Mamma i lykkerus Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Har en baby på snart tre uker som gulper opp veldig mye etter han har spist. Han vil også veldig gjerne ha mer etter han har gulpet. Når vi ligger i senga og han gulper kommer det så mye at vi er nødt til å flytte oss eller legge noe under. Det blir helt vått. Noen som vet om det er vanlig? Er det bare det at han gulper mye eller kaster han opp?
mariabee Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Når gullet var så liten holdt vi på med det samme, hadde sånne tykke kluter fra name it overalt. Så når hun gulpet etter vi hadde lagt henne ned, var det bare å bytte klut. Så det kan være veldig greit å ha:) Men vår gulpet veldig mye, og lurte og på om det var oppkast. Men legger baby på seg fint og ellers har d fint, så ville ikke jeg ha bekymret meg.. kan jo spørre på hs
Billie Jean Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Min første gulpet opp store kaskader hver dag, men la allikevel godt på seg. Det KAN være slapp lukkemuskel, men det kan også være at du gjør som jeg gjorde den gangen: Tror at babyen vil ha mat hver gang den vil ha pupp;) Jeg ammet og ammet fordi babyen ville ha pupp hele tiden, hun gulpet masse og jeg ble bekymret. Uten grunn heldigvis:) Lillegutt begynte på akkurat samme måte, men jeg innførte smokk da jeg ikke var interessert i en reprise fra sist:) Jeg vil råde deg til å sjekke vekten. Hvis han til tross for all gulpingen går godt opp i vekt, ønsker han nok pupp for kosen sin skyld, og så får han med mat på kjøpet - selv om han ikke er sulten. Da kommer det naturligvis opp igjen. Uffameg, sur melk-lukt og tre vaskemaskiner om dagen er ikke noe gøy;) Håper du finner ut av det!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Kansje du har en hol baby som ikke kan få nok av den gode melken ) Min første var sånn, spiste fort å masse å det endte med at han "spydde" meg ut. Eller gulpa så mye at jeg måtte bytte klær, noen ganger så mye at tom trusa måtte byttes. Å hver gang skulle han ha mer melk.... Jeg fant ut etterhvert når jeg måtte stoppe å amme, for han klarte det ikke. Mener stoppe i rett tid før det ble gulp over alt, tok meg tid å se di rette tegnene fra babyen, men vi fant ut av det etterhvert. Fælt og vondt å se babyen sin spy ut maten så det renner igjennom nesa :/ for så å ville ha ny omgang mat.
Mamma i lykkerus Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2011 Takk for svar, jenter! Dette hjalp! Regnet med det var ganske normalt, men man vet jo aldri. Har prøvd ut en ny metode i noen dager nå; han får amme til jeg ser at det begynner å gå over til kos, da lurer jeg inn smokken. Etter 2,5-3 timer får han mat igjen. Han vil som regel ha en gang i mellomtiden, men om han roer seg med smokken så får han den. Er litt uvant, føler nesten jeg nekter han mat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå