BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Har lyst aa begynne aa proeve litt til min 4mnd gamle gutt for aa se om han kanskje sover bedre om nettene. (Han vaakner minst annenhver time natta igjennom!) Men alle de jeg ser til salgs her staar det skal blandes ut i melk! Jeg fullammer og har hverken lyst eller behov for aa bruke mme, og det blir da tungvindt aa maatte pumpe hele tida i tillegg til amminga! Vet dere om disse likevel KAN blandes med vann?
Svømmetur Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg vet ikke, men jeg kjøpte ved en feil i sverige grøt uten melk/gluten som skulle blandes ut ed vann. Fra 4 mnd. Bilde av en dame og gutt på fremsiden. Hun laget mat uten melk i fordi det manglet på markedet og gutten hennes var alergisk. Husker desverre ikke merket
Valiana Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Holle sin hirsegrøt kan iallefall blandes ut med vann (står oppført som alternativ, mens MME er standard), og vil tro det også gjelder de andre Holle-grøtene. Tror de fleste norske grøtene som man som standard skal blande ut med vann har melkepulver i selve grøten.
Maitrollet Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Nestleder sinlac inneholder ikke gluten eller melk, men den inneholder sukker. De fleste typer risgrøt inneholder ikke gluten, men som regel melk. Du skriver ingenting om hvorfor du vil unngå gluten?
www.gladerebarn.blogg.no Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har også skydd unna melk til min baby fordi vi har melkeintoleranse i familien. Jeg anbefaler: Aurion den første grød som du får kjøpt på helsekosten. Du må koke grøten 2 minutt, men det går fort. Og de har både hirse, ris og quinoa som er glutenfrie. Trenger du flere tips til hjemmelaget grøt med massevis av næring, har jeg blogget om det her: http://gladerebarn.blogg.no/1315392439_tid_for_grt.html http://gladerebarn.blogg.no/1315469518_andre_fremgangsmter_f.html Du finner også inspirasjon fra andre som blogger om hjemmelaget grøt på lenkene til framsiden av bloggen. Ellers kom jeg på så at du kan kjøpe Sinlac på rema som er uten melk. den er med sukker da....
Maitrollet Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Sorry skrivefeil, skulle stå nestle sin sinlac
jente_80 Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Vet ikke om man får kjøpt Nestlè risgrøt med banan i Spania..? I såfall så er den glutenfri - og lillemor synes den er kjempegod!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå