Gå til innhold

Trøtt, trøtt, supertrøtt!

Anbefalte innlegg

*gah!* Er litt frustrert no!

I 1.trimester var eg nokså trøtt og sleta, men det gikk seg til etter som veken gikk (ankom 2.trimester).

Men så, plutseleg er eg kjempetrøtt! (starta i forrige veke,endå eg hadde ferie). Kvifor? *sukk!*

Er 17+3 no, så det vil seie at eg fikk kun ca 4veker med nokelunde overskot. Og no er det verre enn noken gong. La meg klokka 22 i gårkveld, og syntest det var utruuuleg seint. Endå holdt eg på å sovne i eit friminutt i dag (går på skule). Og når eg kom heim, slokna eg på sofaen, trur eg sov 1-2timar. Endå var eg heilt vekke når eg stod opp.

Er fortsatt trøtt no, men ikkje daudtrøtt. Blir vel tidleg kveld i dag og..

Dette er eit heilt ukjendt fenomen for meg, verre enn 1.tri trøttheit (sjølv det i forrige svangerskap då eg la meg kl.21-22 ein periode).

Har siste tida blitt travelt å gå i trapper igjen, merkeleg seier berre eg.

Blir så frustrert og oppgitt! Arbeidsmotivasjonen forsvinn når eg er så trøtt, og det er deprimerande å ikkje kunne vere meir deltakande i familielivet (veldig arti med ei mor som søve på sofaen og ellers er trøtt og sur..).

Noken andre som har det slik? Og veit kva som kan hjelpe? Ev. veit om det vil gå over snart..?

*sukk*

Fortsetter under...

Høres veldig kjent ut... Sovner som regel på sofaen kl 20. dvs at jeg allerede er en halvtime på overtid, på tide å finne senga!:) Sover ca 10-11 timer hver natt, er sykemeldt 50% på grunn av bekkenløsning. Sover en til to timer midt på dagen og, når jeg får mulighet, våkner og er heilt i ørska!

Ganske frustrerende, går ut over det meste, mannen er lei av å sitte aleine oppe på kveldene, kort lunte som går utover de nærmeste, m.a.o, trøtt og sur:) Og det verse av alt, så tror jeg ikke nødvendigvis det går over heller, er 16+4, og har vært sånn siden ca uke 9... Tror heller ikke det er så mye som kan hjelpe, men bare hvile og hvile! Kjenne på kroppen når du trenger en strekk på sofaen! Blir det VIRKELIG ille kan det være lurt å sjekke jernlagre...

Ønsker oss trøtte kommende-mødre lykke til videre:)

Hei. Kjenner meg godt igjen ja. Er så trøtt, har vært det siden jeg ble gravid, er nå i uke 13-14. Håper at det kommer en periode som er bedre snart. Legger meg rundt kl. 21, opp med ungene i 6 tida. følger dem avgåre, så er det hjem, gjøre litt husarbeid for så å sove 1-2 timer på sofaen. Er helt avhengig av denne kvilen for å klare å fungere med ungene på ettermiddagen. Men orker alikevel ingen fritidsaktiviteter. Føler meg sliten, trøtt og uten overskudd hele tiden. Har vondt i hodet hver dag og ganske kort lunte. Har så dårlig samvittighet ovenfor ungene, håper på mer energi snart... Om jeg ikke sover på dagen må jeg legge meg rundt kl. 19 på kvelden, da er jeg helt knust. Men, men, det går nok over. Vet av erfaring at energien kommer tilbake når fødselen er overstått :-)

Jeg er også supertrøtt om dagen, får meg alltid en knekk etter lunch og der blir jeg stort sett resten av dagen. Blir ikke samme mulighet til hvile når man har 3 små barn hjemme etter jobb... Da jeg gikk gravid sist var jeg likedan, ble tilslutt delevis sykemeldt, for jeg sov ikke på nettene og var helt å felgen. Kjenner det går i den retning denne gangen også.... :(

Har forresten svart på Hamar-innlegget ditt på Treffsidene! :)

Fælt og seie det, men det er litt godt å høyre at andre og har det slik..:)

No gledar eg meg til helg, då skal eg sove ut litt og få tatt igjen litt nødvendig husarbeid (skitnekleda vekser i store haugar og golvet støvar ned blandt anna.) Min kjære driv å les til eksamen, så han har ikkje kunna avløyst meg noko serleg. Skal bli godt med helg:)

nr 4 på vei:) : Så flott! Har svart på den igjen:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...