Gå til innhold

Trening og graviditet...Hjelp! *haster!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokre treningsøvelsar vi gravide bør unngå?

Veit om hopping.

Men kva med f.eks. mageøvelsar? Reknar med at magemusklane har delt seg no, livmora er i allefall ved navlen.

Og ein bør vel gjerne ikkje "gi alt" om ein ikkje er i god form fra før?

Tips og råd motas med stooor takk, då eg i morgon skal ha min første gymtime ditta svangerskapet (nyleg fått skuleplass). Er 17+2 (og 2.gangs), om det har noko å seie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Om du har trent jevnlig fra før kan du fortsette i samme tempo. Ballspill og treningsformer med støtkontakt er ikke anbefalt under svangerskapet i 2 og 3 trimester. du kan trene magemuskler , men den foranliggende magemusklene vil ikke gi noen effekt å trene. Sats på rygg, bekken, bein og sidemuskelatur når du trener styrke, og tren kondis i den grad du ønsker eller kan. Husk å lytte til kroppen, det skal aldri gjøre vondt eller være veldig ubehagelig å trene når du er gravid.

Men det er svært viktig å holde seg i form! Det bedrer svangerskap og fødsel betraktelig og ikke minst etter fødselen vil en dra nytte av at har trent.

Lykke til!

Hilsen straks tobarnsmor som trener 2-3 ganger i uka og er i kjempeform ;)

Skrevet

Hei!

Hvis du følger linken som jeg har lagt ved (håper den virker!) finner du en del treningstips fra ei sprek dame som har vært igjennom tre svangerskap. For min egen del trener jeg bare sidene og ikke de rette magemusklene (som ved vanlige sit ups), da jeg har lest at det ikke er helt heldig under graviditet. Men jeg er ingen treningsekspert. Man må jo ta utgangspunkt i hvilken form man er i fra før når man skal trene under svangerskapet. Toppidrettsutøvere trener nok ganske så hardt fram til fødselen hvis de ikke har noen komplikasjoner, men vi "vanlige" bør jo først og fremst tenke på vedlikehold og ikke på å bli i bedre form. Jeg er også 17 + 2, og synes det går fint å jogge, gå på spinning, gåturer og trene litt basic styrke. Men er første svangerskap, så har ikke fått så stor mage ennå. Lykke til! :)

http://cathrineslilleboble.blogg.no/tips_til_trening_for_gravide.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...