Gå til innhold

Gullfiskbollen! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurifax... tror ikke hodet mitt er helt skrudd på i dag... nesten litt flaut å spørre, men hvor får jeg lest mønsteret?? ;) Jeg har logget meg inn og greier, men finner ikke mønsteret til teppet? ;))

Veldig fint, forresten! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God kveld jenter!

I kveld har jeg fått vært på trening igjen:) Det var så deilig!:) Urettferdig at zumbaen ikke var i dag, men trente heller litt egentrening;-)

Nå har sambo begynt på jobbuka si igjen.. reiste kl 18 i kveld og jobber i hele natt:( til 07 i morgen tidlig.. Gjeeesp!

Roselilly; Du er ei klok dame!:) Mye gode tips:)

Nå må du ikke bli syk da Dossa!! Plei deg selv og bli fort frisk isåfall!! Spennende med siste pilledag imorgen:) Håper spiren sitter denne pp!:)

Lurifax: Kjempe fint helseteppe:)

Cornflake: flink du er som trener annenhver dag!:) Det er bra! Savner å kunne trene ordentlig jeg å! trente 5 dager i uka før jeg ble gravid...:) Men det er verdt det da, å roe ned tempo litt:)

Marianne: Velkommen til deg:) Jeg er da en av de heldige som er gravide men som ikke klarer å gi slipp på de herlige damene her inne:) Ble gravid i 2pp jeg så var veldig heldig:)

Der datt jeg ned i bollen:-)

<3

Skrevet

Takk roselilly:) Var super letta at det gikk bra! vet hvor viktig akkurat denne eksamen var for trivsel og videre motivsjon, så jubler litt ja!;) hehe

Mange av oss som er slitne/syke/leie nå... Høstmørke har helt sikkert noe å si, men jeg tror også det er mange av oss som stresser mye;)

For min del så kjennes det ikke ut som om jeg allerede har vært hjemme en uke i morgen!

Skal til aku igjen i morgen, prøve å gå tur på formiddagen, så får jeg se hvordan ting blir. Litt kjedelig å ha så lite krefter at oppvaska står på benken selv om maskina er tømt og klar til å fylles! (dette er ikke likt meg!)

Krysser fingrene for en snill lege...har følelsen av at sykemeldingen blir langvarig! vil heller bruke krefter på å lage julebaby enn på å tømme krefter på hverdagsslit og jobb!;)

Vet jeg har krefter til en baby, hverdagen blir annerledes uansett da, har også planer om å jobbe mindre senere, er pga hans studier at jeg jobber fult nå og i tillegg er jeg alene fordi han ikke bor her... (bare rettferdiggjør litt for meg selv at jeg prioriterer kropp og baby fremfor jobb;)

Skrevet

Det er riktig prioritering lilleblomst *smiler*

Det er viktig å ha krefter og energi til å ta vare på seg sjøl og familien:-)

Jobb betyr ikke alt, men den trengs for å få hverdagen til å gå rundt økonomisk sett :-)

Nå skal jeg ta 3 paracet og hoppe til sengs. Krysse fingra for at jeg er noe bedre imorra.

Mannen drar på jobbtur imorra og blir borte til lørdag,så trenger en bedre form *ler*

Natta jenter, sweet dreams <3

Skrevet

Roselily, du er ikke dum! Saken er at det ikke finnes noe mønster på nettsiden, det må man kjøpe.. Så jeg lurte bare på om det var et mønster/strikketeknikk som noen kjente til fra før, og kunne forklare hvordan den typen hullmønster strikkes. Jeg er notorisk på å dechifferere mønstre ut fra bilder, uten å kjøpe oppskrifta. Slik har det blitt når man studerer på 10ende året, med bare 6500kr på kontoen hver måned! :) Gud, som jeg gleder meg til å bli ferdig og komme meg i jobb og få lønn for arbeidet! Slik at jeg for eksempel kan kjøpe strikkeoppskrifter! Knis!

Skrevet

He-he.... da forstår jeg, Lurifax!! ;) Tror ikke jeg er helt der at jeg greier det - blir imponert over deg, for sånt har jeg aldri prøvd! Får jeg ånden over meg så skal jeg se på det en dag, men som sagt, hodet er ikke helt med om dagen. På den andre siden.... det er av og til da det er godt å gjøre sånne helt andre tankeoppgaver :)

Ikke lenge til du er ferdig utdannet nå, da, Lurifax!! :))

Skrevet

AHA! Nå må jeg bare skryte litt, for jeg tror jeg har skjønt det! (Hvis noen er interessert i dette...!) Mønsteret strikkes ved å strikke tre masker sammen, og lage tre nye masker i den nye maska. Sånn:

..bortsett fra at det ikke skal være noen maske mellom de tre maskene som strikkes sammen (slik som det er på introduksjonsvideoen fra youtube). Altså: strikk tre masker sammen, og lag tre nye masker i den sammenstrikkede masken, og gjenta til du er ferdig med omgangen. Vrangsiden strikkes med vrangmasker. Bytt annenhver omgang på rettsiden med å begynne mønsteret med en gang, eller å strikke ên maske først, før du begynner med mønsteret.

I tilfelle noen lurte altså, hehe.

Natta!

Skrevet

Jeg så ikke hele klippet, men så smart - flink du, Lurifax! :) Blir sikkert veldig fint!! Si fra om du får det til!!! :))

Skrevet

God morgen jenter.

Det kommer til å bli kjempe fint Lurifax :-)

Jeg skulle ønske at jeg kunne strikke skikkelig. Kan bare strikke rett, noe mer blir bare klønete for meg *ler*

Når er du ferdig med skole Lurifax, og hva vil du da jobbe med?

Formen er ikke bedre idag, huff.

Feber, slapp og forkjøla *blæ* Mannen reiste på jobb seminar idag og blir borte to dager, typisk å bli syk da *ler*

Jeg skal prøve meg på jobb, har bare to undervisningstimer idag. Men stikker hjem att da siste time er slutt.

Imorra skal jeg i begravelse :-( Men kjenner jeg ikke gruer meg så veldig mye, takke være Roselilly og lilleblomst sine gode ord og beskrivelser :-)

Jentene er kjørt i barnehagen. Gullet og jeg slapper av en halv time til før vi reiser på skolen. Deilig med rolige morninger :-)

Her er det rim på bakken og minus 4 grader *brrrr*

Er vel ikke lenge før snøen kommer. Det håper jeg blir ei stund til ennå.

Vi må skifte dekk i løpet av helga, er små glatt på veien enkelte steder.

Ha en fin dag jenter :-)

Skrevet

Dossa: I går hadde jeg ikke lastet ned noe å se, til en forandring :P Tror ikke det blir noe i dag heller, men i morgen er det flere serier som skal lastes ned, for de vises i usa i dag:) Barbiehuset er flittig i bruk, men hun vil helst leke sammen med noen og jeg vil helst at hun skal kunne gå opp og leke alene, så noen ganger er hun alene og noen ganger er jeg med:p Samboern kjører taxi, så han jobber natt hver 6.uke og natt 1-2 helger pr mnd, ellers begynner han enten 5-6 om morgenen og kjører til 16 eller så begynner han 12-14 og kjører til 20..og noen ganger har han fri noen dager midt i uka:) Så kjipt at formen ikke er noe bedre:/ Du får slappe av og ta vare på deg selv så godt du kan alene med 3 barn :P Lurt å dra hjem når du er ferdig med undervisningen i alle fall..God bedring:)

MammaMø: Du er nå flink som drar og trener du også:) Synd det ikke var zumba, men du fikk nå trent i alle fall:)

lilleblomst: Selvsagt skal du prioritere deg selv og lytte til kroppen:) Håper du får så lang sykemelding som du trenger for å komme deg ovenpå med energien, det er ingen vits i å starte på igjen hvis du ikke er klar og har energi til det!

Her begynner vi snart å gjøre oss klar til å dra til barnehagen, og så er det hjem å vaske hus..kanskje litt zumba etterpå hvis jeg gidder!

Min høygravide bestevenninne har bursdag på lørdag, så må kjøpe noe å få sendt i dag..men ikke har jeg penger og ikke aner jeg hva jeg skal kjøpe:/ Må høre med sambo om han har litt penger å låne meg og så får jeg dra på butikker å¨se om jeg finner noe jeg kan kjøpe. Hun er umulig å spørre hva hun ønsker seg også, for hun pleier bare å si at jeg er så flink å finne på noe:p Noen ideer?

Skrevet

hei jenter,

her kommer en oppdattering fra meg. :-))

jeg var på st.olav på kontroll og tidlig ul i går.

alt var normalt og bra.. jippi...

fikk se en spire på 3-4mm. er bare 5+5 så det var for tidlig å se noe hjertefrekvens. skal tilbake dit om 13 dager. blir mange turer dit fremover.. kjekt å vite at jeg får ekstra oppfølging..

I dag og neste mandag skal jeg på legekontoret her ta blodprøver for å se hcg stigningen. samt at jeg skal til fastlegen min på mandag.

Stigningen frem til nå er kjempebra..

kjenner jeg klarer å slappe mere av nå ja..

tørr faktisk å glede meg litt.. ;-)

Skrevet

Jeg kom ikke langt idag, rektor stoppet meg og ga meg beskjed om å dra hjem att *smiler* Det varmer når sjefen viser slik omtanke. Ho ordnet med vikar for mine to timer idag og sa at jeg måtte dra hjem og pleie formen :-)

Så nå ligger jeg på sofaen med teppe rundt meg :-)

Formen må bare bli bra i løpet av helga! Jeg venter el neste uke og da må aksjene legges :-)

Åååååå pokker, jeg har glemt å ta siste pulla idag, ligger på jobb den. Må få henta den når jeg henter gullet etterpå :-)

Skrevet

Det var kjempe gode nyheter 1973modell :-):-)

Skjønner du tør å slappe mer av nå og nyte dagene *smiler*

Denne spiren vil klore seg godt fast til den er klar for omverden :-)

Leah, forslag til gave....hmmmm...ikke enkelt....men hva med en kurv som kan inneholde: et flakslodd, ukeblad, sjokolade, hudprodukter, gavekort, sokker, topp, lue, vanter eller et stillig smykke :-)

Bare et forslag som jeg har brukt og som har vært vellykket :-)

Skrevet

1973modell: Å så deilig å få se at alt er bra inni der:) Og så bra at du får ekstra oppfølging:)

Dossa: Takk for gode tips:) Må først høre med sambo om jeg kan få låne litt penger da:p Burde vel kjøpe noe som er lett å sende i posten, men det hadde vært gøy å fylle en liten kurv med noe smågreier..hmm..tenke tenke:) Så bra at du fikk beskjed om å dra hjem å legge deg, men du må huske pilla når du henter gullet :) Ta godt vare på deg selv så du blir frisk til aksjene skal legges;) Når venter du el? Jeg skal ha ca 25. så nå er det bare 5 dager igjen og aksjene legges for harde livet:p Kanskje vi kommer til å ligge likt i dpo-løypa:)

Nå er huset så rent og fint atte:D OG jeg har tatt 20 min Zumba, orket ikke 40, var allerede svett etter å ha danset rundt med støvsugern og moppen;)

Nå skal jeg spise litt, og så en kjapp tur i dusjen før jeg vekker sambo og maser om sex :P

Skrevet

Venter EL et sted mellom 27 og 29 et sted. Pleier å komme på dag 15-16 :-):-) Jeg må teste for å være sikker på at vi ikke går glipp av EL *smiler*

Flink du Leah som har nyvaska hus. Det høres godt ut, må vaskes her også men det må rett og slett bare vente til formen er bedre.

Ringte mamma og spurte om ho kunne ta med snuppa på turning idag. Snuppa har gledet seg så masse til torsdag og turning *smiler*

Da får jeg også hjelp av mamma til å legge ungene ikveld.

Greit med hjelp når det trengs :-)

Strofe ligger ved beina mine og sover. Han har vært ute et par timer så nå er han trøtt ser jeg :-)

Skrevet

Jeg husket å gå opp på arbeidspulten min og ta den siste pilla så nå gjenstår det å vente på el og håpe at et gullegg vil bli befruktet *smiler*

Har henta ungene, de er hos besteforeldrene og leker.

Vesla hjelper til med veden ser jeg *smiler* Så stolt der ho går :-)

Mamma kommer snart, skal bli med snuppa på turning :-)

Godt med hjelp når man ikke er i form.

Jeg får lage litt mat til ungene, de har bedt om pastabologones :-)

Skrevet

Så flott at sjefen din vet å sette foten ned dossa!:) Kos deg med all den hjelpa du kan få!

Jeg har takket ja til hjelp i dag jeg også!:) mams henter mini og hjelper til litt så slipper jeg alt alene. Jeg skal egentlig på ett infomøte i dag men vet ikke om jeg orker. har egentlig hatt veldig lyst til dette, men fordi jeg er så sliten så har jeg ikke så lyst lenger heller:( Vet ikke om jeg angrer hvis jeg dropper det... tenke tenke...

Flott at du får oppfølging og at ting ser bra ut 1973 mod!:) Heia!

Hvorfor stresser dere så med aksjer allerede leah?? Er det ikke lettere å ta billigtester for å vite når el er, og så legge inn aksjer de dagene? I mine lange sykluser så har vi alltid hatt problemer med å holde på alle dagene som el kunne være. siden el dukket opp en gang mellom 16-26 dager så ble det mange aksjer!;) Klaffet begge gangene jeg testet etter el....;) men det er jo bare å holde på hvis dere orker! *tommel opp*:)

Jeg har gått tur og vært til aku i dag, handlet på veien hjem. etter å ha ryddet inn mat og fylt oppvaskmaskina + satt på tørk og vask så er jeg utslitt. Dette er minimalt av hva jeg kunne orke før:(

jaja, får ta det som en laaaaang ferie!

Skrevet

Hei snupper:)

Har vært stille noen dager og vært bitter over denne tr-saken! Det virker imidlertid som jeg hadde en kjemisk for jeg har fremdeles litt symptomer, og brystene stikker og er vonde enda selv om de vanligvis bruker å bli helt fine med en gang jeg begynner å blø.. Dessuten blør jeg noe voldsomt og i går måtte jeg gjøre to forsøk på å tørke meg etter dusjen, for det stoppet ikke å blø så måtte bare hoppe i dusjen igjen(sorry opplysningen)!

Håper dere har det bra, krysse alle fingre og tær for alle :) Er litt inne på IKM uke 46 tråden disse dager,så har ikke forlatt dere <3 Klem

Skrevet

Hei jenter :)

I dag er det dugnad iborettslaget vårt, har sendt ut min kjære til å gjøre våre plikter. Jeg er så sliten i dag:(

Dossa: Så bra at du har en sjef som er så forståendefull :) Du må hvile deg masse så du blir bra igjen til el begynner :)

Lillefie: Huff...hørtes ikke bra ut med så mye blødning. Du bør kanskje passe på å ta jerntab hvis du mister så mye blod.

Her er det fortsatt neg test :( Kjenner at det stikker i magen, tror kroppen min jobber hard for å slippe egget. Samboeren sa at han kunne kjenne at jeg er på slutten av syklusen...hm...hva skjer da???

Skrevet

Hvordan kan han kjenne det da cornflake???:) Håper du føler deg bedre snart! *klem*

Bra du ble med inn i den nye tråden lillefie!:)

Deilig ro i kveld! Min kjære hjemme, mini blir ordnet med og koser seg med bestemor og jeg droppet infomøtet!:) Phu...

Skrevet

Cornflake, veldig greit å sende mannen ut og hjelpe til når det er dugnad *ler* Det gjorde jeg også da vi bodde i leilighet :-)

EL dukker nok snart opp skal du se. Og da slipper du gullegget <3

Lilleblomst, godt med en rolig kveld, så bra du droppet avtalen du hadde. Håper tanta snart er ferdig hos deg, så dritt at ho er lenge på besøk. Tenker dere å satse neste runde eller venter dere litt til?

Nå er ungene lagt. Jeg er heldig for mamma la dem alle 3 *smiler*

Jeg fikk ikke lese, det skulle mommo gjøre. Så da ville ikke jeg nekte unga den gleden, bare godt å få slappe av i godstolen *smiler*

Skrevet

Lilleblomst: Vi har som sagt vært aktiv med aksjelegging i iver en uke, jeg vet ikke hvordan, men han sier det ;)

Dossa: Takk :) Venter spent på at det skjer. Bra du har moren din i nærheten :)

Jeg var litt bitch mot en kolleger i dag, det er ytterst sjelden jeg er det mot noen...følte hun fortjente det. Men nå kjenner jeg dårligsamvittigheten kommer snikende....

Skrevet

Hehe, vi legger aksjer fordi jeg har lyst :P Syns prøvingen har gjort underverker for sexlivet vårt, mye mer sex nå enn før..og det hjelper jo at jeg er sykemeldt og vi kan gjøre det på dagtid..da jeg jobbet var jeg hele tiden sliten, sint, sur og trøtt..så da var ikke sex det første som sto i hodet på meg om kvelden:p Og så får jeg alltid ganske sterke streker på el-testene, så syns det er så vanskelig å tolke når de er positive. Men sjekker tappen og temper, og har masse sex, så vi må jo nesten treffe;)

I dag fikk jeg brev fra gyn om at de har mottatt henvisningen fra legen og at jeg skal få time innen utgangen av januar 2012:/ Syns det var lenge, men går ut i fra at det da ikke bare er snakk om en liten ul, men en litt mer grundig undersøkelse til hvorfor jeg mister. Men håper at vi ikke får bruk for den timen, vil jo bli gravid sånn ca NÅ!!

Skrevet

Du skal bli gravidpuddingen igjen du vet du snuppa!:)

Så flinke dere er med aksjer!

Jeg venter enda på at tantebesøket forsvinner... Har funnet ut at det burde regnes som spotting de første dagene jeg har besøk, men det er såpass da også at jeg avstår fra aksjer og regner det som dager med blødninger... dvs at jeg er på dag 11 i dag:( Drit lei tantebesøk!

Det er helt opp til meg når vi begynner prøvingen igjen... så planen min er å prøve igjen i desember:) De neste to el kommer mest sannsynlig midt i uka uansett, men i desember regner vi med å ha fri rundt el! så da skal det gå;) hehe

Håper el og tante kommer som fertillityfriend foreslår da, for da blir det bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...