Gå til innhold

Bekymret,sliten og stressa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi på 3,5 mnd har den siste uka vært utilpass,sutrete og generelt i dårligere humør enn hun vanligvis er. I tillegg har hun nesten sluttet å smile,må nesten stå på hodet om jeg vil få frem et lite smil. Har også blitt vanskelig ved amming. Kaster seg vekk fra puppen og hyler om melka ikke kommer med en eneste gang,og nekter å prøve på nytt. Har ført til at hun har fått noen flasker mme siden hun er tydelig sulten,men ikke vil ta puppen. Ble vaksinert for en uke siden,men normalt godt humør samme dag den ble satt og morgenen etter,så kan vel ikke være pga den? Kjenner jeg blir veldig bekymret når det er så vanskelig å få noen respons fra henne,i tillegg til alt styret med ammingen. Sliter også med magen,urolig søvn om natta,gått fra 5-6 daglige bæsjebleier til 1 annenhver dag. Synes også tissebleiene ikke er så tunge lenger.. Er forsåvidt veldig våken og oppvakt,følger med på alt som skjer,gransker og studerer alt og ingenting. Gnager også veldig på fingrene sine om dagen. Kan det være hun er i en observasjonsfase? Evt tenner? Sult? Noen som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være så mye egentlig:) Alt fra begynnende tenner, økedøgn(trenger mer mat), noe du har spist?, utviklingssprang.... Hun har ingen feber?, promper mye?... Kan hende babyen er i litt dårlig humør?:)

Min kan plutselig bæsje 5 ganger om dagen også 1 gang om dagen. Kan ha urolige netter uten at jeg veit hva grunnen er, noen dager gjør hun ikke annet enn å sutre og noen dager ler å "prater" hun hele tiden;) Min gnagde VOLDSOMT på fingrene når hun var 3,5 mnd... våkna på natta pga gnaging på fingrene;) Alt er liksom periodevis her, først 2 uker med bare kos og hele netter, så 3 uker med sutring og urolig nattesøvn, så sover hun dårlig på dagen en periode også bra i en periode.

Tviler på at det er noe farlig og er helt normalt, men du kjenner din unge bedre enn jeg gjør, he he;) Så hvis du er veldig bekymret ring hs eller lege;))

Klem fra meg:))

Skrevet

Takk for svar! :) Er nok sikkert helt normalt,men merker jeg henger meg veldig opp i alt som ikke er som det pleier å være om dagen,bekymrer meg for alt mulig rart.. Tenk om hun er syk? Tenk om jeg mister melka? Tenk om jeg ikke er en god nok mor? Veldig mye tenk om-tanker.. Uff. Er nok høsten på meg,blir lett sliten,bekymra og litt smådeprimert om høsten. Får bare prøve å snu tankegangen litt! ;)

Skrevet

Tror nok alle mødre er sånn;) Ihvertfall første gang vi blir mor!

Jeg var super bekymra, stressa de 3-4 første mnd. Dro ungen med på legevakt, ringte moren min kl 3 på natta fordi bæsjen hennes var litt mørkere gul enn vanlig, jeg var redd hun gulpet for mye osv, osv...He he:) Vi overanalyserer nok en smule når vi er førstegangs:)

Men ingen vits i å være redd, ring hs i morgen og hør:) Bedre å ikke fly rundt å tenke alt mulig;))

Skrevet

Er ikke bare,bare å være førstegangsmor nei! ;) Skal ringe hs i morgen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...