Gå til innhold

hvordan ser deres dag ut 3-4 mnd gamle babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en utrolig snill unge som egentlig ikke "krever" så mye av meg. Derfor lurer jeg av og til på om jeg er det lateste mennesket i verden! Hvordan ser deres dager ut? Er det bare meg som ikke holder på med så mye?

typisk:

Står opp i 10 tiden (hun har da spist 3-4 ganger fra klokken 24 til klokken 10) og spiser frokost mens jeg ammer henne. Så er det morgenstell for meg og vesla. Ser litt TV mens hun sover. Hun sover typisk til 12-13. Spiser litt igjen mens jeg ammer henne. Ser tv, ordner bittelitt i huset, setter på en vaskemaskin og daffer rundt mend vesla sover igjen.

I 15-16 tiden kommer samboer hjem og vi lager middag. Så går kveldene til å underholde baby som er våken mesteparten av kvelden.

Jeg tar et kurs på høyskolen (en dag i uka) og går på riding en gang i uka, ellers er det mest baby det går i selvsagt.

Skulle vel trent og gått tur mer, har veldig dårlig samvittighet for det merker jeg, men er litt tiltaksløs.... Er også ny på stedet jeg bor, så utenom et møte med nybakte mødre hos jordmor, så har jeg ingen kontakt med andre småbarnsmødre i permisjon :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det nok motsatt!

Har en gutt på 3 mnd som legger seg kl 19.00.

Sover til mellom 06.30 og 07.30. Da får han mat og kan ligge ca 15-30 minutter å skravle i senga!

Så står vi opp ved 08 eller 8.30 tiden. Steller han først og setter han i vippestolen så jeg får stelt meg. Han spiser hver 3 time med ca 45-60 minutter søvn mellom hvert måltid. Etter kl 16 sover han sjelden.

Vi er ute på aktiviteter ca hver dag fra 11-15, så dagene her flyr avgårde! Husarbeid og den slags blir tatt etter han har lagt seg!

Han får bare mme, så vi står opp tidlig en dag hver i helgen!

Skrevet

Jeg har en datter på 4,5 mnd og slik ser min dag ut:

Hun sovner mellom kl 19-20 og sover til kl ca kl 08, med to eller tre ammeøkter i mellom dette. Pappan står opp med henne så jeg får sove en time ekstra, da jeg sover dårlig på natten fordi jeg ikke klarer å sovne etter ammingene (er helt utslitt pga dette). Hun sover tre økter på dagen, to på ca en time og en lengre økt på to-tre timer. Prinsessen er sjelden våken mer enn to timer om gangen på dagen, som regel 1,5 t, før hun er trøtt igjen og vil sove. Jeg prøver å være flink å trene henne på magen når hun er våken, og foreløpig liker hun det ikke så godt og blir fort sliten. Da snur jeg henne over på rygg og leker med henne eller synger sanger. Vi har mange leker, men hun liker bare en av dem, merkelig nok. Er mest interessert i å se på meg:-) Kl 18 er det bading med pappaen sin, og så er det pupp og legging. Hun tar ikke flaske (argh!!). Legging er en annen story - vi jobber med å få henne til å sovne av seg selv. Etter 1,5 mnd konsekvent strategi begynner det så smått å funke...:-)

Skrevet

Glemte å si at jeg dusjer og spiser under første soveøkt. På den lange soveøkten er vi alltid ute og triller- har som regel ærend eller avtaler med venninner, hadde blitt gal av å være inne hele dagen. Babyer trenger frisk luft og dagslys hver dag:-) Noen dager synes jeg det er stress å komme meg ut og har mest lyst til å ta en time out og være for meg selv. Det er 95% kos med baby og 5% slitsomt, får sjelden tid til meg selv, for på kveldene er jeg så sliten at jeg stuper i seng. Litt misunnelig på deg som finner roen i å bare være hjemme hele dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...