MammaMø med to små Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Skal på glukosebelastning 1.november... herreguuud jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig!! er 19 uker den dagen, men JM ville ta det tidlig.. Var i uke 28 sist... Kjenner jeg blir kvalm av å tenke på det...:/ Sist klarte jeg ikke å få i meg den væska på kort nok tid.. hvordan skal jeg klare det nå? Tips?
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Hvorfor skal du ta den så tidlig? Her får jeg ikke lov til å ta den før etter uke 25, pga muligheten for kvalme ol. Uansett.. Kan ikke si jeg har noe tips, sist kløp eg for nesen min og bikket hodet bakover, svelget det ikke, bare lot det renne ned, da slapp jeg unna mye av smaken.
nyttårsprins Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Er forundret over hvor ulik praksis det er når det gjelder denne testen. Jeg hadde 26 i BMI før jeg ble gravid, men testen har aldri vært et tema. Og når jeg har spurt legen, så sier han at jeg ikke befinner meg i risikogruppen - og at han sjelden lar gravide utføre denne testen... Nå skal det sies at jeg ikke har gått opp mer enn 3 kg hittil i svangerskapet, og jeg er 30 uker på vei. Så jeg har vel brukt av mine egne "oppsparte" lagre denne gangen. Tror at du skal bare holde deg for nesen og svelge i vei når du skal ta den. Har hørt at det er skikkelig ubehagelig, men det går helt sikkert greit. Dessuten får du jo en trygghet på at alt står bra til! Du får fokusere på det! Lykke til
Prins jan2012 Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Ikke gru deg, det går nok kjempefint Jeg var i uke 25 - hadde aldri hørt om denne testen før og visste ikke hva som ventet.. Virker som det er veldig ulik praksis rundt for når denne testen tas og hva som ligger til grunn for å ta den.. Jeg har ikke for høy bmi eller hatt noen form for antydning til diabetes...men jordmor sa at sykehuset jeg skal føde på er nøye med at denne testen er tatt.. Det verste var nok de 2 vente-timene, det var noe søtt kliss som skulle drikkes og ble litt kvalm av det, men det gikk da ned. Ikke tenk på hva du drikker - ikke smak underveis - bare hell det i deg - det er mitt tips :-) Masse lykke til!!!
MammaMø med to små Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2011 Takk for tips jenter.. skal gjøre et forsøk;-) Jeg er overvektig så er derfor jeg må ta den:) Bekymrer meg ikke for resultatet.. det som er så irriterende er at jeg føler ikke noe spes trygghet etter denne... Og jeg føler ikke den gjør noe som helst godt! Jeg hadde helt fint blodsukker etter denne testen sist, men likevel ble gutten min født med ustabilt blodsukker. Slik som de ofte ser hos de med svangerskapsdiabetes... Men må man så må man... Blæ!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg måtte ta den i uke 13 og uke 27. Skal spørre jordmor i neste veke korfor jeg må ta den 2 ganger. Har ikkje svangerskaps diabetes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå