Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde egentlig fødeplass på Ullevål. Fikk da å vite at de sluttet med lystgass 1 okt. Kjenner noen som fødte på Ahus og var veldig fornøyde. Jeg lurer på om jeg skal bytte til dit siden de har lystgass, men fikk da å høre av noen andre at Ullevål sku være mye bedre enn Ahus - så nå er jeg veldig i tvil.. Vil gjerne høre fra folk som har erfaring med de ene eller andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv fra Bergen, men bodde i Oslo sist jeg fødte.. Kjempe opplevelse fra Ahus.. Så bra at jeg kvir meg til å føde på KK....

Skrevet

Jeg har ikke peiling, men selv skal jeg føde på Ahus da jeg ikke fikk plass på Ullevål. Jeg kjenner endel som har født på Ullevål som er kjempefornøyde og det samme med Ahus. jeg gleder meg veldig til å føde på ahus!

men jeg tror ikke at jeg hadde byttet pga lystgassen, det er visst ikke alle som tåler den, og den hjelper visst ikke så mye på smerten heller, bare helt på starten. Det er vel en grunn til at de har kuttet det ut.

Så hvis du har fått plass på Ullevål så hadde jeg nok beholdt den.

Lykke til uansett hva du gjør :)

Skrevet

Hei!

Titter inn fra småtroll, fødte på ahus for noen måneder siden. Har ikke noe annet enn positive ting å si om dem. Følte meg veldig godt ivaretatt under fødsel (hadde fire forskjellige jordmødre og alle var kjempe flinke) de har badekar på hver fødestue (noe som er pluss hvis du vil prøve det) og så er det jo kjempe fint og nytt der med alle de nyeste aparatene. Var på barsel og de var kjempe flinke der, også fikk jeg være der så lenge jeg ville. Var ikke på hotellet men har hørt mye bra om det også :) Har hørt mye bra om Ullevål også, men er jo pluss at det er lystgass på ahus hvis det er noe som fungerer på deg :)

Skrevet

jeg kan kun snakke for meg selv men etter min fødsleserfaring med førstemann kommer jeg aldri i mitt liv til å sette mine bein på fødeavdelingen på ullevåll igjen...

opplevelsen med jordmødrene og oppfølgingen ødela myye av barseltiden for meg..

har foresten hørt masse positivt om ahus.

Skrevet

jeg fikk datter min på ullevål abc avd. var kjempe fornøyd med de :)

Skrevet

Hei =)

Har født to barn på A-hus.

Nr 1 med KS, Nr 2 vanlig.

Hadde fødeplass på både A-hus og Ullevål med Nr 1, var til samtale på Ullevåll å misslikte absolutt alt ved Ullevåll.

Kirurgene jeg snakket med, og jordmødrene var ikke no hyggelige.

Rommene der var absolutt ikke noe å skryte av.

kalde og fæle.(var innlagt der for noen mnd siden, pga blødning i SV. å misstrivdes veldig der. dårlig oppfølging)

Valgte derfor å få Nr 1 på A-hus.

Venter nå Nr 3, å skal absolutt ikke føde andre steder enn A-hus.

Super fornøyd med JM,hjelpen og ikke minst rommene du får under fødsel. A-hus er bare helt fantastisk, når det gjelder og føde :)

Lykke til med valget, håper du blir fornøyd uansett hva du velger :)

Skrevet

titter inn fra 2 trim

Jeg fødte på Ullevål forrige gang, aldri igjen. Nå er det riksen!

Følte meg ikke i varetatt og hadde totalt sett en veldig dårlig opplevelse. Nå hadde jeg Ahus på 2 valg (fikk legen til å skrive det på søknaden), har flere venner som har født der og alle har vært veldig fornøyde!

Skrevet

Det er fint om dere tenker over hvordan dere svarer i forbindelse med hvilke fødeopplevelser dere har hatt tidligere på de forskjellige sykehusene.. Noen har flotte opplevelser og noen har forferdelige.. Det er veldig fort gjort at dere skremmer de som kanskje allerede sliter med fødselsangst når dere forteller hvor grusomt det ene eller andre sykehuset er - som de skal føde på...

Skrevet

Takk for innspill jenter, ser ut som om det blir Ahus på meg - både pga lystgassen og pga det jeg har hørt om sykehuset fra dere og andre så langt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...