Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6 veker og verdens finaste ;) Ho søv godt om natta, og er stort sett roleg om dagen. Kvelden derimot er veldig annleis. Ho er uroleg og vil berast heile tida. Tek ofte ikkje kveld før i ellevetida. Det begynner ofte i fem-seks tida på ettermiddagen. Ho legg seg ikkje skikkeleg til ved brystet og virkar utilpass. Ho har to søstre på 2 og tre år så ettermiddagane /kveldane er travle. Mildt sagt. Ho på to hadde kolikk, men det trur eg ikkje det er, sidan det er råd å trøste og roe henne ned. Men ikkje snakk om ho vil sove -sjølv om det ser ut som ho er trøtt.. Andre som har det slik? Helsing sliten mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår var også sånn, men vi begynte å legge henne på mørkt kaldt rom alene i åtte tiden.. Men jeg ga også mme og fikk da en god stor flaske med det før leggetid. Virker på deg som dere har prøvd å legge henne? Er visst veldig vanlig at de er urolige på kvelden og at de gjerne vil ligge ved puppen mesteparten av tiden.. Lagrer opp til natta:) Skjønner deg veeldig godt at du er sliten!

Skrevet

Lille gutten min er også sånn. Han gråter og er utrøstelig fra 19 til 22 og vil bare bli båret rundt. Men hvis jeg får han til å sove litt mellom sju og åtte er han rolig og blid resten av kvelden. Utfordringen har vært å få den urolige lille gutten til å sovne... Stort sett er det eneste som hjelper på han å putte han i bæresjalet og traske ut på tur, det har ikke en gang nyttet å putte han i vognen. Skjønner det kan være vanskelig med flere barn, vi har en hund som synes denne ordningen er kjempe stas, og annen hver uke har vi mine to stebarn her, men de er så store at de klarer seg selv en liten time om pappaen ikker hjemme.

Helsesøster mente dette kunne være noe de kaller for kveldsuro, som kommer av litt overstimulering. Søvn i sju tiden har fungert for oss. Selv om vi har måttet legge om hele ettermiddagen vår rundt denne soveperioden, har det vært verdt det!

Lykke til!

Skrevet

Jenta mi er 4 uker. Hun sover masse på dagen og er ikke særlig interessert i pupp da. På kvelden rundt 19 begynner hylinga. Hun må bæres eller trilles og roer seg litt da. Gir uttrykk for å være sulten men kaver voldsomt på puppen og får neppe i seg mye. Føler jeg sitter med puppen løs hele kvelden. Når hun endelig roer seg etter 3-6 timer og tar natta, sover hun fint men spiser hver 2-3 time. Da tar hun puppen lenge og vel. Og det må hun bare få siden jeg ikke syns hun spiser godt nok på dagen. Vanskelig å få snudd, prøver å tilby ofte på dagen men hun sover så mye og vil ikke vekke henne.

Skrevet

Sånn er vår lille på 6 uker også. Hos oss fungerer det best om vi starter kveldsstellet tidligere samt at hun får bade (elsker det). Da roer hun seg mye tidligere og er generelt mer avslappet på kveldstid.

Vi kan heller ikke legge henne før storesøster som bor vegg i vegg siden hun er ganske var for høye lyder.Det lager jo to-åringen en hel del av ved leggetid:-)

Eller er babymassasje noe som fungerer greit for å roe henne også, samt at pappaen bærer litt - da maser hun ikke like mye på pupp. Er ikke så festlig med sånne kvelder, men det går seg jo til etterhvert. Om noen mnd er alt glemt.

Skrevet

Sånn var min også. Gikk over da han var 8 uker.

Men kan fortsatt være litt sånn om han er overtrøtt.

Skrevet

Hønseføtter og gulerøtter: takk for link

Kjenner igjen med min lille prinsesse på 6 uker. Hun er glad å sove på dagtid. Spesiellt i vogn og ute i lange økter så må vel vekke henne litt oftere kanskje som det sto i linken.

Min utfordring er at det går tomt da hun slipper tak i pupp men jeg prøver å legge til henne om igjen men blir bare grining av det. Og neste pupp har ikke fått tid å produsert ennå. Så det ender med grining i lengre tid:(

Til mandag kommer samboer hjem etter 4 uker arbeid i utlandet og stor gleder meg til hjelpen!

Skrevet

Så "kjekt" å lese at eg ikkje er åleine! Heldigvis veit vi at det går over til slutt, men det er ganske intenst når det står på. Mannen min arbeider på ettermiddagane, så eg har alltid kveldsstellet av 2- og 3åringen samtidig som minsta grååååååter og gråter..Skal ringe kiropraktor i morgon, og sjå om ho kanskje har vondt ein plass. Ha ein fin kveld. ( Minsta har endeleg sovna, og då er det godt med litt voksentid før ein legg seg sjølv :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...