Gå til innhold

Cerazette--- erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på Cerazette for noen uker siden, da vi har "levd farlig" siden fødselen for ett år siden.. men jeg blør jo hver dag og det er jo noe dritt! Noen som har noen gode erfaringer med Cerazette...vet at mange er nagative, men tenkte jeg måtte gi dem et forsøk da jeg ammer fortsatt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare være tålmodig! Jeg blødde lenge da jeg begynte på Cerazette, type mange uker. Men så det seg helt - og det var deilig det!

Da hadde jeg ingen blødninger på kanskje hele to år. Noe innimellom, men ikke mer enn en dag. Sluttet og ble gravid med en gang. Blødde en periode da jeg begynte igjen, men nå er det helt stopp.

Jeg er veldig fornøyd med cerazette!

Skrevet

Blødde først ganske ofte i 3 mnd, så ga det seg helt. Det var jo deilig, men jeg følte jeg ble litt "hormonell" og humørsyk av det, så jeg sluttet etter 6 mnd. Da begynte vi å prøve på nr 2, og jeg er nå 5 uker på vei!

Skrevet

Jeg blødde også i mange mnd før det ga seg helt. Men så har jeg fått en periode igjen nå hvor jeg har blødd i snart 3 uker - vurderer nå om jeg må gi meg på dem. Men hva er alternativet? I løpet av ca 5 mnd blødde jeg ikke. Føler også at jeg er litt hormonell, men det kan jo være så mye rart i tiden etter fødsel. Ammer fremdeles også. Tror du bare må prøve deg frem :)

Skrevet

Jeg gikk på Cerazette i 1,5 år, og blødde aldri, hadde ingen nevneverdige bivirkninger, og ble fort gravid da jeg sluttet på dem. Har derfor veldig mye mer positive oppfatninger av denne pillen enn av vanlige p-piller, men har også venninner som har blødd mye av dem, og skjønner jo veldig godt at de ikke er så veldig fornøyde med det...

Skrevet

Jeg blødde i 6 uker og orket ikke mer, så jeg sluttet. Vi skal ha et barn til, så da lever jeg "farlig" frem til da ettersom det også er greit om jeg skulle blitt gravid nå. Men når jeg har fått nr 2 kommer jeg til å sette inn spiral.

Skrevet

Blødde hele tiden, sluttet og ble gravid. Du kan be om et annet merke. Condulag eller noe. Dette er også minipiller.

Skrevet

TAkk for masse fine svar :)

jeg tenker jeg får holde ut litt til..i dag har jeg faktisk ikke blødd noe, hurra! Det er ikke aktuelt med flere barn akkurat nå,og spiral har jeg prøvd med masse komplikasjoner, så det er uaktuelt nå. Jeg kommer til å fortsette med cerazette en stund til og håper jeg kan slippe helt unna mensen etter en stund, det hadde vært fint...

Skrevet

Den fungerte greit når jeg var piinlig nøyaktig med å ta den til samme tid hver dag, og ammet mye. Da jeg trappet ned på amminga, og dersom jeg varierte tidspunkt, blødde og blødde jeg.. Det var en lettelse å bli ferdig med amminga og kunne gå over til vanlig prevensjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...