Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Blanding..? Hvordan er de som hunder? ( Ja, jeg vet det spiller mye å si på hvordan eierne er.. Men sånn generelt tenker jeg) Mot barn? Ja, generelt?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Ikke noe erfaring med den blandingen men jeg har Rottweiler og det er verdens beste hund. Hun er glad i unger, ikke en enmannshund men hele familienshund. Men ingen hund er like, og det har alt å si hvordan du oppdrar den.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Har ingen erfaring med en slik blanding, men det har jo mye å si hvordan foreldredyrene er.. Tips: gå inn på canisforumet ( www.canis.no ) og spør der
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Hvor gammelt bør et barn(ungdom?) være før de går på tur alene med hund? Og da gjerne en såpass stor hund. Er det noen retningslinjer/anbefalinger/erfaringer på det? (ikke HI)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Kommer veldig an på hunden og barnet, så det må man bare se an. Stoler man helt og fullt på begge (og vet at man kan det), burde det gå fint Hundeeier
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Men 100% kan man jo aldri være og rottweiler er jo supesterk. Kan jo stikke glatt avgårde hvis det skulle dukke opp noe.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Som sagt, så må man se an selv. Og spørsmålet var jo ikke spesifikt om rottweiler, bare hunder på den str. En snill berner sennen er større enn en rottweiler, men som regel mer stabil som hund f.eks Kommer jo også an på alder på ungen, hvor hundevant den er, hvor sterk den er, om hunden kjenner barnet osv..
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 Som du selv sier, vanskelig å bedømme kun ut fra rasenavnene. Men begge raser er hunder som normalt sett krever en del utfordringer for å trives, altså både fysisk mosjon og hjernetrim. Så det blir neppe en sofa-kose-hund uten at den slites skikkelig ut noen ganger i døgnet først. Desverre er det alt for mange som skaffer seg slike hunder, spesiellt labben som tror de kun trenger litt mat og en tur i uka forå trives. Når det gjelder barn og tur har vi nulltoleranse her i gården og barna er opp til 13 år. Jeg mener at barn skal være mentalt i stand til å lese hundens signaler, kommunisere med andre eiere og ha en viss fysisk styrke dersom de må holde tilbake hunden. Så ett sted rundt 15 kanskje?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #9 Skrevet 18. oktober 2011 Tusen takk for svar folkens. Vi er en familie på 3. Datteren vår er 14 mnd.. Vi elsker å være ute, være aktiv, men også være inne og slappe av.. Mye tid har vi også.. Nå vurderer vi en omplasseringshund. Blanding mellom rottweiler og labrador. Spesifikt denne hunden : http://www.charlottes.no/omplassering.asp?page=hundeinfo&mode=vis_info&id=3236 Hva tror dere? Vil den hunden passe oss som en familie?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #10 Skrevet 18. oktober 2011 Ta kontakt med charlottes og spør der, de har erfaringen til å svare deg Ellers kan jeg jo si at han er 3år, og testet. Altså, dere får ingen plutselige overraskelser i pubertetstiden osv. Kan absolutt gå bra
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #11 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har sendt mail til charlottes. Men ønsker svar fra flere ) HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #12 Skrevet 18. oktober 2011 Da bør du virkelig gå inn på canis.no og høre der. Det er jo et forum som er stappa med engasjerte og erfarne hundeeiere
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #13 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg er veterinær og må si at det er mye dårlige rottiser der ute. Svært mange av hannhundene utagerer på andre hunder og når denne hunden ikke fungerer som arbeidshund, så har den en eller annen mangel i psyken sin, om du spør meg. Han er også sansynligvis en veldig stor hund som kan være vanskelig å håndtere i seg selv. Er dere ikke hundevante så ville jeg absolutt ikke tatt en slik hund. Bare se på finn.no. Det er MANGE hannhunder mellom 1-3 år til omplassering. Det er som regel en grunn til det! Har du lyst på en hyggelig hund som første hund, så skaff en enkel rase som mange har forsøkt før deg. Labrador er fint, men ikke rottwailer. Rottiser er flotte når de er trivelige, men det er bare så altfor mange som ikke er det. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå