Gå til innhold

Inspirert - er 2. svangerskap generelt letter enn 1.??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan virke sånn på innleggene jeg leser her inne av og til. Erfaring noen? Jeg har bare ett barn enda, men det svangerskapet var så tungt (hypermesis og bekkenløsning) at det kan bare bli bedre en annen gang (håper jeg da inderlig)!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn, første svangerskap var ganske lett, ingen kvalme og bekkenløsning fra ca uke 30 og fram til fødsel. Andre svangerskap var jeg litt kvalm til uke 14 og bekkenløsning kom i ca uke 22 og var MYE værre enn i første svangerskap. Klarte såvidt å gå siste mnd før fødsel. Mener å hørt at bekkenløsning stort sett blir værre for hvert svangerskap, men vet ikke om d er sant. Men d er min erfaring hvertfall.

Skrevet

Mitt 2. svangerskap var definitivt det letteste til tross for kvalme, dårlig selvfølelse (manglet "gravidgløden" jeg følte i 1.svangerskap) og vond rygg. I mitt 1 svangerskap fikk jeg bekkenproblemer, vannansamlinger og gikk mye opp i vekt. Det aller tyngste svangerskapet var likevel mitt 3; gikk mye opp i vekt, hadde ekstremt vond rygg, symfyse-og bekkensmerter/problemer, vannansamlinger grad 2, dårlig selvfølelse (alt føltes galt) og var generelt mye sliten og hormonell. Det utliknet heldigvis med en utrolig flott fødselsopplevelse og ei nydelig tulle :)

Skrevet

Tja, sånn totalt sett var vel mine like bra/dårlige.

Med nr 1 var jeg veldig kvalm og kastet opp mye første halvdelen. Resten gikk greit.

Med nr 2 var jeg bare litt småkvalm, men kastet aldri opp. Første halvdel gikk greit. Men andre halvdel fikk jeg kraftig bekkenløsning og var nesten invalid på slutten.

Så det går vel sånn ca opp i opp for min del :-)

Skrevet

Uff, dette var ikke inspirerende. Har hørt at bekkenløsningen sannsynligvis blir verre, så gruer meg til det. Kunne knapt gå på slutten jeg også :(

Skrevet

I mitt første svangerskap var jeg i storform hele tiden. Hadde ikke en eneste plage. Alt var helt topp.

Men svangerskap nr 2 var litt tyngre ja.

Jeg var mer og lenger kvalm. Hadde låsninger i hofter og rygg fra ganske tidlig. Og var jeg for mye aktiv kom bekkenløsningen.

Og nå hadde jeg ikke bare meg selv å tenke på. Hadde en 2 åring som også krevde sitt(var ikke i barnehage), og det var ikke til å unngå at han ble litt "skadelidende", han fikk ikke den oppmerksomheten og de utfordringene han trengte alltid.

Og var jeg sliten og trøtt var det ikke noe rom for å slappe av i løpet av dagen. Jeg har hvertfall konkludert med at jeg ikke skal gå gravid med hjemmeværende barn igjen.

Skrevet

Jeg hadde så og si helt identiske svangerskap, (var i dårlig form spesielt i starten med kvalme, trøtthet og slapphet...null energi m.a.o.) men syns det var tyngre med nr. 2 da jeg i tillegg måtte ta meg av en baby som var 6 mnd da jeg ble gravid på nytt. Fikk ikke særlig mulighet for hvile, derfor føltes det mye tyngre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...