Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et spm. til dere der ute. Både de av dere som kan spå og andre..

Mitt store spørsmål er; Når jeg har termin rundt 20 februar, og min samboer mener å reise på konsert i Oslo helga 26 januar - er det da urimelig av meg å reagere på at han skal reise 6 timer med bil så nært opp mot termin? Han mener det ikke skal være noe problem, da førstegangsfødende sjelden får barn før termin. Jeg for min del mener man aldri har noen garanti, og at det sårer meg at han synes konsert er viktigere enn å være sammen med meg i tilfelle noe skulle skje før. Er jeg helt ute å kjøre her? Kanskje noen "ser" om det er noen fare for fødsel før tiden? Har ikke lyst å nekte ham å dra, men som jeg sier; "er du på konsert i Oslo mens jeg ligger å føder, kommer jeg ikke til å tilgi deg". Kanskje urimelig det også, men konsert kan han alltids dra på senere...

Min samboer ble skikkelig sur på meg igår når jeg snakket med ham om det, og svarte; "jada, jeg skal sitte å holde deg i hånda resten av livet", mens han ble dritsur. Ikke snakket ham med meg om det før han bestilte billett heller, og det synes jeg er ufint når det er så tett opp mot fødsel på vårt første barn.. :(

Håper noen tar seg tid til å svare. Jeg er veldig takknemlig for dem som gjør hvertfall! <3

Mvh Leia81

24.02.81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du føder før. Tror du kommer til å føde 2-3 dager etter termin:) Men ta det med en klype salt!!!

Skrevet

Jeg hadde nok ikke reagert på det selv, men så har jeg en mann som jobber turnus og ikke nødvendigvis er hjemme når fødselen starter. Vi har ikke råd til at han tar fri.( kan jo starte 14 dager før eller 14 dager etter termin) Dette er nok veldig opp til hver enkel. Men som førstegangsfødende vil jeg tro at du begynner å kjenne det en stund før fødselen setter i gang og han vil da ha mulighet til å begynne på hjemreisen. Dessuten er det jo prat om nesten en mnd før termin. Men alt kan skje, en har aldri noen garanti.

Skrevet

Hei..

Bare kjente eg måtte svare... eg syns IKKE det er urimelig. Eg har termin med nr3 6 februar og har sagt han min mann får ikke drikke nyttår når det pleie var tradisjon i denne familien at mennene drikker en øl og 2 til maten og når ungene legge seg drikkes de mer. Hadde blitt rimelig forbannet på min om han gjorde slik uten å snakke med meg om det og hørt mine synspunkter. Og siden det er din/deres første er alt så usikkert i slutten på når skjer ting. mange erfare å måtte reise inn til kontroll i slutten pga dei ikke vet hva de var om det var rier eller kynnere?, var det vannavgang eller lekkasje?..

Så eg syns bare du skal snakke med han ijen og forklare han det hvordan du har det og om nødvendig ta han med på en kontroll time med jm og få ho og til forklare forløp og slik.

Masse lykke til...

Skrevet

det er jo 3 - 4 ukerså ja du er urimelig... så la den mannen kose seg men en tur =) man bør ikkje være helt hysterisk ove terminen.. kos dere og nyte dei siste ukene.. er selv gravid med min 3 og har ingen planer om å nekte min mann hygg.. helge før ja kansje eg setter ned foten men 4 uker før nei det gjer eg ikkje... Lykke til

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Jeg hadde ikke reagert om det ikke var for at han skal reise 52 mil unna her vi bor. Han skal også se et band som har konserter både i Norge og Skandinavia hvert eneste år stort sett, og jeg synes derfor det er skuffende at han bestiller billett så nært termin uten å snakke med meg om det først. Jeg vil aldri nekte ham å reise så lenge alt er ok uka i forkant av konserten, men jeg synes ikke det er en selvfølge at han drar. Når april kommer, skal han til England i 4-5 dager sammen med et av sine egne band for å spille. Dette sier jeg ingenting på, for da vet vi at babyen er kommet. Nei, vi får se hva som skjer. Blir bare utrolig skuffet over at han blir så usaklig når han vet at hva som helst kan skje i et svangerskap. Det er ingen skrevet lov at alle førstegangsfødende ikke føder før etter termin..

Skrevet

sier min mening og eg :)

Men eg hadde ikke brydd meg om min mann hadde reist.. Men ingen vet jo når den lille vil ut, en så lenge minmann hadde låvet å komme til sykehuset VIST det hadde begynt så kunne han reist :)

Selv fødet eg 1 uke før tiden med først og 2 uker før tiden med andre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...