zassy☆ Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Jenta vår hater å bade, så vi gjør det sjelden, 1-2 ganger i uka på det meste. Har prøvd å ha vannet littegrann varmere enn 37 grader, har prøvd å ha et klede rundt henne, holde henne godt og trygt neddi vannet, smokk, men hun holder ut kanskje et minutt eller to, og vasker vi hodet er det iallefall dømt, det liker hun ikke! Hun hyler uten like lenge etterpå, hele tiden mens vi tørker og kler på, naboene må tro at vi mishandler henne for det er skikkelig SKIKKELIG hylskriking altså, veldig fælt å høre på, hun roer seg ikke før hun får "trøstepupp" etterpå..og da ligger hun også og hulker litt innimellom puppingen, vil liksom ikke gi helt slipp på gråten I kveld prøvde vi å dusje istedet, gikk egentlig ganske bra da jeg holdt henne tett inntil meg, men med en gang etterpå satte hun i gang igjen, mulig det blir kaldt? Noen som har tips? Hadde jo håpet hun skulle synes det var deilig å bade, men neida, har kjøpt sånn "badestol" for å ha oppi stampen også så tenker å prøve den en dag også, men akkurat nå gruer jeg for hvert eneste bad :/ Virker som hun blir livredd rett og slett, fikk til og meed tårer i øynene!! tenkte ikke så små babyer gråt tårer?? Hun er 10 uker.
Håpefull77 Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 jenta vår likte heller ikke å bade til å begynne med. Er hun for trøtt/sliten når dere bader henne? min hyla som bare det, fant ut at hun var for trøtt. Og når vi tok henne opp etterpå ble hun fort trøtt. Så bad henne når hun er våken og forvent at hun blir trøtt etterpå. Det er mye stimuli for dem. Og pass på å ikke bad for lenge. La hun ligge kortest mulig, og øk heller etterhvert! Får hun mye vann i øynene/ansiktet? min liker ikke det. Det er også viktig at hun enten har ørene helt nede i vann eller helt over. Ikke i vannskorpa. Jenta vår storkoser seg i det store badekaret. Etter vi begynte med det har hun virkelig elsket å bade. Ligger på ryggen og har vann til litt over ørene. Vi begynte med det når hun var 3,5 mnd.
Skoobidoo Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Det er fansinerende hvor forskjellige babyer kan være! Min gutt på 10 uker elsker å bade. Ligger som en dupp og koser seg stort i balja. Han hater å bli tatt opp, og skriker som en stukken gris. Men i dag sto en annen klar med håndkle og pakket han godt inn, prøvde å tørke han godt og deretter fort på med bleia og rett inn i ett helseteppe som han ble pakket godt inn i. Da roet han seg fort ned Tror de fleste babyer synes det er skummelt og ubehagelig å bli klade. Jeg liker jo ikke å gå ut av dusjen selv, når jeg tenker meg om ;-) Håper jenta di blir mer glad i vannet etterhvert, men det gjør hun sikkert!
zassy☆ Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2011 Hei Har ei gojente. Vi har prøvd å bade henne både på dagtid og kveldtid så hun burde ikke alltid ha vært for trøtt nei. Passer også på at det ikke er rett etter mat men heller ikke like før, slik at hun ikke skal være sulten eller for mett. Merker at hun blir sliten/trøtt etter badingen, men det er sikkert mer pga all skrikingen da.. Hun bader ikke lenge, har vel vært 3 minutter på det lengste, hehe, prøver nemlig å ta henne opp igjen før hylingen starter slik at hun kan forbinde det med å bade med å ikke gråte, men rekker som regel ikke ta henne opp før gråtinga er i gang..Mange ganger har vi droppet å vaske hodet i det hele tatt slik at hun bare skulle få kosen i badet, hjelper ikke, men gjør det iallefall ikke verre da, hun blir mest sint/redd av å vaske ansikt/hode. Hun har bare hatt ørene over vann. Vi har dessverre ikke stort badekar, men tenkte å prøve når jeg skal reise hjem en tur nå og se om hun liker det bedre. Takk for gode tips! Kanskje blir det bedre når hun blir eldre.
zassy☆ Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2011 NyMamma24 ja det er fasinerende at de er akkurat som voksne, noen liker det og andre liker det Men har inntrykk av at de fleste barn liker å bade, hehe, tenker oss til syden om ikke så lenge så hadde jo vært gøy om hun ble mer komfortabel med vann Høres så kos ut at gutten din koser seg sånn i badet! Ja jeg har tenkt litt på om hun kanskje blir kald, for noen ganger gråter hun mest etter badet, prøver å pakke henne inn så godt vi kan og har det ganske varmt på badet, men det hjelper ikke, prøver å trøste henne men tror ikke hun hører meg gjennom hylingen, hehe. Vi får vel bare fortsette å prøve, for bade må hun jo i ny og ne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå