Gå til innhold

Småfolk risgrøt - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Har noen erfaring med denne?

http://www.smaafolk.no/produkter/grot/fra-6-maneder/mild-risgrot-med-mango-ananas-og-paere

Jeg prøver nye typer grøt for tida da Muffin er grøtlei men jo må ha i seg litt jern... Jeg kjøpte den grøten her i dag og gav kald, og Muffin elsker den, men jeg ser jo at det er mer fruktyoghurt enn risgrøt - snakk om misvisende tittel... :( Er dette egentlig noe bedre å gi enn et glass grønnsaksmos? Ser at det er faktisk litt mindre sukker og kalorier enn i Nestle-grøtene, men metter vel også desto kortere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har vi prøvd Madolyn:)

Lillegutt er totalt grøtlei for tida han også, så jeg har vel nærmest laget et show her hver gang han skulle spise litt, for å få i han litt grøt:) Og dyttet skjea inn, så fort han åpna munnen, hehe!

Men det er mye frukt i den grøten, så såklart liker de den (søt og god)! Men Lucas blir ihvertfall bare super-hyper, og den metter ikke lenge ihvertfall.. Da vil jeg heller anbefale den med grønnsaker:)

Skrevet

Den har vi prøvd Madolyn:)

Lillegutt er totalt grøtlei for tida han også, så jeg har vel nærmest laget et show her hver gang han skulle spise litt, for å få i han litt grøt:) Og dyttet skjea inn, så fort han åpna munnen, hehe!

Men det er mye frukt i den grøten, så såklart liker de den (søt og god)! Men Lucas blir ihvertfall bare super-hyper, og den metter ikke lenge ihvertfall.. Da vil jeg heller anbefale den med grønnsaker:)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Ja da prøver vi heller den med grønnsaker neste gang, dersom den metter lengre :) Føles litt dumt å være på desperat jakt etter mat som gutten liker når han straks veier 10 kg, men hva som helst som forhindrer mange oppvåkninger på natta... Tusen takk for tips!

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Hmm.. Hvem er det som lager grøt med grønnsaker forresten? Finner den ikke hos Småfolk eller Nestle hvertfall..

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Den må vi prøve :D Hvor kjøper dere den?

Skrevet

Vi handler mest nedpå Rema, så det er sikkert der vi har kjøpt den tror jeg..:) (har kjøpt ENDEL babymatglass i det siste, for å si det sånn:) Må teste ut at alt)..

Vist de ikke har den på rema, så har de den på Rimi på senteret tenker jeg:)

Skrevet

Ole Kristian elsker iallfall den risgrøt og havregrøten fra Småfolk:)

http://www.smaafolk.no/produkter/grot/fra-8-maneder/havregrot-med-eple-og-paere

Og han liker den faktisk best kald:)

Vi bruker også den nå som han er såpass grøtlei som han er.....er et raskt alternativ da:) Men tar den på dagtid vi. Til kvelden går det i brødskiver når han ikke vil ha grøt.......

Har brukt en del produkter fra Småfolk. Fikk råd om at de ikke brukte så mye kunstige tilsetningsstoffer. La merke til når jeg kjøpte andre produkter, og særlig om de inneholder noe med tomatsaus, var det jo nesten umulig å få klærne rene hvis de ble sølt på.

Lykke til videre på mat ferden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...