Gå til innhold

Gullfiskbollen! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle mine vakre damer!!! Har ikke fått lest meg opp i det hele tatt, må nok ha litt mer tid *puh*

Vi har hatt en aldeles fantastisk fin tur! Ikke det beste hotellet og heller ikke sydentemperaturer, men vi har kost oss sååå mye sammen at det gjør absolutt ingenting :-)) Deilig å ha ei hel uke sammen bare oss 3. Anton har strålt som ei sol hele uka, var til og med smørblid da vi vekket ham kl. 02.45 forrige søndag for å dra :)

Men en liten bismak er det da likevel: Onsdag kveld begynte jeg å spotte, og det tok seg opp til å bli skikkelige blødninger med tiltagende menssmerter torsdag. Utpå ettermiddagen skulle jeg bøye meg for å hente noe fra gulvet, og dermed sa det "plopp", og ut kom det en overraskende stor klump. Så nå er vi tilbake på scratch igjen, og denne gangen blir det nok ivf. Trist, men sånn går det noen ganger. Hadde avtagende symptomer de siste dagene, så det kom ikke som noe sjokk. Spiren fikk en enkel grav i hagen til hotellet (bra de ikke vet om det, kanskje litt makabert...). Det føltes riktig å ikke bare skylle den ned i do liksom... Vi fikk nå likevel kost oss resten av turen, så nå er batteriene ladet til å starte på ny runde.

Er det noen som kan gi en kort liten oppsummering av hva som har skjedd siste uka? Skal prøve å få lest igjennom innleggene, men tror ikke jeg rekker det i dag. Må dusje og pakke ut...

Deilig å være tilbake til dere, jeg har savnet dere masse!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det er et nytt navn her. Velkommen hit til oss, Marianne :-))))

MammaMø: ER GRAVID! Termin 29.mars 2012 <3

24år, bor på østlandet med samboer og en liten knert på 18mnd:)

*Blodtrykket har normalisert seg(Jippi!) og jeg kan leve normalt igjen! Gleder seg veldig til å kunne trene som vanlig !:)*

Rina: ER GRAVID! Termin 3. mai <3

34 år, bor på vestlandet med samboer og ei jente på 22 mnd.

1973modell: ER GRAVID, termin 18.juni 38 år, samboer, trønder og har 4 barn (ett stebarn) Prøvd i 1 år, har hatt 4 SA.

Kæmma: ER GRAVID. Jeg er 30, samboer, Oslo med to barn (2+5) og prøver på en til på femte måned. Har IKM idag og håper tanta har opphold annet sted i ni måneder!!! :)

Lykkelig1984: ER GRAVID. Samboer og bosatt på Frogner i Akershus. Ingen barn fra før:) 26 år. Jobber i oljebransjen.

Verpesyk.no: 30 år, gift, jente på 2 år. SA i 2009, MA i uke 10 i april 2011, kjemisk graviditet i august 2011. CD 15, venter på EL. 9 pp. Har time hos gynekolog 29. september :)

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. SA i august. EL 25.okt, IKM 7.nov.

Happy: Er 23år, forlovet, bor i Telemark (Grenland) jobber som lærer, har ingen barn og har PCO og får ikke el av meg selv. Vært til samtale på fertilitetsklinikken i Porsgrunn den 29.sept.. TR:( Begynner på puregonsprøyter 18.okt for å stimulere til el, ul 24.okt for å sjekke utviklingen.

Metti : EL i går eller i dag og ikm 26 september . 28 år gift , ingen barn, Stavanger. Ma i mai og I gang me utredning

Dossa: Er 36 år, gift, Østlandet (Øvre Romerike), 3 barn (7,5&2 år), jobber som lærer, EXU i april. Venter på EL, CD 11, har tatt pergo denne runden :) IKM 9. November

Cornflake: 29 år, samboer, bor i Trondheim, venter el rundt 15. Går inn i vår 7pp

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;) Har begynt Pergokur og skal samtidlig starte opp med Meformin.. Får håpe det gjør susen..

Murmelina: 26 år, samboer, prøvd siden juni 2010(siste el okt 2010), akupunktur og homeopatiske vidunderier, var hos drømmegyn 13/10 - fikk pergo :)))) starter med provera 18/10, så er det rett på pergoen!! Hjemme hos oss blir det "Spire-verksted" i begynnelsen av november <3

Roselilly: 41 år. Neste eggløsning rundt den 15. oktober.

Lilleblomst: 27. år, Gift, Jente på 3år, vil gjerne ha fler, prøvd siden august 2010. Ma og Sa i løpet av 2011. Nytt kosthold og aku prøves! Foreløbig prøvepause....Time hos gyn i beg.av november, prøving så fort jeg har klarsignal:)

Lurifax: 28 år, 3 pp, nordlending i storbyen, student, samboer, ingen barn (enda)

Hønny-bønny: i de herlige 30-årene,3 barn samboer og en SA i sept-11,og får ikke prøve på noe i 6-8 uker eller to normale "tanter" .første tante nå i okt:-)

LilleFie: 27 år fra Trondheim, samboer, ingen barn fra før, men startet kappløpet med å blande egg og sædceller i skjønn forening med min kjære i juni. Jobber som make-up artist for et kjent kosmetikkmerke, men er sykmeldt på ubestemt tid pga. yrkesskade. (",)

Marianne_87+2små: 24 år, bor i Sarpsborg, samboer, to barn på 2,5 og 4 år fra tidligere forhold. Dette blir første barnet med min nåværende samboer. Startet å prøve ordentlig i sept :-)

Tigerlise: 34 år, gift, trønder. En gutt på 23 mnd. Kontorrotte:) SA 20. oktober, skal prøve ivf nå.

Skrevet

Heisann, skravlejenter - nå kommer vi på 100 innlegg på denne tråden også! :)

Her går det ned og opp om dagen. Pyton dag i går, bedre i dag. Har selvfølgelig ikke noe med at jeg har fått god forklaring fra den kjekke i dag om hvorfor han er "fraværende" :))

Ellers har jeg og en venninne vært på tur i dag og jeg har "gitt bort" kantarell-stedene som jeg har funnet her til henne :) Etterpå fikk jeg middag og brownies til å ta med hjem. Nå har jeg ligget rett ut på sofaen med pledd, fyr på peisen, kaffe og brownies og herlig hjernedød bok ;)

Cornflake: grumsete urin har jeg også en del av til tider. Lurt å få sjekket om man har proteiner i urinen. Jeg hadde det ikke - selv om jeg likevel kan ha veldig grumsete urin en gang i blant. Men har fått sjekket det meste av nyre-urinveier siste året etter at jeg skadet meg i fjor, men alt er i orden. Hadde veeeldig mye grums for noen få dager siden, og det som plutselig slo meg er at da hadde jeg drukket aaaaaltfor lite væske siste døgnet. Jo mer jeg har tenkt på det jo sikrere blir jeg på at det har en sammenheng, for det har som regel aldri vært grums når urinen har vært helt klar. Og jeg mister tørsthetsfølelsen, så hvis jeg ikke minner meg selv på å drikke, så merker jeg ikke at jeg blir dehydrert! Og så var det noe ene legen på sykehuset sa i vår da jeg var og tok undersøkelser der, som nå fikk meg til å tenke på at det mulig er celler fra urinveien som hos noen utskilles raskere, og når man ikke drikker nok så "hoper det seg opp" nok til at det kan ses som grums.

Dette ble laaangt igjen! Men få sjekket det med prøver hos legen, Cornflake. Da jeg tok det opp med min lege fikk jeg med en haug med prøveglass med beskjed om å ta prøve når det er grumsete. Problemet er at når man oppdager det så er alt allerede i do - og når det kan gå dager og uker til neste gang blir det litt håpløst prosjekt. Men jeg fikk tilfeldig grums med da jeg tok andre prøver, og da sjekket de det for proteiner også.

Lang prat om grums, jenter... sorry ;))

Lurifax: strikket du teppe med det mønsteret du prøvde her om kvelden? Da strikker du fort!! :)

Leah og Cornflake: dere vet hva dere har å gjøre.... ;))

Dossa: er du frisk igjen? Hva skjer videre med deg nå ift tablettene dine? Og Murmelina er vel ikke mange dagene bak deg... :)

Og der traff jeg vannet med et ordentlig magaplask.... ha en fin kveld videre, jenter :)

Skrevet

Huff Tigerlise, det var veldig trist å høre at du har mistet lille spiren. Vet ikke helt hva jeg skal si...sender deg en god klem vennen.

Hm..jeg er en super gullfisk. Jeg har vært veldig opptatt med el, den dukker nemlig ikke opp som den skulle. Dossa har vært syk :( Men er nå i mye bedre form :) Leah har vært på barbiefest :) Vi har fått nytt medlem, Marianne. Lilleblomst er sykemeldt, hm...men var det før du dro?? Verpesyk er også syk, migrene. Murmelina og Dossa har begynt med pergo(?). Vi har vært litt stille her siste dagene da. Hm...nå husker jeg dessverre ikke mer...

Skrevet

Så leit at det gikk slik med spiren din, Tigerlise!! :(( Var jo ikke sånn dette skulle gå!! Synes det var fint at dere gravde den ned, jeg! Stor klem til deg!!!

Synes det er utrolig at du virker å ha hentet deg så bra inn igjen etter det som skjedde. Kanskje det hjalp å være på tur og i andre omgivelser, så får man litt andre impulser også i en sånn vanskelig periode...

Godt å høre at dere tross alt hadde en fin tur! :)

Skrevet

Hei jenter:)

Vi startet tidlig i dag vi. måtte kjøre i 1,5 time omtrent også, så var bare å starte!;) Gått i finstas siden kl 8! Utrolig godt å få av alt da vi endelig var hjemme igjen i 6 tiden!;) Sånn jeg føler meg for tiden så var dette en ganske stor påkjenning, men hyggelig likevel;)

i kveld skal vi bare kose oss med åndenes makt og slappe av! Rydding må jeg ta i morgen og prøve å få gjort litt av i løpet av uken.

fikk forresten en trist beskjed nå... blir ikke tante likevel... sa i uke 13 for henne:( kjipt at ikke én av oss iallefall får en liten en i april!

Skrevet

Huff, så trist tigerlise! det var ikke dette som var meninga!

Sikkert litt gullfisk nå, men hvor mange uker var du allerede?

Jeg brukte så lang tid på å skrive det lille innlegget mitt at dere skrev en masse innlegg i mellomtiden! huff... gullfisk for tiden! blub!

Skrevet

Takk for gode klemmer :-)) Det har egentlig gått overraskende bra å takle SA'en. Trodde vel ikke helt på at det skulle bli noe av, ting gikk litt for lett. Og jeg er ikke bygd for langvarig sorg. Det som er borte kommer ikke tilbake uansett... Vi har jo tross alt holdt på med dette i 7,5 år nå, så da blir man kanskje litt hardhudet? Jeg var forresten ca. 9+2, så ikke noe uvanlig tidspunkt å miste på.

Takk for god oppdatering, Cornflake :) Mange som har vært i dårlig form nå, håper det går bedre med dere! Dossa, har det sammenheng med pergo?

Roselilly, hva er ståa med den kjekke nå? Og når flytter du? Fått ny jobb?

Skrevet

Tigerlise, vil bare sende deg en god og lang klem snuppa *klemmepå*

Trist å høre at du mistet, var ikke dette som skulle skje :-(

Så flott at dere gravde det ned, det gjorde litt godt tenker jeg.

Håper det ikke tar lang tid før spiren sitter igjen!

Veit du noe om når dere kan begynne med ivf?

Formen min er mye bedre. Hoster bare litt, men pytt pytt :-)

Jeg har tatt pergo denne runden, venter på el nå og må jo innrømme at jeg har et litt større håp denne runden pga pergo.

Men vi får se hva som skjer :-)

Nå ser jeg på alt for norge. Etterpå er det åndenes hus *grøss* :-)

Skrevet

Dossa: Sitter og serpå det jeg også. Min kjære er ute og trener, håper han kommer hjem før åndenes makt starter *grrøøøsss*

Roselilly: Takk for lang innlegg, du er super altså. Har så mye kunnskaper i deg :) Jeg leste litt rundt på Internett. Det er også mulig jeg tar urinprøve litt feil. Prøvde en gang til, sånn som beskrevet av Pernille på en forumsidene, da var den ikke grumsete lenger..hmmm...

Skrevet

Tigerlise, at min dårlige form kan komme av pergo kan jo være en mulighet, men veit ikke. Den tanken har jeg ikke tenkt. Spiller ingen rolle for nå er formen bedre, jeg har tatt pergo denne runden og nå skal jeg bli gravid!!! Det har jeg bestemt *ler*

Du er ei tøff jente tigerlise <3 synes du takler sa'n på en helt fantastisk måte, stolt av deg snuppa :-)

Så fint at dere har hatt en fin dag lilleblomst :-)

Men det var trist å lese at du ikke skal bli tante likevel :-(

Huff livet er bare ikke alltid rettferdig.

Skrevet

enig... livet er ikke rettferdig...

Det er greit nok at ting kan skje, men synd at det er noen som skal få så mye av problemene:(

Skrevet

Helt enig lilleblomst.

Nå er det nok med triste nyheter her på tråden, vil bare høre masse gode nyheter *smiler* ;-)

Cornflake, har han kommet hjem att....nå begynner det snart vettu *grøøøss* ;-)

Skrevet

hehe:) ha en god grøss alle sammen:)

Skrevet

Fysj og fysj, jeg hadde flytta tvert om jeg hadde opplevd noe som disse i åndenes makt opplever *ler*

Er skikkelig pyse når det gjelder skumle og uforklarlige ting *gliser*

Er jo så creeepy, mannen sa han ville opp og spille ps3, men jeg sa at han måtte pent sitte nede med meg til programmet er slutt *ler*

Skrevet

Jeg hadde flytta jeg også...grøss. Sånn som det er nåsåkommer de vel aldri til å få solgt det huset. Hvem som vil bo der nå da??

Min kjære måtte også holde seg her sammen med meg...grøss...i natt kommer jeg til å se etter om noen drar i dyna mi....eller verre...foten min

Skrevet

Da er det leggetid. Håper jeg ikke drømmer noe ekkelt inatt som jeg gjorde sist gang jeg satt og så på åndenes makt *ler*

God natt jenter, sweet dreams <3

Skrevet

hei jenter.

her var det mye å lese, jeg har desverre ikke vært så mye her i det siste.

Mye som skjer her for tiden. både posetive og negative ting..

Jeg er stevnet for retten av min eks, ang at han plutselig vil ha samvær med dattera.. han har som sagt tidligere ikka hatt samvær på over 1,5 år.

Men nå har han liksom staret et nytt og bedre liv, få uker etter at han slo ned sin siste eks.. haha, nytt å bede liv liksom.. ingen som tror på det, unntatt han selv og hans advokat..

Så her har det vært mye møter,telefoner etc i den siste uka...

Jeg har heldigvis mange sterke etater i "ryggen", så jeg frykter vel egentlig ingenting...men styr å ståk det blir det...å det passer veldig dårlig nå....

Når det gjelder min form har den vært varierende. Med litt små blødning i løpet av helga. Helldigvis ikke så veldig mye, men nok til at jeg blir redd og stresset av det. Det ble så ille at jeg faktisk startet å røyke litt igjen for å roe nervene...fy fy fy til meg.. :-((

Skal til legen om 2 timer.. gru gleder meg..

Ellers så blir det litt "åndenes makt" her i dag,

det kommer en synsk dame hit for å "SE" hva og hvem som bor her ilag med oss... gleder meg..

Er overbevist om at vi har besøk i husene våre.. her hvor vi bor hører vi folk gå på loftet, samt at lys slår seg på selv ... egentlig bare koselig..

Men idet andre huset på gården kommer det en sterk lukt..., det er ikke koselig..

Skal bli spennende å høre hva hun synske finner ut...

nei, nå må jeg hoppe i dursjen...

Tigerlise; trist med din spire.. tenker på deg. klem..

ha en fin dag jenter..

Skrevet

God morgen alle sammen!:)

Lykke til hos legen 1973 mod! nå er det jaggu på tide at graviditet går lett for noen av oss!

Spennende med synsk besøk da!:) Lykke til med det også, og en ting til: Fortell, fortell! vi kommer til vente spent på både det ene og det andre av det du har å fortelle!:)

Her sitter jeg foreløbig som eneste våkne, mini har sovet hos oss halve natta og det er desverre ikke så greit som det burde være... ingen av oss som får sove da:( så nå ligger hun i vår seng, jeg har stått opp og min kjære prøver seg på litt soving i gjestesengen...

I dag skal vi på foreldresamtale i bhg og ellers vet jeg ikke, deilig med en dag uten planer!:)

Ha en flott start på uka alle sammen!:)

Skrevet

Uff, Tigerlise det var trist lesing:( Litt spesielt å miste når man er på ferie, men kanskje litt enklere å la livet gå videre siden man har andre ting å tenke på og nye opplevelser som venter. Sender deg en god klem:) Veldig bra at ferien ellers var bra:)

1973modell: Lykke til hos legen:) Kjipt med han eksen som driver å styrer sånn nå, håper det ordner seg snart så du slipper alt styret!

Jeg skjønner ikke at dere tørr å se på åndenes makt, aldri i livet om noen får meg til å se på det! Har evig nok med det lille merkelige som skjer her hos oss :P

Vi fikk lagt aksjer i går kveld, og så har sambo fri i dag..så da håper jeg på¨en liten kjappis når han står opp :D

Lurer på om jeg skal legge med litt på sofan når jeg har fått puddingen i barnehagen, er utrolig trøtt:/ Hadde tenkt å ta meg en hviledag på fredag, men så ble jo Leah hjemme fra barnehagen og det ble jo ikke noe av. Har ikke trent i helga, men prøver å ikke få dårlig samvittighet for å bytte ut zumba med søvn :P Kan jo trene litt etter jeg har sovet hvis jeg føler for det:)

Haha, har kledd på Leah ei bukse som plutselig når midt på leggen..hjelpe meg, må prøve å få henne til å bytte :P

Skrevet

Åååå Tigerlise.. jeg sitter her med tårer i øynene :(( Så trist :(

1973modell: Lykke til hos legen! Jeg krysser fingrene for deg!

Vi har også hatt snuppa i senga vår halve natta, og hun har bare tulla fra 01.30 til 05.00.. :/ Da sovnet hun endelig!

Skrevet

Da er jeg tilbake fra legen..

Fikk resultatet av hcg prøve tatt før helga.. den hadde økt fra 260 til 3500 på 6 dager.. noe som var veldig bra.

Legen min har å ul, men pga småblødningene jeg har hatt i helga, turte hun ikke å ta innvendig ul..

Men vi kunne prøve utvendig sa hun, selv om hun ikke hadde trua på at hun kunne se noe så tidlig. Jeg er 6+2 i dag.

men se fikk vi... jippi.... :-) lettnet noen kg nå...

selv om alt er usikkert pga små-blødningen...

ny hcg prøve på fredag...

Skrevet

Det var kjempe gode nyheter 1973modell *hurra*

Vi trenger en dose av gode nyheter, har vært for mange triste...men nå er det nok jenter *smiler* NÅ skal vi alle bli gravide og spiren skal klore seg fast!!!! ;) Det har jeg bestemt ;)

Tigerlise, har du bestilt deg legetime, bare for å sjekke at alt er ute og du er bra? *Klemmer deg snuppa*

Sier det igjen, du er ei sterk og tøff jente *smiler*

Beundrer deg vennen :))

Jeg er på dag 12 idag, EL nærmer seg med store skritt. Har ikke begynt å teste ennå, men begynner nok imorra, for har ikke lyst til å gå glipp av denne runden *smiler*

Verpesjuk, er det bra med deg?

Nå har jeg en fritime *juhu*

Men det skal være fellessamling i gymsalen den timen, så har lyst til å se på den, 6.kl som har ansvaret for underholdninga denne gangen :)

Skrevet

Så bra 1973mod! Krysser fingrene for deg! :)

Spennende dager nå da dossa:)

Jeg gleder meg til gyn time neste uke! Hadde vært greit å se om alt er greit!;) burde ha passert el da, så krysser fingrene for en god gyn time!:)

Skrevet

Lilleblomst, når neste uke har du time hos gyn?

Spennende å høre hva han/hun har å si, kanskje du får klarsignal med tanke på babylaginga *smiler*

Jeg må ta noen paracet merker jeg, hoster så masse at hodet føles som det skal eksplodere *ler*

Jaja....dagen er vel snart over.....bare 4 timer att :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...