Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi smiler nesten aldri, hun er 10 uker (ble født 5 uker for tidlig), synes det er litt trist og håper det ikke betyr at hun ikke har det bra. Har smilt bare noen få ganger. Hun ser av og til blid ut, blidt uttrykk selv om hun ikke direkte smiler, særlig på morgenstellet. Håper det tar seg opp..når begynte din baby å smile?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sosiale smilet har kommet ved ca 3 uker hos alle mine. Den mellomste var derimot ganske sparsom med smilene. Han hadde(og har) et heftig temperament, så han gråt og var sint mer enn han smilte;-)

Noen barn er litt tilbakeholdne, som om de bærer på en stor hemmelighet. Kanskje er det litt av personligheten hennes du ser allerede nå. Det har nok ingenting med trivsel å gjøre. Hun er kanskje bare litt sjenert og tilbakeholden av natur:-)

Skrevet

dette vat fint å lese :) kanskje er det personligheten ja, slekter hun på meg så var jeg supersjenert som barn, hehe.

synes generelt hun gråter mye mer enn før, blir usikker på om det bare er slik babyer er, eller om det kan være noe som plager henne, vurderer å gå innom helsestasjonen men vil ikke være hysterisk førstegangsmor heller :P det skal jo være lavterskel tilbud, men kan/må man bestille time hos helsesøster for å stille noen spørsmål? de har vel fulle dager sikkert..

Skrevet

Ville bare fortelle deg at jenta mi smilte heller ikke ofte, tilhørte sjeldenhetene. Men hun uttrykte glede på en annen måte etterhvert som jeg skjønnte det. Hun lyste opp i ansiktet og sprellte med hele kroppen etterhvert. Men smilte sjeldent :)

Hun hadde det helt fint hun, hun bare uttrykte glede på en annen måte :)

Og nå når hun er over 2 år, først nå får eg høre henne le ordentlig masse iforholdt til før. Hun lo nesten alldri sånn babylatter heller. Men jeg såg på henne når hun var glad, kroppsspråket :)

De har en tendens til å vifte med armene og herme etter grimaser, og øynene trill runde og bli ivrig når man snakker og ler selv med dem når de er så små :) Vifting med armene og at de følger med på deg når du snakker med dem betyr at de vil være med i praten :) Som jeg har lert det ivertfall.

Skrevet

godt å høre :)

hun er veldig oppmerksom, trillrunde øyne og blir ivrig med hele kroppen når jeg snakker med henne, får satse på at det er normalt da..blir kanskje litt stressa av at alle rundt meg spør hele tiden om hun smiler.

Skrevet

Jeg vill bare gått innom helsesøster om du vil spør om et par ting så fort som mulig. Jeg har gjort det noen ganger og har blitt tatt imot med et smil hver gang hvertfall:) Men om det kan vente litt kan du jo bestille time så vet du hvertfall at de er der og du har god tid:)

Lykke til!

Skrevet

Høres ut som alt er normalt ja ;) Sånn var jenta mi også, og hun er helt herlig den dag i dag, masse energi !

Ta det med ro du, og spør på hs om du blir for stressa og lurer mye, de er der jo tross alt for at vi kan spørre om alt :)

Jeg vil tro at babyer har forskjellige personligheter allerede fra starten av, og det er jo egentlig litt morro å tenke på også :D

Skrevet

Glemte å si at, når de åpner munnen samtidig som du snakker, så "prater" de, de også ;) hehe

Skrevet

Jeg har hørt at det er vanlig med smil fra 4-6 uker etter termin, altså vil de premature vente lenger med å smile. Jenta di er jo bare 5 uker korrigert og da er det kanskje ikke så rart hun smiler litt sjelden. Her har frøkna akkurat begynt å smile, hun er 4 uker og ble født ei uke på overtid.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Bekymrer meg nok for mye jeg.

storesmurf&lillesmurf ja hun pleier å åpne munnen, akkurat som hun prater uten lyd, hehe, er veldig morsomt! :) Hun er jo veldig kvikk sånn ellers, tror bare jeg hadde forventet at hun ville smile mye mer nå.

miepia30 ja du sier noe der, vi har liksom hatt henne "så lenge" nå så føles som at hun er stor, men korrigert er hun jo egentlig veldig lita enda.

Skrevet

Min gutt smilte for første gang rundt ca 7 uker, tok en god stund før smilene kom ofte. Men nå når han er 18 uker smiler han maaaaasse. Så det kan ta tid. (latter er enda bedre:-) blir så glad når han ler!

Skrevet

ååh det kan jeg tenke meg er kos! :-D blir kjempeglad når jeg en sjelden gang får et lite smil fra jenta mi, da smelter hun hjertet mitt :) Så gleder meg til det blir mer jevnlig og ofte :) Men "godt" å høre at din ikke smilte før 7 uker, når jeg leser her og der får jeg en følelse av at alle gjør det så tidlig, men det er kanskje som med jenta mi at de har smilt, men ikke gjør det daglig/hele tiden enda. Nå gleder jeg meg til å høre latter også, når begynte din å le da? :)

Skrevet

min var også veldig sparsom på smilene. Men hun smilte en gang i mellom. Jeg ble mer og mer irritert på alle som spurte om hun smilte mye. Mamma maste veldig, og jeg ble rett og slett forbannet til slutt (har kort lunte når det gjelder mamma). Husker ikke når hun begynte å smile mye, men det tok sin tid. Nå smiler hun til alle og enhver, hun er 5,5 mnd. Du må huske på at jenta di er født 5 uker for tidlig, og hun har ikke tatt igjen de som er født til termin enda i utvikling vil jeg tro. Så det er naturlig at hun vil henge litt etter.

Min lo når hun var 3 mnd og så seg selv i speilet. Nå kan hun le av å ligge å leke på gulvet.

Så ikke være bekymret. Så lenge hun virker fornøyd så har hun det nok veldig bra.

Skrevet

Ja jeg blir også litt irritert over alle som spør, men egentlig har jeg blitt mest bekymret for det virker så vanlig når alle går ut fra at hun smiler masse nå.. men godt å høre fra andre som deg og flere som har svart over her at ikke alle har vært like tidlige. Og som dere sier må jeg jo huske at hun kom tidlig, og det er jo ikke sånn at hun overhodet ikke har smilt, bare sjelden.

Høres så moro ut at de ler, såpass tidlig som 3 mnd ja? så gøy :) morsomt at hun kan underholde seg selv da, hehe.

Skrevet

Er bare et par uker siden han begynte å le, da han var rundt 4 mnd. Men smiler masse nå:-). Ler ikke så ofte, bare når jeg tøyseprater med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...