høst11 Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Hei! Er det noen her som har erfaring med crinone? Jeg har mistet tre ganger så operasjon. Etter operasjon har jeg mistet en gang, men nå skal jeg ta crinone m en gang jeg blir gravid. Vi blir fort gravide så det er ikke det, men vil gjerne klare å beholde;-)
Trilletrill Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Hei! Trist å høre at du har mistet. Jeg er på min 10 dag med Crinone. Fikk det etter min sa for snart 4 uker siden.Tok det fra dag 13 i syklusen min med første blødningsdag i sa`en regnet som dag nr 1. Har spottet litt uregelmessig før i syklusen min og går hos en privat gynekolog som anbefalte dette. Syntes det er kjempegreit å ta det jeg. Noe kommer jo ut igjen men dette løser jeg ved å gå med litt papir/truseinnlegg i noen timer etter insettelse. Hos meg er det akkurat som at kroppen min suger alt til seg. Har ikke fått noen skjør skjede hinne heller. Så deilig å slippe å små blø før mens. Nå er det godt mulig jeg er gravid igjen da jeg testet positiv el test for nesten 14 dager siden og ingen tegn til ikm og føler meg ekstra trygg for at kroppen får tillførsel av progesteron. Ellers setter jeg det inn på morgenen. Har noe små gult tykk utflod men absolutt ingenting som er plagsomt. Det er jo litt dyrt men verdt det spørr du meg!
høst11 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2011 Hei gjen og takk for svar! Har jeg forstått deg riktig så startet du med crinone før du ble gravid?? Jeg fikk beskjed om å starte med en gang jeg testet positivt... Er det en fordel å begynne mens man prøver å bli gravid, vet du noe om det? Vi er midt i el nå, så blir jo spennende om en to ukers tid.. Jeg får resept på crinone neste uke, fordi legen min er bortreist denne uken...
Spira31 Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg begynte på Crinone tror det var uken etter at jeg testet positivt (var nemlig på ferie i Danmark..) ifjor sommer.. hadde da før det fått ei datter med ingen hjelp og så når vi ville ha nr 2 så mistet jeg 4 ganger på rad... så derfor ville jeg prøve Crinone... og denne gangen så gikk det. Vi fikk en sønn i mars:) Tok også Crinone 1 gang til dagen, litt klatt er det jo.. for noe vil komme ut og etterhvert vil det gjerne se litt misfarga ut.. men det er helt normalt. Jeg gikk på det ut uke 12 ...og ja, det er dyrt i innkjøp, men for oss var det virkelig verdt det! Ønsker dere masse lykke til
høst11 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2011 Så bra! Ja, jeg fikk beskjed om å starte med en gang jeg testet pos. Får krysse fingre for at den lille spiren sitter snart;-) Har bare høst positivt om crinone, og mange av venner og kjente har bare gode erfaringer med det. Så jeg tenker hvertfall verdt et forsøk, selv om det er litt dyrt...
Trilletrill Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Her er det litt forskjellig praksis ute og går. Min gyn ba meg om å starte fra dag 13 og tilfeldigvis var dette dagen etter el så jeg kommer til å fortsette den "runden" hver syklus om jeg ikke er gravid nå. Men så spottet jeg endel også før sa i syklusene mine mellom el og ikm. Om det er en betydelig fordel eller ei er jeg ikke sikker på men for meg så er det psykisk veldig beroligende. Er heldig som går til en snill privat gynekolog, hun har doktorgrad fra riksen med fordypning i svangerskap og infeksjoner i svangerskapet. Hun sa at om jeg ikke ble gravid til jul så begynner jeg på pergo. Vet jo om mange som må nærmest mase livet av seg for å få disse preparatene. Er spent om jeg rekker å få mensen igjen før jeg er gravid, ikm om 3 dager og 0 tegn til mesn så kanskje det har klaffet rett etter sa:) Da er det spesielt godt å vite at noe progesteron mangel har jeg iallfall ikke.
høst11 Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2011 Ja, det er sikkert litt forskjellig fra person til person...Men jeg håper det er greit å starte med en gang det vises pos. test også..Jeg får bare forholde meg til det legen min har sagt.. Er det noen andre som har erfaringer med å starte før en ev. graviditet er påvist??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå