Gjest Pippi9 Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tar meg den frihet og starter en ny tråd, den andre begynner å bli veldig lang... Gratulerer med et blankende hjerte Enna! Fantastisk :-) Så bra du har kommet deg ovenpå igjen Diddi37! Jeg skal også ta en hysteroskopi hos Serum, men først skal jeg gjøre meg ferdig med antibiotika kuren. Siden hysteroskopien bør gjennomføres i første delen av syklusen og det passer dårlig for meg de neste ukene, så sikter jeg mot slutten av november..... Ting tar tid - sukk. Blir nok ikke noe forsøk på meg før i januar. Blir spennende å høre om hysteroskopien Diddi37 :-) er det vanlig med sammenvoksinger etter et slikt inngrep?
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Kan jeg være med dere tro? Negativt forsøk serum i mars,hystoskopi i Athen i juni, og nå konto som tåler en tur til...faktisk alt i neste uke.. Gratulerer til alle positive tester !!! Lykke til til de som er i gang også... Måtte flere gode nyheter komme !!!
lotte40 Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Bra med ny tråd Ser vi er 3 stk som drar til Serum i disse dager. Synd vi ikke skal dit samtidig, det hadde jo vært moro. Kan ikke vi som etterhvert skal ha innsett og teste lage en liste? Så kan vi følge med hverandre i spenning... Lykke til jenter!! Here we go again
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har vært så heldig å truffet likesinnede ved begge mine turer til Athen. Veldig hyggelig ! Lurt med liste Lotte,så får vi en oversikt. Jeg regner med å reise ned i slutten av neste uke. Når reiser dere Didi og Lotte ? Noen andre også kanskje ?
Håpefull38 Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Så bra med flere medlemmer på denn tråden:-) Enna: Supre nyheter om baby med hjerteslag. Så du har allerede fått høre slagene også? Skal til ultralyd på mandag og håper jeg får oppleve det samme. Er spent på om det er en der nå, eller om det fortsatt er 2. Jeg har vært forferdelig kvalm de siste 2 ukene. Enkelte dager har jeg nok med bare å ligge i ro, og kan neste ikke røre på meg for da vil jeg kaste opp. Har bare kastet opp 2 ganger, forrige torsd og i dag. Blir litt bedre etterpå. Har bare vært noen snarturer innom her og sett, men har ikke klart å sitte her så lenge at jeg kunne skrive noe. I går og i dag har jeg hatt høvelig greie dager. Fikk tlf fra fastlegen min i dag, han ville at jeg skulle ta en ny hcg-prøve nå før ultralyd, og den tok jeg i går. Han ringte i dag og fortalte at hcg var på 85.000 og var helt der det skulle være. Han mente det var så lavt sist, at han ville jeg skulla ta en ny. Prøvde å si til han at det var veldig høyt sist i forhold til hvor langt jeg var på vei, så derfor hadde flere sagt at det nok var 2, men det mente han at de ikke kunne si... Tror ikke han er helt inne på hcg når det er i begynnelsen av svangerskapet... Har sett noen dråper blod, og da blir jeg litt bekymret. Ble også bekymret i natt da jeg våknet av smerter i rygg og mage, og senere i dag var det litt blod og spore. Vet jo at jeg kan blø litt hvis den ene tvillingen slipper, men er så redd noe skal skje med den andre også. Masse lykke til dere som holder på nå!! Miss Taurus: Blødninger hørtes ikke bra ut. Håper du får kommet deg til en gyn så du får vite hva som skjer! Klem fra meg:-)
Diddi72 Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Pippi; Jeg vet ikke hvor vanlig det er med sammenvoksninger etter et slikt inngrep. Men satser på at jeg får litt mer info når det er gjennomført der nede. Vet jo ennå ikke med sikkerhet hva som viste seg på aquascannen. Det er iallefall forskjell på hva de gjør her hjemme og der. Jeg har en dvd av inngrepet jeg gjorde her og som også Penny har sett på. De fjerner polyppen og ikke noe mer. Penny kommenterte at det ikke så helt bra ut i livmora, mens legen her sa at alt så fint ut m.m. Og så gjorde de ikke en "scraping" etter fjerning av polyppen, som er vanlig praksis mange andre steder. Vilsågjerne; Jeg skal nedover til neste helg, fredag 28....enn du?? Bare ta kontakt hvis det er ca samme tid på deg :-) Lotte40; Spennende tid du gå i møte nå. Ønsker deg masse lykke til!! Dumt vi ikke møtes, men kan jo være du treffer noen som ikke er så aktive på forumet.
Diddi72 Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Følger spent med på deg Håpefull38 og har tenkt mye på deg!!! Er så glad for at det går bra...selv med kvalmen hengende over deg. Stå på :-)
Klar39 Skrevet 20. oktober 2011 #8 Skrevet 20. oktober 2011 Her en liten hilsen fra Athen :-). Her er det rolig og holder meg under demonstasjonene i sentrum. Stille hos Serum ogsa siden det er ingen fly som kommer inn... Ble imponert nar jeg kom inn pa klinikken, der hilste jentene i resepsjonen og husket mitt navn. Savner selskap da, men skal nok holde ut en dag til. Gratulerer med bankende hjerte Enna:-) sa utrolig deilig og ha kommet sa langt! Er det 8 uker na? Godt a hore at du er i gang igjen Diddi, og sa raskt! Sender deg svar pa mailen nar jeg kommer hjem! Velkommen til nye i Serum traden, sa hyggelig at vi er sa mange na :-). Na er det bare 1,5 time til innsett for meg. Er veldig skeptisk merker jeg. Tar ingenting for gitt. Hadde en scann i gaar, hvor slimmhinna var 13,6, det er perfekt. Men Penny saa noe "rart" ogsa, som jeg ikke helt fikk tak i hva var. Selvom dette ikke er sikkert og hvis det var noe sa skulle det har blitt sett paa vannscanning i august, saa ble jeg vedlig usikker. Ufff... haper dette ikke var noe spesielt, men merker at jeg har tenkt paa dette siden i gaar. Men... na er jeg har, og ma bare proeve igjen. Det kan da ikke vaere saa vanskelig til a bli gravid???? Hell og lykke til meg selv, matte dette vaere de perfekte blastocyst for meg!!
lykkeligalene Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Hell og lykke ønskes herfra også klar39:))) Sees på lørdag! LA
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Lykke til som ruger klar 39. Jeg håper du fikk pratet med Penny om det som måtte være uklart,så du kan reise hjem med en god følelse for det hele :-). Lotte : blir trolig å reise ned til neste helg jeg også,har ingen eksakt dato å forholde meg til enda annet enn forventet el den 25. Godt å lese om flotte ul opplevelser,samtidig veldig leit når det for noen går galt.Jeg håper det går greit med deg mrs Taurus...( usikker på om jeg bommer litt på nicket her nå,men tanken er god...)
vision Skrevet 20. oktober 2011 #11 Skrevet 20. oktober 2011 Hei Testet negativt i dag på rugedag 10... Føler at alt håp er ute. Ellers var vi kjempegogt fornøyfe med Peny og Serum
lotte40 Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 Vilsågjerne, Klar og Diddi : lykke til! Der reiser alle før meg (og Klar er der vel nå?), så dere er før meg på listen. Jeg skal nedover om 12-13 dager, altså etter neste helg. Skal også på treffet på lørdag så da treffes noen av oss. Gleder meg stort! Håpefull; føler med redselen din for at noe er galt. Det er nesten mer skummelt de første ukene i graviditeten, enn ukene før man har testet positivt. Man er så nærme, så nærme, ikke sant? Det går nok bra skal du se. Jeg har ståltro på at Penny har fikset en (eller to) babies som vil vokse og bli stor og sterk. Hang in there! Dette er godtråden for min del. Føler jeg er omringet av venner her inne Som alle forstår
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Hei alle sammen. Jeg håper alt er vel med dere alle. Kunne ønske jeg bodde nærmere hovedstaden,det hadde vært koselig å bli med på treff.Men der dukker kanskje plutselig opp en anledning. Jeg er sikker på at dere hadde det hyggelig på lørdag ! Diddi: når reiser du ned på fredag,og hvordan ? Tror ikke det blir noe innsetting før søndag hos meg,men kan kanskje reise ned på fredag. Ser at en del av dere har bodd på President.Går ut i fra at det er greit der.Selv har jeg bodd på 2 forskjellige hoteller i Omonia området,greit nok det altså...selv om området er nokså belastet ;-).
Diddi72 Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 Hei Vilsågjerne. Jeg reiser tidlig fredag morgen og er fremme midt på dagen. Skal være klar til oppmøte på sykehuset kl 8 lørdag morgen, og der blir jeg nok en stund der utover lørdagen..grøss og gru... he he. Reiser veldig tidlig hjem igjen på søndag. Jeg skal også denne gangen bo på President. Var godt fornøyd med det sist, og så det ligger i gangavstand til klinikken og ikke langt unna sykehuset. Du får si ifra eller sende pm hvis du dukker opp i samme tidsrom :-)
MissTaurus Skrevet 24. oktober 2011 #16 Skrevet 24. oktober 2011 Hei dere Så ikke at det var laget ny serum-tråd. Skrev i den andre tråden at det var slik jeg forventet, ikke noe baby å se. Veldig leit, men er nå klar til å se fremover. Ønsker dere alle dere som er i gang eller som skal teste, lykke til. Håpefull og Ennå: lykke til med rugingen. Jeg regner med at jeg blir en Serumfarer etter jul. Kroppen må bare komme seg litt først.
enna :-) Skrevet 24. oktober 2011 #17 Skrevet 24. oktober 2011 Velkommen så mye til alle dere nye! :-) Håpefull38: Fikk høre hjerteslagene til den lille ja, helt fantastisk :-D Håper formen din blir/har blitt bedre nå, høres lite morro ut å være så kvalm :-( Kvalmen har ikke kommet her igården enda, men regner med at den dukker opp snart. Har i det siste kun vært "små-uggen" og sliter med matlysten, men anser meg selv som heldig så langt.. Kjenner til bekymringen med småblødninger (har hatt noen småblødninger) får hjertet i halsen hver gang :-( Penny sa iallefall at det ikke var grunn til bekymring,selv om det kom ganske mye. Fikk bare beskjed om å slutte med salospir/albyl-e.. Var det idag du skulle ha UL? *kjempespent* Klar39: Håper alt gikk bra ved innsett og at du har noen tøffe blastocyster ombord :-) Er 7+6 idag. Miss Taurus: Det var kjempetrist å høre, det må være utrolig tøft :-( Satser på at det blir Athen-tur på deg i januar! Vision: Leit at du testet negativt :-( Har du fått tatt blodprøve? (håper den sier noe annet!) Ha en flott kveld alle sammen :-)
Håpefull38 Skrevet 24. oktober 2011 #18 Skrevet 24. oktober 2011 I dag har jeg sett 2 små hjerter som banket:-) Helt fantastisk!!! Tvillinger!!!! Jeg tror faktisk den som ikke så ut til å klare seg sist var en trilling!!! For den lå over den andre. Mens disse 2 lå ved siden av hverandre, og gyn mente at den nok hadde ligget der hele tiden. Han stilte seg undrende til at den ikke var sett sist. Enna: Har du trappet ned på cyclacuren? Jeg har tatt 3 pr dag, står at man i uke 9 skal ta halv dose. Vet ikke om jeg skal gå rett på 1 eller om jeg skal ta noen dager med 2 og så noen dager med 1? Har hatt noen dager nå hvor kvalmen har minsket litt. I dag har jeg ikke hatt matlyst og har vært små-uggen hele dagen. Miss Taurus: Så trist at det gikk galt for deg! Håper du kommer etter i januar!
Isola71 Skrevet 25. oktober 2011 #19 Skrevet 25. oktober 2011 Gratulerer så mye med tvilllinger, Håpefull! Dette var virkelig hyggelig lesing! Lykke, lykke til på ferden videre! Klem
vårsol73 Skrevet 25. oktober 2011 #20 Skrevet 25. oktober 2011 Gratulerer håpefull, dette gir håp til andre også
Gjest Pippi9 Skrevet 25. oktober 2011 #21 Skrevet 25. oktober 2011 Gratulerer med tvillinger Håpefull38! Ikke rart du testet tidlig positivt og er voldsomt kvalm - her er det mye som skjer og har foregått :-) unner deg dette av hele mitt hjerte - veien frem har vært lang men nå ser det jammen ut til at du får en skikkelig bonus! Hurra! Klem :-)
Diddi72 Skrevet 25. oktober 2011 #22 Skrevet 25. oktober 2011 Det var veldig hyggelig lesning Håpefull38.....også tvilinger :-) Gratulerer så mye!!! Håper kvalmen blir bedre og du kan nyte tiden fremover. Stor klem til deg og dine små :-) Gratulerer til deg også enna80. Godt å høre at alt fortsatt står bra til!!! Trist å høre at det ikke gikk veien Miss Taurus. Sender deg en varm klem :-) Håper du får ladet opp og starte på ny frisk på nyåret! Vision; trøste klem til deg også. Håper du ser fremover og har mulighet til å gå igang igjen. Ønsker deg masse masse lykke til Klar39. Dette bare MÅ gå veien vet du!!! Hvordan blir det med deg Pippi? Er du nedregulert og igang snart kanskje? Selv sliter jeg med bivirkninger fra Procren denne gangen også...særlig da jeg ikke har gått på Progynova. Mye fravær på jobb for tiden og som jeg ikke setter stor pris på! Nå ser jeg frem mot Athe tur og finne mer ut av hvordan ståa er i livmora ;-)
Gjest Pippi9 Skrevet 25. oktober 2011 #23 Skrevet 25. oktober 2011 Hei Diddi37 Det ble endringer i planene mine pga positiv klamydia test, siden Penny da anbefaler meg å ta hysteroskopi først. Går nå på antbiotika. Satser på hysteroskopi i Athen i slutten av november, siden det passer dårlig akkurat nå. Da blir det ikke forsøk på meg før i januar. Hører veldig gjerne om din opplevelse og erfaring fra hysteroskopien du skal nedover for nå - lykke til!
Diddi72 Skrevet 25. oktober 2011 #24 Skrevet 25. oktober 2011 Det kan jeg gjøre Pippi!! Andre som har gjennomført det der sier seg godt fornøyde og at sykehuset er veldig profesjonelle. Sa da satser jeg på det ;-) Du får smøre deg med tålmodighet en stund til du da. Håper tiden går "fort"!! P.s. Ser nå at jeg burde ha lest dette litt lenger opp i tråden...men er'n litt fjern om dagen så er litt fjern.. he he.
Håpefull38 Skrevet 26. oktober 2011 #25 Skrevet 26. oktober 2011 Tusen takk alle sammen!!! Nå har jeg vært innom jobb og fortalt nyheten til mine kolleger. Hadde egentlig tenkt å vente til over neste helg, men fikk høre på et møte i går ettermiddag at noen på teamet mitt hadde blitt spurt om jeg var gravid, og ei spurte meg selv. Så ryktene går... Fant ut at det var like greit å fortelle det, og hadde heller lyst å si det selv enn at det skal spres via rykter. Det endte da i jubelbrøl og tårer blant enkelte, så det var veldig gøy!! Fortalte også at det var EA, gidder ikke skjule noe. I tillegg vises magen allerede, og man kan se det på ansiktet mitt også. Måtte skifte ut klærne jeg tok på meg i går, for det ble alt for avslørende. Men nå gidder jeg ikke bry meg om det. Kvalmen kommer og går. Var veldig kvalm hele formiddagen i går, men i dag har det vært greit(ihvertfall foreløpig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå