg.

Mitt lille frø vokser, og "det ser veldig veldig bra ut" sitat Blakstad. Glad jeg får jevnlig ultralyd nå så jeg ser det utvikler seg som det skal, etter alle negative forsøk er det stadig litt ufattelig at det går bra. Men

stadig noen uker igjen til den magiske 12 uker grensen så krysser fingre og tær å håper det fortsetter på samme vis.

Tvi tvi Lotte håper på positiv melding fra deg neste uke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk jenter, for trøstende ord. Det er veldig godt å ha dette forumet!

Så godt å høre at spiren din vokser spire_på_gang. Det må være en stor tryghet med jevnlig ultralyd. Da slipper en i hvert fall mange unødvendige bekymringer, og kan glede seg og nyte svangerskapet. Dette ser veldig lovende ut:-)

Jeg gir meg jo ikke etter den SA. Første gang med positiv test, jeg kan jo bli gravid. Det er ett skritt nærmere målstreken.

Tror heller ikke jeg kan konkludere med at egget/eggene ikke var levensdyktig. Det er større sjanser for at det er noe som er "galt" i min livmor.

Det er bare vanskelig å forstå at det går så fort galt etter en så høy hcg måling med en veldig bra stigning. Det så i tillegg ut som at mer en 1 hadde festet seg. Forklaringen får jeg vel ikke nå, så jeg må bare tenker framover igjen. Min kropp har det sikkert godt uten medisiner en liten periode, har hatt 2 innsett rett etter hverandre (18 sept + 20 okt).

Neste skritt er en hystroskopi.

Når jeg hadde innsett sist så stusset Penny over noe i min livmor. Dette har bekymret meg siden, men glemte det hele litt etter positiv test. Hun hadde en liten mistanke om en septum, som er en "skillevegg" i livmoren som jeg forstår det. Dette er veldig vanskelig å se i vanlig ultralyd men skulle vært sett i den vannscann jeg tok i sommer. Derfor er dette også litt merkelig.

Dette var det Penny skrev:

What I saw in the scan could be a septum, but I am not sure, maybe it was the position of the uterus.

I was trying not to think about it much be based on the aqua scan you had done on Summer.

But, honestly , i was somehow worried as septums can cause several problems, the worse is to loose the baby late...20-24 weeks ...

If this proves to be true, then I will be happy for your early miscarriage now....you see, I always try to see the positive side even in the worst things!

Jeg håper selv at jeg kan ta en hystroskopi før jul, og så ett nytt forsøk i slutten av januar/ begynnels februar. Dette har jeg ikke snakket med Penny om enda, men skal ta kontakt med henne igjen i løpet av neste uken,

Nå har jeg da funnnet "oppskriften" til å bli gravid :-) Må bare utelukke nå at det er noe i livmoren som hindrer denne lykken igjen.

I mellomtiden skal jeg ta vare på meg selv og prøve å få gjort mange hyggelig ting, så at tiden går fort.

Lotte40: Sender deg en PM.

Ha en fin helg alle sammen!!

Skrevet

Jeg har testet positivt i dag!!

Hcg nivå på 359 på dag 12 :) Klar39 sier det er bra, så da får jeg tro på henne. Fikk ikke tak i Penny, men har sendt henne en mail.

Nå er det glede, tårer, latter og nervøsitet blanda i hop.

Har hatt en SA for ikke lenge siden, så smerten med å miste ligger friskt i minne. Og andre kvinner på tråden vår har mistet, så tanken er veldig tilstedet. Men jeg tror bare jeg må klare å vri det rundt til en 100 % positiv opplevelse og ikke tror noe kan gå galt.

Oss bim kvinner er nok de mest realistiske som finnes. Vi har gått igjennom ild og vann for å få en drøm oppfylt. Men vi er også evig optimister, ellers hadde vi aldri klart å fortsette gang på gang. Så nå henter jeg frem den evige optimisten i meg og sier: jeg skal ha barn! Ikke kanskje, eller hvis alt går bra. Nei: jeg SKAL ha barn :)

Jeg virker sikkert helt forrykt, hehe.

Hurrraaaaa!!!

Skrevet

Hurraa for Lotte! HCG på 359 er ikke bare bra, det er knall bra! Ta en test til om 2 dager for å se stigningen.

Skrevet

Hurra Lotte!!! :-) Bare slipp gleden løs - jeg gleder meg med deg.

Kanskje det er mer enn en som klamrer seg fast der inne?

Skrevet

Det var en super nyhet! Skjønner hvordan du tenkter forhold til SA. Tror vi bare må se fremover og satse på at alt går bra, for det vil det!

Jeg hadde samtale med Penny i går. Hun vil ha meg nedover for en sjekk. Håper jeg får det til i beg av desember. Snakket også med dr Lidenberg forrige uke. Han anbefalte sterkt eggdonor, så da satser jeg på det!

Skrevet

Takk for alle lykkeønskningene jenter :)

Jeg vet det hardt når andre kvinner rundt om kommer med glade nyheter om graviditet. Er ikke lett å glede seg på andres vegne når man selv sliter i årevis uten hell. Men jeg tror det er anderledes her inne. I hvertfall føler jeg det slik. Her inne blir jeg alltid glad når noen lykkes..jeg vet jo tross alt at det ikke har kommet lettvint.

Klar39: må klart ta en ny hcg måling om et par dager. Penny er overbevist at det er 2 stk. Typisk henne, hehe, men muligheten er der. Det hadde bare vært dobbel lykke i mine øyne :)

Miss Taurus: veldig glad for at du har funnet ut hva du skal videre. Håper du føler deg litt bedre etter din triste opplevelse i høst.

Dere blir kanksje noen damer som reiser til Serum samtidig da?

Hilsen en lykkelig Lotte

Skrevet

Gratulerer med den positive testen Lotte.

Dette er virkelig en glad nyhet !

Nå er det jo slik at mange av oss må gå en omvei før vi er i mål.

og da hjelper det i alle fall meg å holde motet oppe at andre lykkes...

Det blir spennende med hcg måling nr 2.

Kanskje er det 2 der inne ?

Hold oss oppdatert ;O)

Hilsen

Skrevet

Dere som har hatt hystroskopi i Athen: Hvordan er formen etterpå?

Jeg har fått klarsignal av Penny at jeg kan ta en hystroskopi før jul og prøver å finne ut når det passer. Det er alltid så mye som skjer i Desember, men jeg skulle så gjerne gjort dette før jul så at jeg har mulighet til å ta ett nytt ED forsøk i slutten av januar/begynnelse av februar.

Hvis jeg for eksempel ta hystroskopi på en tirsdag, reiser hjem på onsdag, er formen så pass bra da at det går fint til å jobbe igjen på torsdag? Jeg tåler litt, men tenkte at jeg skulle bare høre med dere som har vært gjennom det :-)

Skrevet

Hei Klar39.

Formen min etter hysteroskopi var helt upåklagelig.

Det var en veldig lett narkose,og jeg kunne strengt tatt gått på jobb etterpå.

Skjønner godt at du vil få hysteroskopien gjort unna slik at du kan legge nye planer for forsøk.

Hilsen

Skrevet

Det går sikkert fint, jeg hadde hysteroskopi og laparaskopi på samme dag, på ettermiddag, men kunne fint gå på jobb dagen etter.

Skrevet

Gratulerer så masse Lotte!!! Dette var gøy. Blir spennende å se om det kanskje blir 2 på deg :-)

Klar39; Jeg tok en hysto på lørdag morgen og var fin form samme ettermiddag. Kunne fint tatt fly hjem samme kveld for å si det sånn. Jeg dro hjem søndag og var på jobb mandag. Ingen problemer i etterkant!!! Ikke behov for smertestillende eller noe :-) Vet jo ikke om det blir anderledes ut i fra hva de finner og gjør da, men har ikke hørt om andre opplevelser enn dette. Lykke til...og spør i vei ;-)

Skrevet

Hei Klar39,

Jeg skal ta hysto nest lørdag. Reiser da ned fredag morgen og tilbake lørdag kveld, altså samme dag - helt ok i følge Penny :-)

Skrevet

Takker for svar! Det var godt å høre at en kommer seg raskt!

Det høres ut som en god plan med å bruke bare 1 natt i Athen. Hvilken fly tar du hjem da Pippi? Er det Swiss air kl. 1400?

Skrevet

Jeg er glad du får til en hyst allerede nå Klar39 :)

Snart er du klar igjen og denne gangen skal den/de sitte.

Jeg har målt hcg i dag også. Med 48 timers mellomrom ser verdiene slik ut:

dag 12 : hcg 359

dag 14 . hcg 702

Har sendt Penny en mail og venter spent på svar.

Noen som vet hva disse resultatene viser?

Klemklem

Skrevet

lotte40: hcg stigningen høres veldig fin ut, den skal doble seg ca. hver 1-2 døgn i starten. Se mer info her http://www.betabase.info/

Klar39: jeg flyr SAS ned via Køben, og har Lufthansa hjem igjen via Frankfurt avreise kl. 18. Bestilt på Expedia.no

Skrevet

Gratulerer Lotte! Så gøy, blir spennede å se om det er flere! leste at tall på hcg ikke nødvendigvis hadde noe å si for om det var en eller to men det er sikkert individuelt som allt annet. Jeg hadde 548 på dag 14 etter innsett.

Pippi og klar39, god tur satser på at Penny finner ut av det for dere og klargjør for nye forsøk. Krysser fingrene.

Klem til dere alle

Skrevet

Lenge siden jeg har skrevet her nå...

Lotte40: Gratulerer så mye med positiv test og flott hcg stigning! *Hurra* Blir spennende å se hvor mange som gjemmer seg i magen ;-)

Klar39: Kjempetrist at du mistet, det må være utrolig tøft for deg...dette hadde du virkelig ikk fortjent :-(

Håper hysteroskopien din før jul gjør susen og alt er tipp topp før neste forsøk i jan/feb. Følger spent med :-)

Vilsågjerne: Leit at det ble negativt forsøk på deg :-( Flott at du ikke gir deg, og satser på at gullembryoene er på plass neste gang!

Håpefull38: Herlig å lese om de 2 turnerene dine :-D Hvordan er formen nå?

Ser ut som det er mange som skal avgårde i desember enten for hysteroskopi eller forsøk. Det blir superspennende å følge med :-)

Her er formen varierende, sliter fremdeles med å få i meg mat og er uggen store deler av dagen, men sier meg heldig så langt.

Alt så flott ut på UL'en jeg hadde 2 nov (var da 9+1) fikk se den lille rørte litt på seg :-D

Skal på ny UL på onsdag, må innrømme jeg grugleder meg, er bekymret for at det skal være noe galt, selv om det er ingenting som tilsier det skal være det..

Ha en flott kveld alle sammen!

Skrevet

Flott å høre at flere er gravide, håper det ordner seg for resten etterhvert også.

En liten oppdatering fra en av den gamle Cfc-gjengen: er 12-13 uker gravid med tvillinger. Det starta faktisk med trillinger på første ul i uke 8(satt inn 2, men ett av dem må ha delt seg tidlig). Så ikke skjønner jeg at dere tør sette inn så mange:-D. Rakk å lese meg litt opp på trillinger, bl a er d 30% som fødes før uke 30!

Ved neste ul var det en som hadde sluttet å utvikle seg (heldigvis må jeg nesten si).

Var på duotest + ul denne uka, og alt så heldigvis bra ut med begge to. Hadde jo en dårlig opplevelse med tilsvarende ul i forrige svangerskap, der alt var galt og jeg spontanaborterte like etterpå. Så nå kan jeg senke skuldrene og begynne å planlegge hvord jeg skal organisere meg med en på tre år og tvillinger:-D. Finner vel en løsning:-).

Lykke til til alle gravide og prøvere!

Skrevet

Som en av dem fra den gamle CFC-tråden så følger jeg med fra sidelinjen her jeg også :-) Og gleder meg over dere som lykkes og føler med dere som prøver igjen (ingen nevnt, ingen glemt). For det er jammen ikke mange som gir opp! Noen ganger lurer jeg på om omgivelsene våre egentlig fatter hvor mye arbeid, energi, engasjement, oppturer, nedturer, kunnskap, penger osv vi legger i å nå målet vårt. Jeg tror feks. at kollegaene mine hadde fått fullstendig sjokk hvis de visste hva jeg hadde drevet med på si de siste par årene :-) Hvis jeg får noen til jobbintervju noen gang, som nevner at hun har vært gjennom denne karusellen, så tror jeg at jeg ansetter henne (nesten) uansett øvrige kvalifikasjoner for da er jeg hvertfall sikret en med gjennomføringsevne og ståpåvilje!

Selv har jeg vært hos CFC og tatt ut 9 egg i dag. Var 6. gangen, begynner jo å bli rutine for meg dette så jeg vet hvordan jeg vil ha det når jeg er hos dem og lar meg ikke herse med så det gikk som det stort sett pleier; fort og greit og vondt i 12 timer :-)

Skrevet

Hei Enna, så hyggelig å se deg her igjen! Tenkte jeg skulle sende deg en sms i nærmeste framtid, for jeg ble nesten bekymret for at noe var galt siden det var så lenge siden du har vist deg her inne! Godt å se at alt er bra!

Denne uka har vært ei helvetesuke!!! Vanvittig kvalm og har spydd som aldri før. Mange ganger for dag... Slitsomt når man er så kvalm, ikke har lyst på noen ting, men må prøve å spise litt for så å spy det opp igjen!!! Går mye i suppe og lett mat, for klarer nesten ikke å få ned noe. I dag har det vært ok. Ulmer litt, men skal ikke klage når det ikke er værre enn nå.

Skal på ny ultralyd på tirsdag. Hadde vært gøy om det var mulig å se hva slags kjønn det er. Håper bare alt er bra med de små!

HH72: Så godt at alt er bra med deg også! Deilig at du er kommet deg over i 2. trimester! Er 12 uker på tirsdag, så er snart der jeg også. Jeg hadde også trillinger til å begynne med, men på den første ultralyden 6+0, fant gyn 2, men en av de ville ikke klare seg. På neste ultralyd 7+5, fant en annen gyn også 2, men den siste lå ikke der den som ikke kom til å klare seg seg lå. Og han skjønte ikke hvorfor han andre ikke hadde sett den. Men synes det er evig nok med 2! Legen min mente det hadde vært katastrofe hvis det hadde blitt 3. Han mente det helst burde vært 1. Har status som høyrisikosvangerskap pga muskelknuten, og jeg må nok belage meg på mye sofaligging senere i svangerskapet.

Måne: 9 egg ut er jo kjempebra!! La oss håpe det er et gullegg der!

Skrevet

Følger med dere her inne og heier på dere alle! Ønsker foreløpig å være anonym, er jo en prosess dette her. Jeg lurer på om det er inkl egg på frys ved EA på Serum?

På forhånd takk!

Skrevet

Hei dere

Har tenkt å kontakte Peny snart for å avtale tid for sjekk. Hun vil at jeg skal være der to dager. Jeg vet at noen av dere har gjort det samme, bl.a Lotte. Vet dere om klinikken er åpen lørdag? Jeg kan tenke meg å reise i tilknytning til en helg. Jeg ser også at reisen nedover tar ganske lang tid, med ugunstige tidspunkt. Kan evt være aktuelt å reise på ettermiddagen, men er da ikke fremme før midnatt.

Hvordan har dere reist? Vet at flere at dere har bodd på samme hotell, hva var navnet? Tips mottas med takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...