Rose -3. troll i 2012 Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Sist jeg var gravid mener jeg at et svangerskap varte 40+2 og har helt fra jeg ble gravid gått ut i fra dette. Har vært på ul i dag og fått ny termin. Stusset litt på at hun skrev at jeg var 18+5 i dag, når termin er en mandag... Får da svangerskapet til å vare 40+4 Men så ser jeg på mensterminen og også der har de regnet 40+4 Har svangerskapene blitt lenger siden sist jeg var gravid?
MammaMø med to små Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Sist jeg var gravid(i fjor) var det også 40+2 som var vanlig:-) Har ikke fått med meg at det har endret seg i allefall:)
2 tette og 1 badehette Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 40+3 har jeg fått beskjed om hos legen min.
nyttårsprins Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har forstått det slik at det finnes to ulike utregningsmetoder. Det nyeste "svangerskaps-hjulet" beregner nå 2 dager mer enn det som har vært brukt tidligere. Likevel brukes disse utregningsmetodene litt om hverandre. Gå ut ifra UL-terminen din. Den er beregnet etter babyens størrelse på et tidspunkt da de fleste babyer er like store. Men det er selvsagt forvirrende!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå