enna :-) Skrevet 22. november 2011 #101 Skrevet 22. november 2011 Håpefull38: Uff, det hørtes veldig slitsomt ut å være så kvalm og spy hele tiden! Håper formen din blir bedre og at alt gikk bra på UL idag. Blir spennende å høre om du fikk vite kjønn på de 2 små :-) Miss Taurus: Mange av oss har bodd på President Hotel, anbefales! Link: http://www.president.gr/default.asp?langid=2 Anonym10:26: Ønsker en å fryse eventuelle ekstra embryoer, koster dette 1000,- euro itillegg, men det er inkl. frys, oppbevaring, tin og innsett. Lykke til!
Håpefull38 Skrevet 23. november 2011 #102 Skrevet 23. november 2011 Heldigvis for at jeg hadde ultralydtime i går! Mandag kveld skulle jeg sette crinonen før jeg la meg og da jeg tok pinnen ut var den full av blod! Tenkte at det kunne være pinnen som hadde skrapet opp, men det vet man jo ikke. Det ble ikke noe søvn den natta!!! I tillegg var jeg veldig dårlig da jeg stod opp. Spydde et par ganger før jeg kom meg ut døra. Men blodet hadde stoppet opp. Kom bare litt rester etter natta. En av søstrene mine skulle være med, så heldigvis kunne hun kjøre. Gyn sjekket nedentil, fjernet litt blod og koagler. Livmorhalsen var helt fin. Så skulle hun ta ultralyd. Fikk ikke se skjermen til å begynne med. Hun satt og så og sa ingen ting. Det sa hun at hun kom til å gjøre, men at jeg ikke måtte bli nervøs, men det blir man likevel! Men så snudde hun skjermen til meg og der var det 2 små som var i full vigør:-) Den som var mest livlig sist, var også den mest livlige denne gang! Den gjorde noen hopp, så vi fikk oss en god latter.(Jenta i følge søsteren min, gutten i følge meg;-) ) Fikk sett på dem ganske lenge, og fikk med 4 bilder. Gyn ville ikke se etter kjønn nå. Ble satt opp på time for ordinær ultralyd 12.januar, så håper da på å få se hvem som gjemmer seg der inne! I dag er jeg 12 fullgåtte uker og har kuttet ut crinonen!!! Gyn mente det var den som hadde skrapet opp slik at jeg blødde. Enna: Hvordan gikk det med din ultralyd? Fått vite kjønn? Har du fått time til ordinær ultralyd? Anonym: Du får kanskje egg på frys hvis du tar vanlig eggdonasjon(5000 euro), men ved backupprogrammet(3000 euro) er det ikke sikkert du får det. Jeg fikk 3 blastocyster til innsett og ingen på frys. Miss Taurus: Tror klinikken har åpent hver dag. Men de stenger kanskje litt tidligere i helgen. Jeg fløy med Swiss Air fra Oslo og var på hotellet ca 01-01.30. Bodde på President.
enna :-) Skrevet 23. november 2011 #103 Skrevet 23. november 2011 Skjønner godt at det ikke ble noe søvn den natta Håpefull! Er nok av bekymringer i denne prossessen om man ikke begynner å blø itillegg :-( Herlig å høre at alt stod bra til med de 2 små, veldig glad på dine vegne :-D Her gikk alt bra på ultralyd idag, 12+1 idag :-) Hadde mine bekymringer, men opp på skjermen dukket det opp en liten aktiv krabat. Helt fantastisk å se den lille turne :-) Dette unner jeg alle sammen her inne å oppleve! Spurte om kjønn, men gyn sa det var tidlig enda, så får smøre meg med tålmodighet litt til. Tror det er en liten gutt som gjemmer seg inne imagen jeg da :-) Fått time til ordinær ultralyd 6.januar, gleder meg *spennende* Ha en superflott kveld alle sammen!
MissTaurus Skrevet 23. november 2011 #104 Skrevet 23. november 2011 Det var supert at alt gikk greit på ultralyden, Håpefull! Skikkelig nervepirrende. Jeg blødde også av crinone, pga rester som samler seg og lager sår. Godt du skal slutte med den. Håper også at kvalmen gir seg snart. Så flott at alt står bra til med din lille krabat, Enna!
Gjest Pippi9 Skrevet 23. november 2011 #105 Skrevet 23. november 2011 Gratulerer med passerte 12 uker Enna og Håpefull - en viktig milepæl! :-)
Gjest Pippi9 Skrevet 27. november 2011 #106 Skrevet 27. november 2011 Hysteroskopien avslørte arrvev i livmora, så på dvd etterpå. Det ser ut som bomull. En god del av bomullen ble fjernet, eventuelt ble det laget små groper slik at det var kontakt med friske partier. Da har embryoene mulighet til å feste/ grave seg ned der. Ikke rart ingenting vil feste seg .... Satser nå på forsøk i januar, går for ED, selv om sjansene nå også er høyere med egne egg så er jeg lei av alle forsøkene og risikoen i min alder.
Gjest Pippi9 Skrevet 27. november 2011 #107 Skrevet 27. november 2011 PS: til dere jeg ikke treffer på søndag - Penny hilser!
Diddi72 Skrevet 27. november 2011 #108 Skrevet 27. november 2011 Gratulerer til enna og Håpefull herfra også! Veldig koselig å høre oppdateringer fra dere :-) Høres ut som hysteroskopien og møtet med Penny var en vellykket opplevelse for deg også Pippi. Håper dette gjør "susen" og at i januar gir det resultater!! Jeg har nå startet på'n igjen med medisiner.... og håper på å reise nedover om et par uker :-) Ikke like optimistisk som tidligere, men er jo lov å håpe....
tingeling71 Skrevet 4. desember 2011 #109 Skrevet 4. desember 2011 Hei alle. Håpefull: tenker ofte på deg og da jeg leste innlegget over her der det stod litt om blod ble jeg en smule bekymret med det samme, godt at det går fint fremdeles. Og gratulerer med de etterhvert 13 fullgåtte ukene. Herlig. Gled deg til ordinær UL Enna: samme til deg, du kan glede deg til ordinær UL. Jeg hadde også en veldig sterk følelse for hvilket kjønn som gjemte seg der inne, og det stemte Kan hende fordi hun på laboratoriet hos CFC mente det måtte være gutte-egg fordi de var så store. Pippi: lykke til. Håper det slår til for deg ved neste forsøk. Her i gården går det fint. Teddy ble utskrevet fra barneklinikken 17. november og siden har vi bodd hjemme hos mor og far. Han er en herlig liten gutt, fremdeles ganske liten til å være 2 mnd gammel, men SÅ mye større enn da han ble født (gått fra 1300g til 2240g). Han er mer våken nå enn han var til å begynne med, så nå går det an å prate litt med han og få blikkontakt. Han elsker å bade og blir direkte sint når jeg tar han opp. Det har vært ganske rolige dager etter at vi kom hjem, har såvidt vært ute på to trilleturer. Har ikke blitt noe mer grunnet været som har vært. Så nå er mor klar for å bli mer sosial! Hadde vært så kjekt å få være med på et av treffene i Oslo og hilst på alle disse nikkene som jeg har kjent her inne. Men vi er nå en liten gjeng her vestpå også. Begynner nå å føle at vi er klar for å flytte helt hjem, det blir bra tror jeg.
MissTaurus Skrevet 11. desember 2011 #110 Skrevet 11. desember 2011 Får holde litt liv i denne tråden:) Kom i dag tilbake fra Aten. Tok først en vannskanning på Serum. Penny var usikker på om hun så polypper og anbefalte derfor hysteroskopi. Jeg hadde ikke polypper, men noe "bomull" som Pippi beskrev tidligere. I tillegg ble det klippet "groper" i slimhinnen for at egg skal feste seg bedre. Utolig rart å se på DVD etterpå! Jeg har hatt hysteroskopi i Norge. Da med bare lokalbedøvelse. Nå var prosessen langt mer omfattende siden legen gjør mer enn bare å "ta en titt". Jeg fikk med meg et lass med medisiner. Jeg får svar på klamydiatesten i morgen, som jeg håper er negativ! Er litt skeptisk til for mye antibiotika. Ellers så har jeg det samme positive inntrykket av Serum og Penny som dere andre! Det var ? om MRSA ( meticillinresistente gule stafylokokker) her inne på forumet. Hellas ser ut til å være et av landene med mest MRSA. Det kan nok være lurt å ta et test ganske tidlig svangerskapet. Hvis man må på sykehus, kan man risikere å bli lagt på isolat. Håper det står til med dere som ruger!
Klar39 Skrevet 12. desember 2011 #111 Skrevet 12. desember 2011 Så bra du er ferdig med Hysteroskopi miss Taurus :-) ¨Nå er det bare å krysse fingrene at du slipper så mye antibiotika. Har du fått beskjed om når du kan starte? Her reiser vi rett etter hverandre. Jeg reiser ned til Athen på søndag og tar hysteroskopi på mandag. Akkurat nå er det så travelt, så det føles som styr, men samtidig er jeg glad at jeg kan ta ett skritt i riktig retning igjen. Synes det er så lenge siden nå! Etter hysteroskopi er det heldigvis ikke lenge igjen til juleferie :-). Det har skjedd mye denne høst og vinter, så det blir godt. Diddi: Hvordan går det med deg, har du hatt ET igjen? Husket at du muligens hadde test dato rundt julaften.. Ha en fin ettermiddag :-)
Diddi72 Skrevet 12. desember 2011 #112 Skrevet 12. desember 2011 Godt du fikk like fin erfaring med Serum som oss andre Miss Taurus :-) Synes også det var interessant å se dvd'n i etterkant. Håper dette gjør den store forskjellen for deg også!! Vi overlapper visst hverandre denne perioden, flere skjønner jeg. Er på vei nedover i morgen jeg hvis værgudene er på min side da. Skal utforske Gardermoen i morgen i alle fall :-P Håper din tur nedover på søndag går fint og at hysteroskopien blir likeså Klar39. Krysser fingre for deg :-))) Hvis flere er i farta så er det bare å sende pm. God kveld til dere alle!
Klar39 Skrevet 12. desember 2011 #113 Skrevet 12. desember 2011 Lykke til Diddi :-) Denne gangen skal det gå bra!! Satser på det går bra igjen med flytrafikken i morgen. Blir det 3 dagers eller blastocyster?
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 12. desember 2011 #114 Skrevet 12. desember 2011 Hei alle sammen! Håper alt er bra med dere alle :-). Diddi,jeg krysser det som krysses kan for deg. Måtte dette bli turen som skal gi deg mirakel i magen. Hvordan går det med alle gravide? Selv er jeg fem uker i morgen. Nyter forsøk i naturlig syklus,fantastisk å slippe progesteron tilskudd. Har fått time til tidlig ul den 28 desember. Da vil jeg være 7+1. Gleder meg,samtidig som det er skummelt... En koselig adventstid ønskes dere alle. Klem
Klar39 Skrevet 20. desember 2011 #115 Skrevet 20. desember 2011 Da har jeg kommet tilbake fra Athen, etter en gjennomført hysteroskopi. Det ble som fryktet, jeg har en septum i livmoren, med andre ord en vegg. Dette er mest sannsynlig grunnen til SA i høst. Den er nå tatt bort så godt det lot seg gjøre, men Penny virket litt usikker om hele septum er borte. Nå er det 10 dager ab, og bygge opp slimhinne igjen med Cyclacur. Etter mensen nesten gang vil Penny at jeg tar en vannscann igjen for å være sikkert at alt er i orden. Valgets kval og penger spørsmålet er nå: " Skal jeg ta en vannscan i Norge eller i Athen".... Denne septum ble ikke oppdaget i Norge ved siste vannscan i August.... litt skeptiskt her. Hvis jeg tar vannscann i Athen og det viser seg at det ikke er bra enda, så kan det taes en ny hysteroskopi med en gang.... Får ikke startet opp før alt er i orden, og når det er sikkert at jeg har en god sjanse til å bli gravid og ikke få en SA. Ufff, merker at jeg er litt sliten akkurat nå. Tror jeg tar juleferie først, så få jeg ta en avgjørelse på dette tidlig i 2012.
MissTaurus Skrevet 20. desember 2011 #116 Skrevet 20. desember 2011 Hei Klar. Det var kanskje greit å finne en årsak til SA. Men, kjedelig at du evt må dra tilbake bare for vannscann. Du kan kanskje diskutere det med gyn her. Mulig gyn kan se dette når han vet hva han skal se etter? Men, du vil jo likevel ikke få fjernet det her dersom det viser seg at ikke alt er i orden. Høres lurt ut med en liten ferie først:)¨ Det viste seg at klamydiatesten var positiv. Har kontaktet Penny for opplegg, Fikk kun meg meg vibramycin. Må få resept på azitormax. Håper jeg kan få det hos gyn. Ninni; jeg har svart på meldingen din.
Diddi72 Skrevet 20. desember 2011 #117 Skrevet 20. desember 2011 Håper du får ladet batteriene i julen og får tatt en god avgjørelse på nyåret Klar39!. Ikke lett å vite hva som er det beste å gjøre! Sender deg masse varmen tanker og en god klem :-) Jeg kom meg "utrolig" nok ned i tide i forrige uke. Det ble en laaaang tur ned pga forsinkelser, men jeg rakk det da. Møtet med Penny og Serum var supert også denne gangen :-) Ruger nå på blasto, men har virkelig ikke helt trua denne gangen. Har markant mindre bivirkninger etter medisinene denne gangen... og det gjør at formen så langt i alle fall er god :-) Så er det bare fortsatt å vente på å teste en dag eller to etter juleaften. Ha en trivelig jul alle sammen :-)
MissTaurus Skrevet 20. desember 2011 #118 Skrevet 20. desember 2011 Diddi; håper virkelig du lykkes og at du får en super romjul!
Klar39 Skrevet 21. desember 2011 #119 Skrevet 21. desember 2011 Dette blir spennende Diddi :-) Det er jo gode muligheter for deg, så jeg krysser alt jeg har! Lykke til :-)
lykkeligalene Skrevet 21. desember 2011 #120 Skrevet 21. desember 2011 Krysser fingrer for dere som venter og ruger i disse dager - og ønsker dere alle en riktig god jul:) Det var litt vrient å finne frem i ny layout - men det ser ut som vi fra donorsæd/egg nå hører til under Assistert befruktning. LA
MissTaurus Skrevet 22. desember 2011 #121 Skrevet 22. desember 2011 Helt utrolig at det er mulig å lansere noe så dårlig. Merkelig at sæd/donor nå er under assistert befruktning når det er et eget forum for donor. Får vel bli vant til dette etter hvert! Nå er det ferie, også fra alt som gjelder barneplanlegging! ps. Håper formen er bra LA. Nå er det ikke lenge igjen! God Jul og Godt Nytt år til dere alle!
Diddi72 Skrevet 22. desember 2011 #122 Skrevet 22. desember 2011 Ja, så det var visst her Serumtråden havnet nå.... Tror kanskje vi burde lage en ny tråd under "donor". Er vel der vi best hører hjemme kanskje? Prøver å lage en ny der jeg, og ser om noen av dere andre også henger dere på der :-) Takker for lykkeønskninger :-) Litt nedfor i dag, og har i tillegg hatt litt spotting. Kan være etter utrogestan, men kan også være mensen som er i anmasj om litt. Uff....håper virkelig ikke :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå