Snart mamma til 2 <3 Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Hei. Jeg lurer egentli på hvordan jeg skal regne ut ca. treminen min. Nå har det seg sånn at jeg hadde siste mensendag den 11. september. Men min syklus har bestandi vær rar. Kan gå alt fra 1-3 mnd mellom hver mensen. Så tok jeg en test 7.10. Den var negativ. Så tok jeg en ny en 10.10. Den var positiv. Så da den 15.10 tok jeg en som viser hvor langt du er på vei. Å på den sto d 2-3 uker, altså 4-5 uker som det stå på pakken. Er det noen her som vet ca. hvilken måned jeg har termin da? Er midt i husbygging nå å er ferdi til våren/sommeren. Så er litt spent på hvordan det blir
*LilleTroll + spira Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Man skal gå ut ifra første dag i siste mens :-) Jeg tok 3 negative med førstemann før den 4. endelig slo ut. Jeg bare visste jeg var gravid.. Og jammen meg var jeg ikke det og :-) Lykke til med spira i magen!
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 har du testa terminkalkulator på nettet? du kan jo sette inn første dag i siste mens der og komme frem til en dato der. finnes flere kalkulatorer på nettet, på babyverden er den en bla masse lykke til!! Første trimester starter Søndag 11 September 2011 Befruktning (dagene rundt) Søndag 25 September 2011 Andre trimester starter Mandag 05 Desember 2011 Tredje trimester starter Mandag 26 Mars 2012 Permisjonen kan tidligst starte Tirsdag 27 Mars 2012 Permisjonen må starte senest Tirsdag 29 Mai 2012 Termin Tirsdag 19 Juni 2012 Fullgått 5 uker 2 dager Trimester Første trimester Stjernetegn Tvillingen la inn på terminkalkulatoren for deg. med første dag i siste mens med 11 september... her ser du hva som kom opp
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 åh så nå at du hadde skrevet siste mensdag ikke første.. men bare gå inn på terminkalkulator.com å legg in du
Snart mamma til 2 <3 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2011 Jo har prøvd d. Men kan ikke stemme hvis jeg regner ut fra siste mensndag, som da var 11. september. Og testen sa at jeg var 4-5 uker på vei. Vet jeg regnet ut med forjemann fra siste mens. å da slo det feil på 4-5 uker. Så min mensn stemmer ikke med noen tingn.. så jeg tror jeg må gå ut i fra at jeg er 4 uker på vei nå. Men når er termin da ? Synes dette er så vanskeli
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 men hvis du vet når siste mensdag var, vet du kanskje når første var også? eller sånn ca i alle fall.. så regner du deg ut i fra det hvor mange dager har du mensen?
Snart mamma til 2 <3 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2011 joda. jeg har mensen alt fra 1 uke til 2 uker... å mensensyklusen er på alt fra 1 mnd til 3 mnd.. Så er så vanskeli å vite. Men jeg har jo akkurat sluttet på p-piller. De som du går på når du ammer. Så blødde jo i 6 mnd i strekk på de. Så har jo en sønn på 11 mnd.. Å plagdes masse med han og for å regne ut.
MammaMø med to små Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 Hvis du har ustabil syklus så blir det veldig vanskelig å regne ut menstermin... da ville jeg spurt legen om å få en tidlig ul for å fastslå termin:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå