Ming82 Skrevet 20. oktober 2011 #51 Skrevet 20. oktober 2011 Har du begynt å tempe du også lilleblomst? Legg meg til liste da, så vi kan følge hverandre Jeg er oppblåst, og det kjennes ut som om jeg er støl på nedre del av magen.nJeg har også sluttet med bidronninggele,i tilfelle el skulle dukke opp.
Dossa :) Skrevet 20. oktober 2011 #52 Skrevet 20. oktober 2011 Da har du mye å glede deg til lilleblomst, desember med snø, jul, gaver, god mat og babylaging *smiler* Blir treff fortere enn dere tror *smiler* ;-) Nå er det lalletid på meg. Verker i hele kroppen :-( God natt jentene mine <3
Mammapudding Skrevet 21. oktober 2011 #54 Skrevet 21. oktober 2011 God morgen jenter:) Cornflake: Hvordan legger jeg dere til i FF? Er helt fersk der inne:p Dossa: Håper formen er bedre i dag:) Du skulle vel i begravelse i dag? lilleblomst: Ja men da passer det jo bra å begynne prøvingen igjen i desember:) Jeg håper du har rett, du har jo sett at jeg blir gravid denne mnd, så da er gravidpuddingen snart på plass igjen:D I dag da jeg målte tempen så ville Leah måle etterpå..og da viste det seg at hun faktisk har litt feber, 37,9..så ikke så mye..men hun er fortsatt snørrete og har hostet i natt og er litt hes. Så hun skal selv få avgjøre om hun skal gå i barnehagen eller ikke:) Regner veldig med at hun blir hjemme i dag da:p Jeg hadde tenkt å ta en bitteliten tur på butikker etter å ha postet pakken til bestis, men tror ikke jeg orker det med Leah på slep i dag da:p Vi skal i alle fall å handle når sambo står opp..blir jo ikke noen aksjelegging da, men kanskje han kan komme hjem i kveld en tur på en bootiecall Han skulle jo ha fri i helga, men han som skulle jobbe da ville bytte helg, så da får sambo fri neste helg i stedet. God fredag søte jenter:)
*lille blomst* Skrevet 21. oktober 2011 #55 Skrevet 21. oktober 2011 Ja, hvor legger vi til hverandre, og hvordan finner jeg dere?? Håper du fikk sovet av deg ulumskhetene i natt dossa! Ja, jeg har også tenkt at det passer bra i desember:) Akkurat nå har jeg mest lyst til å bli kvitt tanta, så kan vi øve litt vi også hihi mini ville også måle temp i dag:) hun har normaltemp på 35,no... i dag var det 35,4. Ikke rart hun er utslitt når hun har 37-38... i dag har jeg ingen planer, men jeg blir nødt til å få tak i dåpsgave:)
*lille blomst* Skrevet 21. oktober 2011 #56 Skrevet 21. oktober 2011 jeg laget ett eget innlegg for temping jeg... så kan vi samle info litt og slipper å fylle hele gullfiskbollen med tempesnakk:)
Marianne_87+2små Skrevet 21. oktober 2011 #57 Skrevet 21. oktober 2011 MammaMø: Så gøy at du følger med litt her selv om du allerede er gravid! Gratulerer så mye forresten! :-) Gratulerer også til dere andre her inne som har blitt gravide! :-) Får håpe mange flere følger dere inn på 1 trimester snart :-) Selv føler jeg at jeg har gooood tid, så stesser ikke så mye, men unner alle dere som har pøvd i lang tid på å få det til å klaffe å lykkes!!:-) Med de 2 andre barna mine brukte jeg kun 3-4 måneder så jeg har vært veldig heldig. Se mange her inne er veldig flinke til å trene også :-) Selv er jeg "treningsfrik" så trener nok 5-7 ganger i uka. Litt håndball og en del på treningssenter :-) Våknet idag med en enorm dunking i munnen. Håper munnen blir bedre veldig snart! Etter narkosen igår kastet jeg opp hele dagen, så lå rett ut hele ettermiddagen/kvelden. Heldigvis er formen litt bedre idag :-) Bruker alle her inne å tempe/ teste etter EL eller? Selv har jeg ikke gjort det enda, men det er mest fordi vi vanligvis har sex hver eneste dag så tenker at jeg treffer EL uansett. Har aldri målt etter EL når jeg har blitt gravid de andre gangene heller. Er litt rot i syklus etter p pille slutt så skal til gynekolog på sykehuset om 3-4 uker. Hadde en akutt livmorbetennelse for 5-6 måneder siden så skal bare sjekke at alt er ok :-) Skulle egentlig hatt IKM om en uke også, men så begynte jeg jammen meg å blø midt i syklus. Og siden det varte i ca 2 døgn, kan det ha vært en minimens så da vet jeg ikke om jeg startet denne syklusen på nytt Får se om mensen kommer om litt over 1 uke eller om jeg må vente 4 nye uker nå...
*lille blomst* Skrevet 21. oktober 2011 #58 Skrevet 21. oktober 2011 huff, kjedelig når syklus er sånn marianne! jeg kjenner meg godt igjen! har bare hatt tullesykluser etter maen i mars:( tror ikke alle temper eller tar tester, men de av oss som har vært her en stund har nok prøvd litt av hvert;) litt rart å tenke på at jeg i disse dager hadde syklusen som mini ble til på i 2007. de årene har gått fort! Håper jeg får flere!
Dossa :) Skrevet 21. oktober 2011 #59 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg våknet i natt og måtte ta noen paraceter. Våknet på morran og formen var ikke bedre, men jeg reiste i begravelsen likevel. Var glad for at jeg fikk tatt farvel og være der for familien. Ble en fin seremoni i kirka, flotte sanger og etterpå var det samvær med familien. Håper det er lenge til neste gang jeg må gå i en begravelse. Kom hjem for ikke så lenge siden og måtte hive i meg noen piller. Føles som hodet skal eksplodere og når jeg hoster blir det jo tusen ganger verre :-( Må bli bedre snart for dette er noe dritt, spesielt når mannen ikke er hjemme for å avlaste meg litt. Men han kommer hjem att imorra så skal nok holde ut *smiler* Gullet er i bursdag, jeg og jentene leker oppe på rommet :-) Har dere planer for helga da?
Ming82 Skrevet 21. oktober 2011 #60 Skrevet 21. oktober 2011 Nei kjære Dossa..ta godt vare på deg selv vennen. Jeg fikk eggehviter lignende slim i dag, men testen er fortsatt negativ. Æsjj.. Absolutt ingen planer denne helgen, så utrolig deilig. Skal bare liggepå sofa og ser på tv.
Dossa :) Skrevet 21. oktober 2011 #61 Skrevet 21. oktober 2011 Føler meg neddoppa her jeg sitter i godstolen og ser på tv *ler* Cornflake, høres ut som en deilig plan for helga, bare slappe av på sofaen og se på tv :-) Hvilken dag i syklusen er du på nå? Du skal se vi får el likt snuppa *smilet* Imorra kommer mannen hjem att fra jobbseminar og da skal vi reise til et vennepar på middag. På søndag skal vi i bursdag :-) Så helga er lagt her *ler* Blir tid til å slappe av også. Jeg må på jobb i løpet av helga, har litt å ta att ettersom jeg var hjemme på torsdag og borte idag :-) Nå ser jeg på beat for beat og synger med *haha* bra det er ingen som hører meg *gliser*
Ming82 Skrevet 21. oktober 2011 #62 Skrevet 21. oktober 2011 Men Dossa da..det er jo idol på tv!! Jeg er på dag 19, så den dumme el er allerede 6-7dager forsinket. Testen er liksom nesten positiv, men ikke helt ennå. Jeg må bestille ny forsyning snart, brukt 10 tester allerede denne mnd. Hvor er resten av dere jentene i dag?? Jeg. Må snart begynne å snakke med meg selv
Dossa :) Skrevet 21. oktober 2011 #63 Skrevet 21. oktober 2011 Jaaa det er jo idol jo *gliser* Bra du passer på Cornflake :-):-) Du og jeg Cornflake, vi får skravle så lenge vi, så dukker det nok opp noen i løpet av kvelden *ler* Nå må snart el dukke opp hos deg Cornflake :-)
Ming82 Skrevet 21. oktober 2011 #64 Skrevet 21. oktober 2011 Hvordan gikk det i dag forresten Dossa? Du grudde deg jo så fæl.. Jepp, meg og deg Dossa Vi skal snart gå gravid sammen
Dossa :) Skrevet 21. oktober 2011 #65 Skrevet 21. oktober 2011 Begravelsen idag gikk bra. Trist selvfølgelig og tårene rant, men det var utrolig godt å være i kirka sammen med familien :-) Håper det blir lenge til neste gang! Hadde vært gøy om vi nå ble gravide, da blir det sommerbaby *smiler* Midt i fellesferien blir vel terminen, men vi tar imot en spire med åpne armer <3
Roselilly Skrevet 21. oktober 2011 #66 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg er også her, men later som om jeg ikke er det.... Har i grunn ikke noe fornuftig å komme med om dagen, så da holder jeg meg borte. Lei og oppgitt pga manglende jobb, noen episoder på nåværende jobb som har satt meg ut. Og bare rett og slett veldig sliten. Dossa, bra begravelsen gikk bedre enn du først trodde - tross at du ikke var i form selv i dag. Håper du snart blir bra. Skal jo ikke være syk du når du nå skal lage spire!! Cornflake: siden du fikk eggehviteslim i dag så er det stor sannsynlighet for at el er rett rundt hjørnet!!! Alt fra timer til maks fire dager ut fra det jeg har lest Ha en fin kveld videre, jenter
Dossa :) Skrevet 21. oktober 2011 #67 Skrevet 21. oktober 2011 Roselilly, du veit at det ordner seg for snille jenter og du er ei av de søte og snille jentene *smiler* Men huff jeg har full forståelse for at du er litt bekymret ang jobb situasjonen. Har du noe i kikkerten?
Ming82 Skrevet 21. oktober 2011 #68 Skrevet 21. oktober 2011 Håper ting snart ordne seg for deg Roselilly. Ikke noe kjekt å gå sånn...men som Dossa sier..ting ordner seg for snille jenter Jeg har hatt de der ekle eggehviteslim i mange dager nå...som sagt..tror kroppen strever hardt å slippe egget. Har jo alle de symptomene jeg pleier å ha rundt el, men testen vil jo bare ikke bli positiv. nei..nå må jeg slutte å mase om dette her. Folk kan bli gaaaaallll!!
Roselilly Skrevet 21. oktober 2011 #69 Skrevet 21. oktober 2011 Dossa: joda, har litt i kikkerten, men ikke noe som foreløpig har resultert i noe konkret. Krysser fingrene fremdeles for at det likevel kan bli noe til på det stedet jeg helst vil jobbe, men det er to uker opp og frem før jeg vet... Blir jo så umotivert når jeg søker butikkjobber, og ingen tror jeg vil ha den fordi jeg har for mye utdanning. Ikke en gang julehjelp. Regner med at jeg har for mye utdanning og dermed må de betale meg mer enn en grønn 17-18-åring... Det ordner seg jo til slutt - men åkke som så trenger jeg noe å leve av i mellomtiden...... Cornflake: tror ikke noen av oss blir gal av å høre på deg - tror det er verre for deg ) Tror du tester positivt i helgen, jeg!! Dvs.... du vet hva du har å gjøre ) Jeg fikk forresten bestilt meg en gyn-time til fredag om tre uker. Egentlig var det flere måneders ventetid til vanlig gyn-time der, men jeg fikk time likevel den fredagen! ) Tror kontordama hadde en liten engel på skulderen sin som hvisket til henne at jeg trengte den Egentlig bare en rutineundersøkelse, men leeenge siden sist, og jeg har lyst å få det gjort så fort som mulig med tanke på å fortsette å prøve. Og så venter jeg el den dagen også (+/- en dag) og det kan jo være greit å få det bekreftet også
Dossa :) Skrevet 21. oktober 2011 #70 Skrevet 21. oktober 2011 Så bra du fikk timen Roselilly :-) Var nok en liten engel som hvisket i kontordama sitt øret skal du se *smiler* Passer jo helt supert om du venter el rundt den tida også, så kan han se om alt er i skjønneste orden :-) By the way, har du prata noe mer med you know ;-) Cornflake, du må ikke tro at vi blir gal av deg. Tvert imot *smiler* Jeg er stup trøtt og må finne senga før jeg sovner i stolen *ler* Kroppen trenger hvile. God natt søte jenter <3<3<3
*lille blomst* Skrevet 21. oktober 2011 #71 Skrevet 21. oktober 2011 Så bra du fikk "snike" litt i køen roselilly! Jeg gleder meg til Gyn time helt i starten av nov! forhåpentligvis før neste tantebesøk! kjære roselilly: hva skal jeg tro om akupunktøren jeg går til? Jeg har jo fått kortere sykluser (2 sykluser på 24 dager??? istedenfor 30 til 46) men blør i 12 dager (muligens mer, 12. dag med blødning nå, ser ikke ende på det enda) Jeg føler meg egentlig mye værre enn før jeg begynte med behandling... hatt 11-12 behandlinger alt, ser ingen ende på det heller... ifølge ham bør jeg absolutt ikke prøve på graviditet enda, hvor lenge skal jeg drive å betale på dette og høre på ham? Kan det lønne seg å prøve noen andre? Hjelpes... Håper du har el snart cornflake! Koselig å se at dere hadde skravlet litt, jeg følte meg ganske alene her i dag! Forresten ordnet egen tråd med spørsmål om temping, koselig om noen blir med der, så slipper vi å kuppe denne tråden med sånt;) Krysser fingrene for at du blir fort frisk dossa!
Ming82 Skrevet 21. oktober 2011 #72 Skrevet 21. oktober 2011 Tusen takk til søte dere. Tror også det er mest jeg som blir gal av meg selv Bra du har fått deg time hos gyn. Så venter vi bare gode tilbakemelding fra deg Stakkar syke Dossa Kom deg i seng og god bedring
Mammapudding Skrevet 21. oktober 2011 #73 Skrevet 21. oktober 2011 Nå har jeg sett greys anatomy og private practice, nyfødte babyer begge steder. Er litt sur og grinete nå i kveld, syns det er urettferdig at jeg ikke er gravid..vil ha baby NÅ! Har lagt aksjer nå i kveld da, så bare å håpe at det hjelper.. Skal ta med meg det dårlige humøret mitt å legge meg, lover å være mindre sur i morgen..tror jeg..
Roselilly Skrevet 21. oktober 2011 #74 Skrevet 21. oktober 2011 Oj, Lille blomst... hva skal jeg si.... vanskelig å uttale seg riktig og detaljert når jeg ikke vet hvordan han behandler deg og ikke har hele historien din og heller ikke har kjent puls og sett tunge på deg. Virker jo som om du har fått mer normale sykluser siden du begynte, men jeg synes fremdeles at du har for lange blødninger. Har du spurt ham direkte om dette? Det er lov å spørre! Jeg oppfordrer mine til å spørre. Og hvis jeg ikke kan svare bruker jeg å innrømme det, si at jeg skal sjekke det til neste gang. Settes det akkurat samme nåler på deg hver gang? Kan være vanskelig å få med seg for deg, men han har kanskje sagt noe om det? Hvis han har satt akkurat samme nåler hver gang så er det nok noen punkt du skulle hatt i tillegg eller endret noen ift hva du får i dag. Etter 11-12 behandlinger burde du ikke føle deg verre enn før behandlingsstart - selv om det er mye som spiller inn der. Trolig har du gått på stresshormoner for å holde deg oppe lenge, og når du da begynner å nærme deg din tålegrense for hva kroppen din orker så går du på siste reserver - og man kan behandle så mye man vil, uten å komme i mål. Nå når du endelig har fått en pause så kan du oppleve at du de første ukene nesten føler deg mer sliten enn tidligere. Men da er det uansett viktig at du og han kommuniserer fra uke til uke. Hvor mange uker har du hatt disse 11-12 behandlingene over? Hadde jeg vært deg så ville jeg snakket med ham om alt, og hør på hva han sier, få ham til å forklare hvordan han så på din situasjon da du begynte hos ham, hvordan den er nå, hva han har gjort og hva han tenker fremover. Og så skader det jo ikke å ringe rundt og høre med andre hvilken erfaring de har - hvor lang tid de har erfaring med at det skal ta før menstruasjonslengde blir mer normal. Vet ikke om du blir klokere av det jeg skriver, jeg, Lille blomst. Det er et komplisert felt, og man må treffe ift diagnostiseringen for å velge riktig behandling. Jeg ville nok ikke behandlet deg mer enn en gang i uken. Evt ville jeg noen ganger timet behandlingen akkurat til mensstart (enten en-to dager før eller første store blødningsdag) for å se om man da kan endre menstruasjonen direkte når du har den. Jeg har selv hatt 10 dager tidligere fra første spotting til siste, kinesisk medisin sier som regel at den ikke skal vare mer enn maks fem dager. Jeg har aldri behandlet meg selv for dette tidligere (hadde så mye annet å behandle ), men i sommer en gang behandlet jeg meg 1-2 dager før mensen kom i gang samt første mensdag - og etter det har jeg hatt maks syv dager fra første til siste tegn. Så er det bare jeg som har vært sløv og ikke fortsatt å behandle meg selv for dette... Poenget mitt, som jeg mener å ha sett med flere pasienter også, er at jeg muligens lettere kan påvirke mensen under menstruasjonen. Har man store blødninger så har vi jo punkter for å stoppe blødninger. Er det store smerter har vi punkter som som regel tar all eller det meste av smertene der og da. Det at du ikke greier å "få ut" siste rest går ofte på et mønster som man har generelt i kroppen, og som ofte også har sammenheng både med veldig slitenhet og mye grubling og stort søtsug... låter kjent? På en måte så behandler man to forskjellige ting (minst) hos deg nå - det ene er det at du er så sliten, det andre er syklus/fertilitet. Hm... dette ble en lang avhandling, Lille blomst.... ta det som noe som kan få deg til å spørre riktige spørsmål både hos din aku og hvis du ringer rundt. Noen må jo gå lenger i behandling enn andre, men etter 11-12 behandlinger er du absolutt i din rett å spørre behandleren din hva han tenker. I utgangspunktet ville jeg nok ha ønsket å se mer virkninger hos deg etter det antallet behandlinger, men kan ikke se bort fra at behandlingene er blitt "sabottert" av at du har vært så sliten, det er faktisk ganske sannsynlig... Dette siden en del av det som er viktig ift sykluser og graviditet også er det som blir tappet energimessig når man blir så sliten som du har vært. Men spør - og be om mest mulig konkrete svar der dette er mulig. Akupunktur er jo litt som vanlig "medisin" - det finnes et utall områder man kan fordype seg i, og man kan ikke være like god på alle. Det går ofte på interesser og erfaring hos den enkelte, og om man fordyper seg i det eller ikke. Og så kan du også få ulike svar på samme spørsmål avhengig av hvilken aku du spør også - også om det jeg har skrevet her
*lille blomst* Skrevet 21. oktober 2011 #75 Skrevet 21. oktober 2011 bare morro når det blir sånne lange avhandlinger roselilly:) jeg tror jeg rett og slett er en "vanskelig case" også. sliter med mange forskjellige "små" plager som til sammen ikke blir ett godt og enkelt sykdomsbilde. har hatt behandlinger to ganger i uken og noen uker bare 1. følte det gikk mye bedre de første ukene, er jo de siste ukene nå jeg føler at alt bare har rast sammen... energien er på det laveste på mange år... har aldri blødd så lenge og så mye som denne gangen her... super sliten og nedtrykt rett og slett. spiser sunt og ikke sukker, går heller ikke ned i vekt slik andre ville gjort. Blir behandlet for fertilitet og stagnasjon, men han har satt forskjellige nåler hver gang (noen av de samme i forhold til fertillitet og sånt da, men variert hovedtyngden) han sier rett ut at jeg er ett sammensatt tilfelle uten en bestemt hovedårsak til symptomene... men jeg syns det er drøyt å betale 450 hver gang og ikke bli bedre... ikke bare bare å spytte ut penger til dette i sll fremtid liksom... I tillegg veldig vanskelig å la vær med prøving, akkurat nå ville jeg nesten heller tatt en slitsom graviditet enn sånn jeg har det nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå