Gå til innhold

Please!! Er det noen som bor på Bjørndal i Oslo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe et hus der, men ser at skolen har 64% minoritetsspråklige elever ...Er det noen som har erfaring med å ha barna på en skole med en så høy andel minoritetsspråklige?

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde ikke flyttet dit om jeg så haddet fått den lekreste villaen gratis.

Vurderer du virkelig det??

Skrevet

Ja selvfølgelig vurderer jeg det, hvis ikke hadde jo jo ikke spurt! Er du litt kort, eller?

Skrevet

Er jo en annen skole like ved (husker ikke navn) som er bedre "rate" på

Skrevet

Jeg skrev: vurderer du virkelig det??

Som i at er du helt bak mål..

Kjenner ingen nordmenn som frivillig hadde flyttet dit. Kjenner forøvrig ingen utenlandske heller som kunne tenke seg det..

Så derfor lurte jeg bare hva som er galt med deg siden du vurderer det.

Skrevet

Sjekk grensene for skolekretsene nøye. Det er kjempefint på Bjørndal. Kjæresten min bodde der før. Avstanden mellim skolene er liten og det er stor forskjell på hvor mange minoritetsspråklige det går på skolene.

Annonse

Skrevet

Seterbråten skole har 64%, Bjørndal skole har 54%.

Men lurer på om noen har erfaring, går det ut over barnas læring? Har det i det hele tatt noe å si?

Skrevet

Kan du begrunne litt mer? Hvorfor ville du ikke flyttet dit? Det er et av de fineste stedene i Oslo, rett ved marka, ingen høyblokker, masse sol ... Kjempefin småhusbebyggelse, rett og slett veldig idyllisk. Så HVORFOR IKKE??

Skrevet

Kan du begrunne litt mer? Hvorfor ville du ikke flyttet dit? Det er et av de fineste stedene i Oslo, rett ved marka, ingen høyblokker, masse sol ... Kjempefin småhusbebyggelse, rett og slett veldig idyllisk. Så HVORFOR IKKE??

Skrevet

Merkelig at du kjefter og smeller når noen svarer.

Jeg ville aldri, aldri, ALDRI flyttet dit. Jeg vil at mitt barn skal vokse opp med sunne, norske verdier og norsk språk.

Skrevet

Jeg kan svare på det: For mange utlendinger. Mye vold og drit.

Skrevet

Jeg bor et annet sted i Oslo og her har vi nesten 70% minoritetsspråklige elever. Ille at det skal være sånn, men det går faktisk helt greit. En fordel er at skolen har resurser på div. tiltak dersom det trengs. Skoler med mange minoritetsspråklige elever har mer av det enn andre skoler.

Min niese kom fra et annet fylke hvor foreldrene hadde prøvd i årevis og få ekstraundervisning i enkelte fag. Fikk det ikke pga. lite resurser. Så flyttet de og jenta begynte på skolen hos oss og fikk da ekstraundervisning innvilget etter nøyaktig 2 min. ved skolen.

Skrevet

HI, rett nedenfor Bjørndal ligger Klemetsrud. Og der ligger det en kjempe fin skole, med mindrdre minoritetsbarn(?). Har en venninne som har en gutt som går der, og hun er kjempe fornøyd med skolen. Hvis du skal flytte til Bjørndal, så anbefaler jeg at du sjekker ut skolen.

Annonse

Skrevet

jeg kjenner flere som bor der... etnisk norske. De trives kjempegodt :)

Skrevet

Hvordan vet dere, eller hvordan finner man ut at en skole har så og så mange prosent minioritetsspråkelige?

Skrevet

Det er sikkert helt greit å bo der om man ikke har barn.

Men om barnet skal gå på skolen med så mange minoritetsspråkelige så er det en del problemer:

Barna har norskopplæring i mattetimen, gymtimen, historie, naturfag og u name it.

Hva skjer når 54% møter opp 1.skoledag og mange ikke kan norsk for moren har vært hjemme med barna pga kontantstøtte og de har ikke hatt mulighet til å lære seg norsk.

Har selv gått på en sånn skole og det er ikke veldig givende. Du blir ikke noen toppelev av å gå der.

Skrevet

Søskenbarnet mitt gikk på bjørndal, han stortrives !

De bodde på bjørndal i mange år. Når de arvet mormor sitt hus et stykke unna byttet han skole, men han trivdes ikke i det heletatt på ny-skolen og fikk fortsette på bjørndal

Skrevet

Hva med Abildsø eller Østensjø?

Skrevet

Grunnen til at jeg "kjefter og smeller" er at jeg synes jeg fikk usaklige svar. Jeg spurte om noen hadde erfaring med å ha barna på en skole med høy andel av minoritetsspråklige ...

Jeg ble provosert av noen av svarene, for jeg er selv "innvandrer" (foreldrene mine var innvandrere, jeg er født i Norge).

Takk for alle svar!

Skrevet

Jeg er selv vokst opp på Bjørndal, og har hatt en kjempefin oppvekst der. Nå er jeg 27 år da, så det var jo en del færre minioritetsspråklige på skolen da. Har en søster som går på ungdomsskolen på Bjørndal og hun trives også veldig godt :)

Nå bor jeg i ett annet område i Oslo hvor det er mange minioritetsspråklige, og sønnen min som går på skolen har verken problemer med norsk språk eller kultur slik som en over her nevner!

Det er vel ca 60% på skolen med ett annet morsmål, men har enda ikke hørt noen som ikke kan norsk (og jeg henter og leverer hver dag).

Skrevet

Vi har bodde der, men flyttet på grunn av høy innvandrer andel som var lite integrert.

Skrevet

Men det kan jo ikke akkurat sammenlignes i prisklasse da 10:46

Skrevet

Villaområdene på Bjørndal er jo kjempefine da. Der bor det nesten ingen utlendinger heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...