Gå til innhold

Noen som hører til Haugesund Fertilitetssenter?

Anbefalte innlegg

Vi skal til samtale 1. november og jeg er så utrolig spent på hva som kommer til å skje.. Har ventet en evighet på denne dagen! Hvor fort kommer vi i gang med forsøk etter første samtale? Må jeg belage meg på enda mer venting? åååh, jeg er så spent så spent, aldri vært så nærme som nå:))

Fortsetter under...

Jeg hører til der. :) Hvor lang tid det tar beror vel litt på hva di finner ut på utredningen. Men visst alt er "normalt"( skriver normalt i hermetegn for her i vår verden er det mangt som er normalt ;) ),så vil du nok være i gang etter første mens. Vi var til samtale i april,å er nå nett ferdig med første forsøk (som ikke gikk bra) . For vår del ble det litt venting på grunn av at di ville ha meg lenger ned i vekt og litt problemer med stoffskiftet som medisineres litt.

Hei - vi høyrer til i Haugesund og har 3 flotte barn som er resultat derifrå - dei er veldig flinke og profesjonelle! Me kom til samtale i november og var igang i februar, hugsar eg. Hjå oss klaffa det ikkje før på fjerde innsett, så det tok eitt år frå første forsøk til spirene sat (tvillingar). Og så har me fått ei lita søster til etterpå som sat på første søskenforsøk! Forstår godt du er veldig spent, men hugs at første runde med medisinar ofte òg blir brukt som utredning ift å sjå korleis du reagerer på medisinar, modning av egg etc. Håper sjølvsagt de lukkast på første runde, men hugs at det kan godt gå fint sjølv om det tek litt tid før spiren sit;) Lukke til!

Tusen takk for svar til begge!

På utredning viste det seg at mannen har lavt antall svømmere, ingenting i veien med meg, så håper ikke det tar aaaalt for lang tid, for jeg er så lei av å vente, spesielt tungt når en gleder seg så utrolig! Men DET er noe vi alle kjenner til:))

Kjekt å høre at det har gått så bra med dere tvillinggutar + snuppelure, og masse masse lykke til videre til deg asky!!

Klem fra meg

Hei. Vi var i Haugesund i mars i fjor og sitter nå med ei nydelige tulle på 10 mnd :) Har bare positive ting å si, og de vet ka de gjør iallefall. Vi hadde tenkt å sette opp ny avtale for en til, men nå viser det seg at vi klarte det på egenhånd denne gang :) Utrolig, mirakler kan visst skje. Er 6 uker på vei, så det blir en spennende tid:) Ønsker deg lykke til :)

Hei, jeg hører også til Haugesund fertilitetssenter og kan ikke annet enn å skryte. Følte vi ble godt ivaretatt og at vi ikke kun var et "nummer i køen". Vi trengte tre forsøk før spira satt og vi har ei lita prinsesse på 3 mndr. Har et håp om å komme igang med søskenforsøk til neste høst.

Annonse

Heisann, svipper innom her en tur:-). Etter 6 års prøving, og de ivf-forsøkene vi har rett på gjennom det offentlige så klarte Hausken det på 1. forsøk og nå har vi en nydelig tulle på 1 år!

Det som jeg i senere tid ser tilbake på som det som var så fantastisk med dem var den alltid gode tonen de hadde der og at jeg hadde en dame å forholde meg til som jeg kunne ringe til når som helst. Hun tok kanskje ikke tel med en gang men ringte alltid tilbake raskt etterpå. Så de var alltid der for en.

Skal jeg prøve igjen så skal jeg uten tvil til Hauskenklinikken.

Jeg syns Haugesund er helt fantastiske :-)

Vi var på samtale i desember og forsøk i februar. Ble gravid på første forsøk, men etter 19 uker gikk forstervannet, etter ei uke ble det for tøft for den lille pia og leve uten forstervann at hjertet stoppet. Desverre!

Men de ansatte på Haugesund F.K er helt fantastiske :-) og anbafales på det varmeste :-)

Åå, så gøy med flere svar og så mange positive opplevelser!! Nå er endelig ventetiden over og vi skal til samtale i morgen:) Jeg er utrolig spent, og etter deres kommentarer gleder jeg meg bare enda mer!!

Wish me luck! :D

Goood klem

Hei Carina:)

Jeg skrev ett innlegg til deg på den første tråden vi hadde kontakt, men du har kanskje ikke sett det:)

Samtalen gikk kjempe bra! Jeg var småkvalm når vi satt på venterommet, var så redd for at de skulle foreslå at vi måtte prøve litt lengre på egenhånd eller noe..men det slipper vi og jeg skal starte på medisin allerede ved neste mens, og det er om ca 14 dager (+/-) !!

Jeg skal ha et veldig kort behandlingsprogram siden jeg hadde så mange egg på hver side og ikke trenger noe særlig med hormoner (heldigvis). Overlegen var redd for at jeg skulle overstimuleres (iiiik), så jeg er satt på den minste dosen:)) Prossesen blir slik at jeg ringer inn når jeg får mens og da skal jeg starte på Puregon (sprøytene) allerede neste dag tror jeg. Disse skal jeg ta i 7 dager, så må jeg inn til ultralydkontroll på dag 8. Dersom alt ser bra ut blir det uttak på dag 12 ca med innsett på dag 14 etter som jeg forstod det, og i følge planen jeg har fått:)

Får håpe dosen i hormonsprøytene er så lav at jeg ikke merker noe særlig til dem, vil helst slippe overgangsalderen, hihi:p Dersom alt går etter planen kan det se ut som jeg slipper dette over juletider, meeeen det er jo ingen garanti for at det vil klaffe på første forsøk, så tør ikke glede meg fooor mye helt enda!

Vi skal forresten ha ICSI siden sambo's svømmere ikke helt finner frem til der de skal, bare 6% som svømmer målrettet, mens resten svømmer litt rundt i ring, hehe:)

Men men, aldri vært så nærme som nå, eller hva?? :D Jeg er så utrolig spent på fortsettelsen, både min og din!!! Kanskje det endelig er vår tur til å bli mammaer <3 <3

Håper alt står bra til med deg, så får vi bare smøre oss med tålmodighet;)

God torsdagsklem fra

Hei :) Har ikke sett den jeg.. Jeg har vært såå spent på deg :) Men dette er jo en FANTASTISK nyhet å få... *Klappe av glede*

Litt samme som meg med hormoner, jeg hadde masse egg jeg også, på begge sidene, så jeg trenger ikke noe stor hormondose, noe som passer meg ypperlig.. Men skal du bruke nesesprayen?

Jeg vet, vi er sååå nærme, jeg har 10 1/2 uke igjen til jeg skal til pers :) HERRRREGUD, jeg gleder meg som ett barn :P

Ja, tenk om det klaffer, tørr nesten ikke å tenke på det en gang.. Hadde min "siste" fest på lørdagen på en stund, enter for noen mnd eller for godt ett år :P

Nå ble jeg så glad på dine vegne kjære deg <3

Klemklemklemklem og atter klem <3

Jeg slipper nesespray, kun Puregon som er hormonene og Orgalutran (som hindrer for tidlig eggløsning)! :D Skulle du på nesespray?

Jeg skal egentlig på fest nå på lørdag som kommer, men etter turen til Haugesund og med så kort tid til jeg begynner på medisiner å sånn så dropper jeg det.. Jeg vil være 100% frisk og rask, så jeg kommer nok til å leve som gravid fra nå av, hehe:p

Om jeg vi får det til på første forsøk blir det jo stress å holde dette hemmelig i juletiden.. Vi er jo alltid hele familien samlet, å dette året skal jeg plutselig ikke ha verken vin eller juleøl, å ikke kan jeg spise fenalår som mamma lager hjemme:(( men men, det er jo absolutt verdt det med tanke på grunnen til at jeg ikke kan spise/drikke disse tingene!!

Weeeee, jeg var så glad når jeg kom hjem på tirsdag, fikk ikke sove, hadde bare lyst å hoppe i senga:)) Huff, må ikke ta helt av her nå, må alltid ha i bakhodet at det er ingen garanti for klaff på første, hvis ikke blir skuffelsen så utrolig stor......

Nei, Carina, NÅ er det VÅR tur!!! :D

Satser på at det blir lite festing på oss begge det neste året! ;)

Mange gode klemmer tilbake <3 <3

Annonse

Jeg skal på nesespray, for å nullstille "systemet", stakkars mann som skal leve med meg denne julen :)

Hun sykepleieren anbefalte meg å ikke drikke noe særlig frem til jeg skulle starte, jeg kunne ta meg ett glass vin/øl, men altså, det kan jeg spare den kroppen min for :) Tenkte masse på det på lørdagen som var at dette kanskje var den siste festen jeg ville være på før om ett år..

Gud, dette har vi tenkt på også, jeg skal ha en eggløsning til før vi starter på dette, så da skal vi prøve da også.. Vis-om-atte-dersom-atte hadde jeg blitt gravid under den tiden så hadde det heller ikke blitt noe stress, for familien vet jeg IKKE kan drikke i jule og frem til feb :) M

Jeg hadde det akkurat samme som deg, hadde vært oppe siden kl 05.30 den dagen, og var full av energi når jeg kom ut derifra, rett og slett rusa på min egen energi.. Men er glad jeg nullstilte hodet helt når jeg kom ditt, for hadde jeg ikke det hadde jeg sikkert vært bitter på at jeg ikke kom inn før osv, men nå er jeg liksom happy anyway :D

Men er viktig å tenke positivt, for jeg tror at vis man tenker negativt så vil det påvirke noe, positiv innstilling påvirker kroppen :) Men igjen, så nullstiller jeg kålhuet og håper på noe positivt skal skje.. Håper det vil sitte..

Tenke seg til, om ett halvtår kan vi vugge oss igjennom dagene, med bekkenløsning, halsbrann og hovne tottelitter :P (Lever i håp og drømmer)'

Gleder meg til å følge deg videre og utviklingen.. Håper du forteller om "skuddet" sitter eller ei :) Jeg har troa på at det vokser en liten baby i magen din i Des :) <3 <3

Jeg skal så klart holde deg oppdatert:) Kommer nok til å skrive litt når det nærmer seg medisinstart, uttak, innsett og i tiden etter det..skrivingen letter litt på trykket:p

Jeg ønsker bekkenløsning, halsbrann og hovne tottelitter hjertelig velkommen om det resulterer i en baby<3

Ha en fin kveld, nå må jeg på jobb noen timer.. blaaah:(

Varme klemmer fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...