ninairen Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Hei! Det er nå nesten 6 1/2 uke siden fødselen og jeg blør fortsatt. Er dette vanlig? De siste dagene har jeg blødd mer, og "friskt" blod.. Synest det burde begynne å gi seg nå ettersom det er over 6 uker siden liksom... Noen andre som har det sånn? Kan dette være mensen? Det er det vel altfor tidlig for? Før de siste dagene nå, har det bare kommet "brunt utflod" å ikke sånn friskt blod som nå... Har ikke vert på 6.ukers kontroll hos legen enda, skal vel skjekkes nedtil da? Å kan vel ikke det når jeg blør... Sorry detaljer.. Håper på svar:)
Tøvsjura Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Er nok siste rest av renselsen Etter min 1. fødsel blødde jeg i 8 uker, med en pause på 1 uke, viste seg at dette var mensen. Etter 2.fødsel blødde jeg i 5 uker og nå, etter 3.fødsel blødde jeg i nesten 9 uker?! Blødde mest samme dag og dagen etter fødsel før det avtok, så blødde ikke så altfor mye i disse ukene, men nok til at jeg ble både bekymret og ikke minst lei. Alt var forøvrig normalt, fikk informasjon om at man kan blø opptil 10-12 uker, men utover dette må man oppsøke lege. Det er forresten ikke vanlig prosedyre å utføre gyn. undersøkelse ved etterkontroll hos mor etter fødsel pr. dags dato, det er opp til hver enkelt pasient og deres ønsker
ninairen Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2011 Ok, bra det ikke bare er meg:) Føler at jeg blør nesten sånn som jeg gjorde når jeg hadde mensen nå... Men er sikkert ikke det.. Føler jeg har litt vondt også, litt menssmerter liksom...Litt rart at det plutselig kommer mer blod nå, og helt rødt liksom... Så man trenger ikke gyn, undersøkelse hos legen på 6-ukers kontroll? hva gjør egentlig legen på en sånn kontroll da?
zassy☆ Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Det eneste jeg gjorde var å snakke om og få resept på prevensjon egentlig, og så spurte hun jo om jeg hadde noen plager etter fødselen eller om det var noe annet jeg trengte å ta opp var fort gjort
ToneC Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg fikk mensen rett etter renselsen, så det kan være det. Tok også GU på 6 ukers kontrollen. De skal sjekke at alt er bra, om du har grodd bra etc. pluss at de måler blodtrykk, sjekker jern og stoffskifte (i hvertfall ble det gjort på meg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå