Gå til innhold

Hvor store var/er deres toåringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 2-års kontroll idag og fikk målt og veid jenta vår. Vi har ikke gjort dette siden hun var 15 mnd så vi var veldig spente. Men selvfølgelig ville hun ikke vise seg fra sin beste side idag. Hun var trassig og skulle ikke veies eller måles, men vi fikk det til på et vis da pappan gikk på vekta sammen med henne også fikk vi kjapt målt høyden sånn ca, da hun gikk i bue langs veggen når vi skulle måle.

Det endte opp med et cirka resultat på: 12 kg og 84.5 cm lang.

Jammen ikke sikker på om det ble rett, men de sa ihvertfall at hun lå fint an i forhold til vekt og høyde.

Derfor er jeg litt spent på størrelsen på deres barn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske han var 12 kg og 86-87 cm lang. Var 2 år og 3 mnd på 2 årskontrollen.

Skrevet

På 2års kontrollen var han 13,5 kg og 88cm lang.

Nå er han 2år og tre mnd, 93 cm lang og 14,3 kg. Han vokste mye i sommer :-)

Skrevet

Jeg målte selv, siden vi ikke har kommet oss på kontroll enda, og da ble resultatet 84 cm og 10.5 kilo - en uke før 2 årsdagen.

Skrevet

Tror jeg skal få henne til å gå på vekta hjemme når vi har fått nytt batteri til den og henge opp en høydemåler. tror det blir mer presist om vi får gjort det hjemme når hun er mer villig.

Takk for svar jenter! :)

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Det ser ut som om våre to jenter er ganske så like veslandsfanden.

Frøkna veide 12,2 kg og var 86 cm lang.

Skrevet

Eldstemann var 92,5 cm og 14 kg da han var to år.

Skrevet

2 år og 3 mnd, gutt, hjemme veiing og måling: 11 kilo og 85 cm

godt å se deres er på mye de samme :D

var så redd han var "for" liten.

Skrevet

Jenta mi var 94 cm lang og 14 kg på 2 års kontrollen.

Skrevet

Du får en høy frøken du også rose85. Tulla mi er 92 cm og 14 kg. Ganske kontraster til fødselvekt på 2300 g og 47 cm :)

Skrevet

Ja, det tror jeg. Hun var 4600 g og 54 cm da hun ble født. Hun har alltid vært høy, så spennende å se fremover.. :)

Skrevet

Artig det der :-) Vesla her var en ganske stor nyfødt med sine 4230g og 54 cm, men er i dag ganske midt på treet stor. Er 2 år og 2 mnd nå, og målt hjemme er hun vel 87-88 cm og 12,5-13 kg, har ikke målt på en del uker nå.

Skrevet

Størrelse ved fødsel har liten sammenheng med hvor store de blir senere. Det kommer rett og slett av at de i svangerskapet er påvirket av helt andre ting enn det som påvirker dem når de blir født.

Jeg har f.eks. født to relativt store barn med sine 4095 g/4280 g og 52/53 cm. Men jeg har type 1 diabetes, og selv om jeg har hatt veldig god blodsukkerregulering i svangerskapene er det ikke det samme som å være frisk. Innen tre måneder er de imidlertid blitt slanke begge to, skjønt begge er over gjennomsnittlig lange fremdeles. Et godt eksempel på forskjellene på fødselsvekt og senere vekt: en venninnes barn veide bare 2900 g ved fødsel (til termin forøvrig, hun var ikke prematur), altså nesten 1,1 kg lettere enn min sønn som er like gammel. Ved tremånederskontrollen hadde hun tatt ham igjen i vekt og hun er fremdeles (de er nå tre år) ca 3 kg tyngre enn han er.

Skrevet

På 2 årsdagen var han 95 cm og 15,2 kg (hjemmemåling)

2 mnd etterpå var han 98 cm og 16,3 kg (hjemmemåling det også), så har nok hatt en ganske bra vekstperiode i sommer :)

Skrevet

Jenta mi var 84,5 cm og 11 kilo.

Skrevet

Gutten skal snart på kontrollen men utfra det vi selv har målt/veiet hjemme ser han ut til å være ca 83 cm og 13 kg. Han er litt lav for alderen og vekten ligger på en høyere kurve enn høyden. Men sånn har det vært fra første dag og han følger sine kurver fint så det virker som han skal være sånn. Han er litt runn i ansiktet men ikke på kroppen, litt kompakt men sterk som en bjørn. En ven av ham som er født samme dag var 86 cm for et halvt år siden men ikke mer enn 11 kg den gang. Også han følger sine kurver.

Barn er enormt forskjellige i størrelse innen for normalen. :)

Skrevet

Gutten min blir to år om noen dager, og er ca 96cm å 19kg. Stor gutt, men det har han vært fra dag en! Men pappan er 196, så er vell ikke annet å vente. Det er ikke meg han har fådd høyden fra for å si det sånn. Hihi :)

Skrevet

var på kontroll idag og han var 96 cm og 16.9 kilo. Men ligger innforbi kurven og følger seg selv slik han skal. :)

Han var 3600 og 51 cm når han ble født.. så var liten når han ble født men tok fort igjen det på ett par mnd, men etter det så har han følgt seg selv jevnlig.. :D

men ikke noen liten kar vi har i hus :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...